Mitä sitten edessä kun oikeus kotihoidontukeen päättyy?
Lapset tällä hetkellä 3v ja 1v7kk. Kotona voin olla siis vielä n. 1,5 vuotta. Mutta mitä sitten?
Koulutus mulla on mutta ei työpaikkaa. Olen restonomi ja noi ravintola-alan työpaikat ei kauheesti houkuttele, yksinhuoltaja kun olen. Muutoinkaan asuinseudullani ei alan paikkoja juurikaan ole.
Jos jään työttömäksi työnhakijaksi niin mitä teen sitten kun tarjotaankin jotain paskaduunia ja mistä mä hoitopaikan muksuille teen? Alalla kun noi työt keskittyy viikonloppuihin ja öihin.
Keksikää mulle joku sopiva ratkaisu. Itse oon miettyny jo pitkään mitä teen tulevaisuudessa mutta en ole ratkaisua löytänyt. Mua vaivaa tää asia.
Kiitos (asiallisista) kommenteistanne!
Kommentit (9)
olen reilusti yli kolmekymppinen. Koko ikäni olen koulunpenkillä istunut ja töitä en ole päässyt tekemään. Nytkin makselen opintolainaani pienestä rahasta. Olis halua päästä työnsyrjään kiinni ennen eläkeikää.
Mulla on lisäksi suurtalouskokin koulutus.
ap
olisi oppisopimuskoulutus ja eri alan, jos joku muu ala kiinnostaa. Se on mielestäni kaikkein fiksuinta, jos haluaa samalla tienata, kun opiskelee/harjottelee ja sopii kaiken ikäisille..
Onhan niitä lounaspaikkojakin. Tai sitten alat pikkuhiljaa opiskella jotain mieleistä alaa...
Jos on kaksi pientä lasta ja on yksinhuoltaja, on kyllä aika haaste käynnistää yritys ja repiä siitä sitten vielä rahaa heti. Se nimittäin kyllä vie aikaa ja stressaa!
Itse olin lukion jälkeen v. 1992 Kesoilin huoltiksessa töissä ja musta se oli oikeasti kivaa. Voisin tehdä sitä vieläkin, jos ei oman alan (henkilöstöalan hommia) töitä löytyisi. Jossain hieman pienemmässä puljussa saa tehdä hommia laidasta laitaan!
Kakkosen kanssa samoilla linjoilla: vaihda ihmeessä alaa.