Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks alamaha/kohtu "värisee" vaikkei siellä ole ketään.

Vierailija
09.05.2021 |

Hämärää.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat? Tai hormonit?

Vierailija
2/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On menkat mut miksi tuommoinen värinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Elohiiri", mulla on niitä tosi usein oudoissakin paikoissa kuten kyljessä, alavatsassa, pakarassa ym. :D

Vierailija
4/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On menkat mut miksi tuommoinen värinä

Siis kohtuhan supistelee lievästi synnytyssupistelua muistuttavalla tavalla jotta limakalvot ja veret poistuisi. Sama mekanismi kun se lapsen synnyttäminen.

Jos nämä on vieraampia kannattaa ehkä vähän itse perehtyä naisen fysiologiaan? Etenkin hormonitoiminnassa on paljon asioita jotka olisi hyvä tietää.

Harva esim . taitaa tietää että aurallista migreeniä sairastava ei saa syödä estrogeenivalmisteita. Siinä on korkea aivoverenkiertohäiriön riski.

Vierailija
5/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-7294285

Tässä vielä Ylen juttua.

T. Nro4

Vierailija
6/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Elohiiri", mulla on niitä tosi usein oudoissakin paikoissa kuten kyljessä, alavatsassa, pakarassa ym. :D

Outoa 🤔Silmässä mulla välillä on elohiiri kyllä.. Ap

Vierailija
7/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niitä voi tulla ihan mihin vain. Tiedän tuon alamahavärinän, mutta vielä häiritsevämmän tuntuinen se on ylävatsassa. :D

T. Sama

Vierailija
8/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niitä voi tulla ihan mihin vain. Tiedän tuon alamahavärinän, mutta vielä häiritsevämmän tuntuinen se on ylävatsassa. :D

T. Sama

Anteeksi mutta kohdun värinä menkkojen aikaa on ihan normaali reaktio joka tapahtuu kaikilla. Se supistelu poistaa ne veret kohdista. Se että tunteeko sen ja kiinnitääkö siihen kuinka paljon huomiota, on yksilöllistä. Ei tuo mikään elohiiri ole vaan kuulautiset. :)

Vierailija
9/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sama

Anteeksi mutta kohdun värinä menkkojen aikaa on ihan normaali reaktio joka tapahtuu kaikilla. Se supistelu poistaa ne veret kohdista. Se että tunteeko sen ja kiinnitääkö siihen kuinka paljon huomiota, on yksilöllistä. Ei tuo mikään elohiiri ole vaan kuulautiset. :)

Ei mulla ennen ole ollut. Ihan kun olisi herätyskello pärisemässä tuolla

Vierailija
10/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntuu "elohiiri" vaikka on kohtu poistettu. Samanlainen kuin raskausaikana. Joku lihas varmaan.

Vierailija
11/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieru?

Vierailija
12/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lihonut ja mulla värisee läski nykyään alamahassa kun liikun.

Vierailija
13/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös alavatsan/ kohdun värinää tämmösellä 59-vuotiaalla mummelillakin. Sitä olen ihmetellyt että mikä tää juttu on? Ei todellakaan ole suoliston tai kuukautisten aiheuttamaa.

Vierailija
14/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapamato siellä vaan kiemurtelee.

Vierailija
15/22 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla välillä tuntuu selvää nykimistä selkärankaa kohti, ihan kuin olisi jotain siimoja kiinnitetty kohdun pinnalle ja vedettäisiin. En tiedä johtuuko mahdollisesta endometrioosista vai mistä.

Vierailija
16/22 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittyminen oli mulla värinän syy (DPO 7) 

Vierailija
17/22 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmavaivat?

Vierailija
18/22 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös alavatsan/ kohdun värinää tämmösellä 59-vuotiaalla mummelillakin. Sitä olen ihmetellyt että mikä tää juttu on? Ei todellakaan ole suoliston tai kuukautisten aiheuttamaa.

Minulla on ollut 20v lähtien. Nyt 50v

Vierailija
19/22 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöjen mukaan siellä on yksi chakra. En niistä tiedä enempää, mutta jos ne ovat totta, niin siellä on energiakeskus.

Vierailija
20/22 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva esim . taitaa tietää että aurallista migreeniä sairastava ei saa syödä estrogeenivalmisteita. Siinä on korkea aivoverenkiertohäiriön riski.

mulla on kyllä lääkärit kertoneet, että tämä on vain osittain totta. Jos aurallinen migreeni alkaa niin ettei se ole yhteydessä kuukautisiin tai estorogeenivalmisteisiin (vaan esim olet syönyt pillereitä tai sulla on ollut kierukka jo kauan ja sit alkaa migreeni) tuollaista riskiä ei juurikaan ole. Ja olin siis itse tuossa tilanteessa, ennen kuin vaihdevuodet lopettivat ehkäisyn tarpeen.