Taas kuoli ihmisiä. Onko kiire ja pitää vaan ohitella?
Kommentit (38)
Juu, on kiire ja alle nopeusrajoitusten ajajat pitäisi sakottaa. Ymmärtäisivät edes päästää ohi. Terkut kasitien varrelta, suomen vaarallisimmalta tieltä.
Moottoripyöräilijän vauhti ollut myös luultavasti kova, jos ei ole ehtinyt kolaritilannetta havannoida, toinen vaihtoehto tietysti huonon näkyväisyyden alue, joka selittää koko tapahtuman.
Itsellä monesti tullut vastaan tämä, että autoilija ei lähde ohittamaan pitkällä suoralla, jossa vastaantuleva auto näkyy kaukana, mutta hyvin ehtisi ohittaa turvallisesti. Sitten sama auto lähtee ohittamaan esim. seuraavassa ylämäessä, missä vastaantulijoita ei näe, mutta sevastaantulija voi olla siellä nyppylän takana paljon lähempänä kuin siinä suoralla olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Juu, on kiire ja alle nopeusrajoitusten ajajat pitäisi sakottaa. Ymmärtäisivät edes päästää ohi. Terkut kasitien varrelta, suomen vaarallisimmalta tieltä.
Eli jos ajaa satasen alueella ajoneuvolla, jolla ei saa ajaa yli 80 km/h, tai mopoautolla tai traktorilla, niin sakot vaan? Kaikilta teiltä, joiden mielestä ainoa ruuhkan aiheuttaja voi olla hidas henkilöauto, pitäisi ottaa ajokortti pois, kun ette tunnu tajuavan, että siellä voi olla paljon muitakin esteitä. Vaikka se palokunta raivaamassa sitä kolaripaikkaa!
Ajoi se ohitettava auto mitä tahansa nopeutta pitää silti tarkkaan arvioida ohitusturvallisuus. Todella turhia kuolemia nämä. Osanotto läheisille ja keitä tämä koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu, on kiire ja alle nopeusrajoitusten ajajat pitäisi sakottaa. Ymmärtäisivät edes päästää ohi. Terkut kasitien varrelta, suomen vaarallisimmalta tieltä.
Alle nopeusrajoitusten ajajat eivät todellakaan ole se ongelma tai syy miksi näitä vaarallisia ohituksia tehdään. Vika on ihan siellä ohittelijoiden korvien välissä. Itse ajan aina suurinta sallittua nopeutta ja joka ainoa päivä työmatkalla menee heittämällä ohi näitä oman elämänsä kimi räikkösiä, joilla on niin jumalaton kiire, että ohi on päästävä, oli tilanne mikä tahansa.
Sovitaanko niin, että ne jotka eivät osaa/uskalla ajaa nopeusrajoituksen mukaista vauhtia, niin annatte takanatulijoille tilee bussipysäkeillä ja muilla paikoilla ihan reilusti tilaa, tai ajatte ajokaistan oikeaanreunaan, joaa syntyy ohittajalle hyvä näkyvyys?
Te aggressiiviset roikkujat voisitte puolestanne miettiä, josko jokin matka tai ajo voisi olla ihan vain "ajelua" ja antaisitte armon hidastelijoille, onko aina tosiaan ihan niin kiire että riskeeraat kuolemalla? Työt on vain töitä ja henkiä on vain yksi, otetaan puolin ja toisin toisemme huomioon. Minä ainakin otan.
Alinopeutta ajavat kyylät syyllisiä. Mikä siinä on kun sitä kaasupoljinta ei löydy. Antaisivat edes tilaa ohittaa sitten jos ei rohkeus riitä ajaa. Mittarivirhe on jopa 10% ja lisäksi sakkosuoja. Silti ajetaan mittarinopeuden mukaan!
Mikä aikataulu on nuorilla miehillä lauantai iltana niin tiukka, ettei sinne 80km /h nopeudella ehdi...ihan turhan lähteä syyttämään edessä hiljempaa ajavia, eikä tässä nyt ole edes mitään todisteita että on ohitettu hidasta....
Mikä se keskimääräinen äo onkaan? Sadan pinnassa. Miettikää, siellä liikkuu tosi paljon porukkaa, jotka eivät mitään penaalin terävimpiä kyniä ole. Eikä sellaiset edes itse tajua, kuinka tyhmiä ovat. Ajokorttiin pitäisi vaatia joku minimiäo.
Ajokortti myönnettäisiin vain yli 25-vuotiaille ja ennen sitä myöntämistä tehtäisiin päätutkimus; että onko korvien välissä yhtään mitään. Että onko kunnossa ja voiko päästää liikenteeseen.
Uskoisin tämän tutkimuksen tuloksena muutaman kuumakallen karsiutuvan pois. Olisi järkyttävää olla tuollaisen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on kiire ja alle nopeusrajoitusten ajajat pitäisi sakottaa. Ymmärtäisivät edes päästää ohi. Terkut kasitien varrelta, suomen vaarallisimmalta tieltä.
Alle nopeusrajoitusten ajajat eivät todellakaan ole se ongelma tai syy miksi näitä vaarallisia ohituksia tehdään. Vika on ihan siellä ohittelijoiden korvien välissä. Itse ajan aina suurinta sallittua nopeutta ja joka ainoa päivä työmatkalla menee heittämällä ohi näitä oman elämänsä kimi räikkösiä, joilla on niin jumalaton kiire, että ohi on päästävä, oli tilanne mikä tahansa.
Jännä, että itse ajan myös nopeusrajoitusten mukaan (mittarivirhe huomioituna). Ja ohi ajaa ehkä kaksi kuukaudessa, ja ajan paljon. Autokoulussa opetettiin liikennevirran mukana ajamisen tärkeydestä. Kun kaikilla on sama nopeus, ei synny tulppia, ohituksia ja turvavälit pysyy. Suosittelen lämpimästi mittarin kalibrointia navigaattorin avulla, todennäköisesti mittarisi näyttää 5-8 km/h todellista nopeutta vähemmän ja ajelet oikeasti kahdeksankympin alueella 72-75 km/h.
Entäpä tuo paluuliikenne pääsiäisen aikaan? Pakko oli päästä laskettelemaan pohjoiseen ja paluumaatkalla vitunmoinen autojono piti päästä ohittamaan. Siinähän olisi säästänyt ehkä minuutin. Kuinka kävi? Kiire loppui lopullisesti syyttömiltäkin.
Autokoulu on nykyään pelkkä vitsi. Oikeita ajotunteja on vain muutama. Simulaattorilla "ajettaessa" kukaan ei opeta eli ihan sama kuin pelaisi pleikalla. Terveystiedot voi vahvistaa itse, ei siis tarvita lääkärintodistusta ajokyvystä. Ajokortin saaneet eivät osaa seurata liikennettä ja arvioida etäisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Autokoulu on nykyään pelkkä vitsi. Oikeita ajotunteja on vain muutama. Simulaattorilla "ajettaessa" kukaan ei opeta eli ihan sama kuin pelaisi pleikalla. Terveystiedot voi vahvistaa itse, ei siis tarvita lääkärintodistusta ajokyvystä. Ajokortin saaneet eivät osaa seurata liikennettä ja arvioida etäisyyksiä.
Samaa mieltä. Sitten nuo urpot ajelevat liikenteessä ja tappavat ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on kiire ja alle nopeusrajoitusten ajajat pitäisi sakottaa. Ymmärtäisivät edes päästää ohi. Terkut kasitien varrelta, suomen vaarallisimmalta tieltä.
Alle nopeusrajoitusten ajajat eivät todellakaan ole se ongelma tai syy miksi näitä vaarallisia ohituksia tehdään. Vika on ihan siellä ohittelijoiden korvien välissä. Itse ajan aina suurinta sallittua nopeutta ja joka ainoa päivä työmatkalla menee heittämällä ohi näitä oman elämänsä kimi räikkösiä, joilla on niin jumalaton kiire, että ohi on päästävä, oli tilanne mikä tahansa.
Jännä, että itse ajan myös nopeusrajoitusten mukaan (mittarivirhe huomioituna). Ja ohi ajaa ehkä kaksi kuukaudessa, ja ajan paljon. Autokoulussa opetettiin liikennevirran mukana ajamisen tärkeydestä. Kun kaikilla on sama nopeus, ei synny tulppia, ohituksia ja turvavälit pysyy. Suosittelen lämpimästi mittarin kalibrointia navigaattorin avulla, todennäköisesti mittarisi näyttää 5-8 km/h todellista nopeutta vähemmän ja ajelet oikeasti kahdeksankympin alueella 72-75 km/h.
Olen huomioinut mittarivirheen. Näiden ohittelijoiden "mittarivirhe" on ilmeisesti hieman suurempi, koska ajavat vähintään 20-30 km/h ylinopeutta.
Kylläpä ärsyttää tämä uutinen. Ajan itse työmatkaa tuolla seudulla usein, ja joka ikinen päivä näen vähältä piti-ohituksia. Kerran jouduin itse ajamaan pientareelle, koska vastaan oli tulossa ohittava auto, joka ei olisi ehtinyt omalle kaistalleen, ellen olisi ajanut tieltä pois. Ja minä ajan aina pientä ylinopeutta, joten hidastelusta ei ole kyse.
Ei siinä mitään, jos hullut ohittelijat ottavat riskin oman henkensä kustannuksella, mutta kun noissa tapauksissa lähes aina kuolee myös muita.
No niin. Just tultiin tien päältä. Mies ajoi, joutui hiljentämään vastaantulijan ohituksen takia, eikä takuulla ajanut se ohitettava alle rajoitusten, vaan aika kovaa kun siinä oli kuitenin 60 km/h alue. Alinopeudella ajavista valittavilla ei mene vaikka vasaralla takoisi, että se hiljaa ajava jononn päässä voi olla rekka, yhdistelmä, traktori, mopoauto, eikä niillä SAA ajaa rajoitusten mukaan. Heillä on kuitenkin sama oikeus olla tiellä kuin muillakin, ellei hitailla ajoneuvoilla ajamista ole erikseen kielletty, esim. moottoriliikenne- tai moottoritie. Nillä kun ei välttämättä pääse muita reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräilijän vauhti ollut myös luultavasti kova, jos ei ole ehtinyt kolaritilannetta havannoida, toinen vaihtoehto tietysti huonon näkyväisyyden alue, joka selittää koko tapahtuman.
Itsellä monesti tullut vastaan tämä, että autoilija ei lähde ohittamaan pitkällä suoralla, jossa vastaantuleva auto näkyy kaukana, mutta hyvin ehtisi ohittaa turvallisesti. Sitten sama auto lähtee ohittamaan esim. seuraavassa ylämäessä, missä vastaantulijoita ei näe, mutta sevastaantulija voi olla siellä nyppylän takana paljon lähempänä kuin siinä suoralla olisi ollut.
Kyllähän niitä onnettomuuksia tulee kun monilla on laiskat autot alla ja kiihdyttäminen vie liian kauan aikaa. Itsellä on tehokas auto ja tarvittavat ohitukset tapahtuu nopeasti ja turvallisesti. Itse en uskaltaisi ohitella tavallisella laiskalla autolla
Eli joidenkin mielestä on ok ajaa vastaantulijan kanssa nokkakolari, jos joku ajaa liian hiljaa edessä? Kyllä se syy on aina ohittajan, vaikka siinä olisi mitä tiellä, oli se ohitettava lain mukaista tai ei, silti ohittajan velvollisuus on tarkistaa onko ohitus turvallinen. Aina, tekosyitä ei ole.
2 nuorta miestä kuoli ohittavassa autossa ja yksi loukkaantui. Moottoripyöräilijä kuoli kun törmäsi kolaroijiin, keski-ikäinen mies. Vastaantulevan auton 2 henkilöä loukkaantui vakavasti
Nuoret miehet asialla ja tuhoa tulee