Ahdistaa, kun ilmat nyt lämpenee, eikä ole mitään sopivia vaatteita
Ahdistaa, kun ilmat nyt nopeasti lämpenee ja kaapissa ei ole oikein mitään sopivia niin kesäisiä vaatteita. Piti hankkia niitä tämän kuun rahoilla, mutta yllättävä iso lasku, joka oli pakko maksaa vei ne rahat. No, muutama vaatekappale ehkä, joita voi käyttää ensalkuun.. mutta ahdistaa silti. Tuntuu, että kaikki muut on aina niin valmiina kesään ja itse ei koskaan.
Kommentit (36)
Sama tunnelma mulla joka vuosi tähän aikaan. Mun on talvella jotenkin helpompi pukeutua. Lämpimällä säällä taas tuntuu että pitäisi riisua itsensä puolialastomaksi ja käyttää keveitä kankaita ja vaaleita värejä, mikä ei tunnu omalta.
Olen työhön joten en onneksi juuri nyt tarvi kummoisia vaatteita. Kai haen taas Tokmannilta jonkun 16e raitatunikan.
Ei tämä lämpeneminen kauaa kestä. Kohta pärjäät talvivaatteilla.
Ooneks oon etätöissä ja muutenkin vaan kotona. Lähikauppaan voi mennä mennä melkein missä tahansa vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä lämpeneminen kauaa kestä. Kohta pärjäät talvivaatteilla.
Niinpä. Ensi kuussa alkavat päivätkin taas lyhetä.
Tiedän tunteen. Itsellä olisi kyllä varaa ostaa jotain kesävaatetta, mutta sain vasta vauvan enkä kestä katsella muuttunutta vartaloa..
Kunhan eivät vaatteet kiristä. Muuta en niiltä vaadi.
Minä olin ajoissa ja tilasin juuri viime viikolla yhden hameen kesäksi. Toisen ostin cittarista ja kolmas melko hyvä löytyi kaapista. Halusin sellaisen vähän pitemmän hameen, joka on tarpeeksi peittävä, mutta silti kesäisen viileä.
Kaikesta sitä voikin ihminen ahdistua. Kai jokaisella on kaapissa jotain perus t-paitoja, mitä vetää päälleen lämpimällä säällä. Ei joka hetki tarvitse elää jossain muotinäytöksessä.
Olen nainen 66-vuotias, ja ymmärrän täysin tämän turhan itsekriittisyyden. Korostan, turhan. Läheisesi rakastavat sinua, miksi siis luulet, että vain vaatteet ovat sinua? Tiedän kulta tunteen, siitä ei pääse eroon jollakin vaatteella, vaan ajatuksella, johon voi liittyä vanhat hyväksikoetut, kuten rukous, loitsu ja oma vahva toive. Toivon sinulle jo tänään kaikkea hyvää, jota meidän ei tarvitse ansaita, me saamme sen.
Näitä kommentteja kun lukee niin ei taida ne vaatekappaleet kuitenkaan olla ongelma? Vaan liikasyönti.
Mitä käytit edellisenä kesänä tai pari vuotta sitten? Et kai heitä kesän päätteeksi roskiin vaatteitasi?
Itse olen laihduttanut -16kg, että se paino ei nyt ensimmäisen kerran moneen vuoteen ole niinkään se ongelma :) No, täytyy kait lähteä lenkille ja jos samalla kävisi jossain kaupoissa edes katselemassa vaatteita.
Mahtaa niillä muijilla olla huono olo, joilla on stringit tai jotkut muut persvakoon menevät housut. 🤢
Sama ongelma joka vuosi. Edellistä kesän vaatteet ei mahdu päälle.
Esim kesällä 2013 oli koko 40,
kesällä 2014 koko 44
,viime kesänä 48.
Nyt pitää mennä ostaan kokoa 50/52
Vanheneminen on pyllystä.
(siis kun ikää tulee, niin ei jaksa välittää)
N36
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja kun lukee niin ei taida ne vaatekappaleet kuitenkaan olla ongelma? Vaan liikasyönti.
Ei ole. Hoikillakin voi olla haasteita kesäpukeutumisen kanssa. Eivät kaikki ongelmat aina johdu lihavuudesta. Esim. itse en vaan tykkää näyttää paljasta pintaa julkisilla paikoilla.
Rakastan mekkoja, mutta hieman epäselvää millaiset minulle, povekkaalle, sopivat.
No, käytän mitä on, sopivat tai eivät, en voi vain "sen" takia hylätä kaikkia hankkimiani vaatteita.
Olen myös miettinyt voiko kesällä käyttää mustia mekkoja, koska ovat mustia, mutta aion käyttää, koska niitä pari kolme hankkinut.
Mekoissa ja hameissa on se huono puoli, että reisien sisäpinnat hankaavat toisiaan vasten. Viime kesänä ostin lahkeellisia alkkareita, jotka ovat mukavia.
No jopas on kamalat ongelmat sulla. Itselläni on iho niin karseassa kunnossa että mietin millä sen peitän kesällä niin etten läkähdy mutta kuitenkin niin ettei ihmisten tarvitse järkyttyä. Puhumattakaan siitä että valkoiset paidat on ainakin pois laskuista ellen halua sitten esiintyä paidoissa joissa on vähän väliä veriläimäreitä ratkeilevista haavoista. Lisäksi ajatuskin hikoilusta ja sen tuottamasta kirvelystä hirvittää.
Tilasin juuri Indiskasta 200 € edestä tunikoja ym mekkoja kun ei ollut ennestään mitään järkevää. Entä osamaksumahdollisuus?