Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pidätte painostanne ja kunnostanne huolta, tuntuuko joskus että "antaa olla hitto vie"

Vierailija
09.05.2021 |

Mä olen todella helposti painoa kerryttävää sorttia, yksi pizza ja viikon saa siitä tullutta painoa pudottaa. Tuntuu että lusikallinen täytekakkua lihottaa kilon. Arkena syön aamulla pienen palan leipää, kalkkunaa, rahkaa ja marjoja. Lounaaksi syön salaatin, johon lisään jotain proteiinia, kuten raejuustoa, lohta, kanaa tai katkarapuja. Jos on nälkä, syön lisäksi vielä hedelmän. Töiden jälkeen illalla syön kotiruokaa, mitä nyt suomalaiset yleensä syö, kohtuullisen annoksen ja jotain kasviksia, esim. perunoita, kastiketta, wokkia tai keittoa. Hiilarin määrän koetan pitää kohtuudessa, eli jos tehdään makaronilaatikkoa, sitä vain pieni annos - arvioisin sen kuuluisan 200 grammaa ja enemmän vihanneksia lautaselle. Meidän makaronilaatikossa on vihanneksia myös itse siinä laatikossa aina ja kaikkiin lämpimiin ruokiin kuuluu kun myös kasvisosuus. Näillä eväillä paino on pysynyt siinä normaalipainon ja lievän ylipainon rajalla vuosia. Liikuntaa saan työmatkoista, mutta vain 10 minuuttia suuntaansa, sen lisäksi iltaisin tunnin kävelylenkki, omatoimista jumppaa joko core tai painoilla puoli tuntia -huonoilla keleillä poljen kuntopyörää lenkin sijaan. Viikonloppuisin myös arkimatkoja pyöräillen tai joskus kävelylenkin sijaan pyörälenkki. Hedelmän pois jättäminen sai painoa vähän laskemaan, mutta sen vuoksi on sitten ollut nälkä iltapäivän. Juomana juon vain kahvia ja vettä ja vichyä, joskus aamulla puolilasillista appelsiinitäysmehua, mutta en aina.

Koetan pitää painon edes tässä ja kuntoilla, sillä työssäni vain istun koko ajan päätteen ääressä. Minulla on mitään palaverejekaan aniharvoin ja työpaikka on niin pieni, että palaverit on keittiössä muutaman metrin päässä työpisteeltä. Firman ulkopuolella käyntejä on äärimmäisen harvoin. Mutta olen aika väsynyt siihen, että koko ajan pitää miettiä mitä voi syödä, että paino ei lähde nousemaan. Välillä ajattelen, että kuntoilen jos huvittaa ja syön mitä huvittaa ja paino olkoot mitä tahansa. Meillä on suvussa kuoltu äkillisesti ylipainon aiheuttamien sairauksien vuoksi ja ylipainoa on suvussa paljon. Mutta en tiedä onko tämä stressaaminenkaan siitä, että pitää yrittää pysyä normaalipainoisena, hyväksi. Työpaikkaa en voi vaihtaa, pidän työstäni ja työpaikastani sekä työ on koulutusta vastaava. En ole mitään haluttua työvoimaa, koska menneisyydessä on aukko työttömyyden takia ja olen jo "liian vanha" moneen paikkaan. En usko, että jaksaisin enää fyysisessä työssä ja tuskin koulutettuna sellaista on helppo saadakaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tunnu. Laitan paljon ruokaa itse ja pidän kokkailusta.  Satsaan enempi ruuan laatuun kuin määrään. Tuntuu hyvälle kun vartalo on suht kunnossa ja liikunnallinen elämäntapa on normi. Eipä noita niin arjessa edes mieti. Lepoa ja rentoa meininkiä välillä, ei se ole just niin tarkkaa kuin joku voisi luulla. Nautitaan elämästä kaikki.  🧡

Vierailija
22/22 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42v ja liikun siksi, että siitä tulee hyvä olo fyysisesti ja psyykkisesti. Liikun voinnin mukaan, en väkisin. Kun on aikaa, tykkään käydä pitkällä kävelylenkillä tai juoksemassa poppia kuunnellen. Työmatkat pyöräilen ja teen kehonpainetreenit kotona päivittäin. Jos olen tosi väsynyt, lepään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän