Help, kävin korona rokotuksessa, ja se antoväli 12 viikkoa, antoivat uuden ajan siellä
Ja on 11 viikkoa, puoliso kävi samana päivänä ja sai 12 viikkoa. Onkohan joku virhe mun kohdalla?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Jos paperissa lukee 11 viikkoa niin se on se. Oikeastihan väli olisi 3 viikkoa, mutta nyt kun on niin paljon rokotettavia se on pidennetty 12 viikkoon, että kaikki saisivat ensimmäisenkin rokotteen. Todennäköisesti aikoja ei ollut sopivasti. Aina voit kuitenkin soittaa ja varmistaa.
Kolme viikkoa oli ensin, mutta sitten todettiin että pidempi aika on parempi, ja se 12 viikkoa on maksimi, tai nykyään mitä pidetään hyvänä välinä, ei se niin nuukaa vaikka saa vähän aikaisemmin, sekin on ok.
Ai se aika annetaan valmiiksi. Itse kun ajattelin että otan sen tehosteen sitten kotikaupungissa. Nyt olen mökillä ja otan ekan rokotteen täällä. Aika on jo varattu, kun olen riskiryhmää. Toivottavasti toisen rokotteen paikan ja ajan vaihtaminen onnistuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paperissa lukee 11 viikkoa niin se on se. Oikeastihan väli olisi 3 viikkoa, mutta nyt kun on niin paljon rokotettavia se on pidennetty 12 viikkoon, että kaikki saisivat ensimmäisenkin rokotteen. Todennäköisesti aikoja ei ollut sopivasti. Aina voit kuitenkin soittaa ja varmistaa.
Kolme viikkoa oli ensin, mutta sitten todettiin että pidempi aika on parempi, ja se 12 viikkoa on maksimi, tai nykyään mitä pidetään hyvänä välinä, ei se niin nuukaa vaikka saa vähän aikaisemmin, sekin on ok.
12 viikkoa on juuri sen takia, että ei riitä resurssit rokottaa kaikkia kolmen viikon aikavälillä, kun ensimmäisen saaminenkin kaikille vie aikaa.
Mikä tahansa aikaväli kolmesta viikosta ylöspäin on turvallinen. Siis 11 viikkoa on täysin ookoo.
Hyväksyin ehdotetun ajan toiselle rokotuskerralle, ja vasta kotona huomasin, että viikkoja oli välissä 11. Rokottaja ei kommentoinut asiaa, mutta oletan, että tiesi, mitä teki.
Vierailija kirjoitti:
Ai se aika annetaan valmiiksi. Itse kun ajattelin että otan sen tehosteen sitten kotikaupungissa. Nyt olen mökillä ja otan ekan rokotteen täällä. Aika on jo varattu, kun olen riskiryhmää. Toivottavasti toisen rokotteen paikan ja ajan vaihtaminen onnistuu helposti.
Mulla ainakin onnistui. Olen siis nyt saanut kaksi piikkiä ja ekaa ottaessa mulle annettiin uusi aika. Sitten selvis ettei se sopinut mulle, joten soitin sinne ja sain varattua paremman ajan. Aikoja oli vaikea löytää, joten sain sen hieman aiemmin kuin alunperin piti.
Onko aiemmin rokotteita saaneille annettu tehoste jo 3 viikon päästä? Siis niille hoitoalan ihmisille ja vanhuksille joita rokotettiin ensin? Facebookissa yksi hoitoalalla oleva tuttu oli saanut jo tehosteenkin ajat sitten. Mitenköhän on onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit saamaan ajan muualta kuin kotikunnastasi ?
Vierailija kirjoitti:
Onko aiemmin rokotteita saaneille annettu tehoste jo 3 viikon päästä? Siis niille hoitoalan ihmisille ja vanhuksille joita rokotettiin ensin? Facebookissa yksi hoitoalalla oleva tuttu oli saanut jo tehosteenkin ajat sitten. Mitenköhän on onnistunut.
Joo, meijän duunissa jotkut saivat jo alkuvuodesta ne kaksi annosta. Me vähän myöhästyneet sitten saatiin toinen rokoteannos vasta kolmen kuukauden päästä. Kyseessä siis kotihoidossa työskentelevät fysioterapeutit, lähihoitajat ja sairaanhoitajat.
Virhe ei ole sun kohdalla. Sinä olet virhe!
Minä myönnän, että luen kateellisena, kun ihmiset kertovat saaneensa rokotteen. Itselläni ei ole edes vielä tietoa milloin sen voi saada. Jos samalla tahdilla etenee kuin nyt on edennyt meidän alueella, niin arvelen saavani sen kesäkuun alkupuolella.
Nainen, 49-vuotias
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän, että luen kateellisena, kun ihmiset kertovat saaneensa rokotteen. Itselläni ei ole edes vielä tietoa milloin sen voi saada. Jos samalla tahdilla etenee kuin nyt on edennyt meidän alueella, niin arvelen saavani sen kesäkuun alkupuolella.
Nainen, 49-vuotias
Älä vaan kerro aluetta.
Saahan sitä, pyytää ja olla ilman.
Ainakin HUSin alueella 2. ajan nettiajanvarauksessa voi varata 11 viikon välistä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuit saamaan ajan muualta kuin kotikunnastasi ?
Tätä itsekin ihmettelen. Rokotteet jaetaan väestöpohjan mukaan, siksi ei pitäisi olla mahdollista ottaa muualla kuin kotikunnassa.
Pfizerin suositus ekan ja tokan rokotuksen välille on 3-6 viikkoa. Suomessa päätettiin pidentää väliä tohon 12 viikkoon, jotta suurempi määrä ihmisiä voisi saada edes sen ensimmäisen rokotteen. Täällä USAssa on annettu rokotteet ton valmistajan suositusten mukaisesti 3-6 viikon välillä. Oman tokan rokotuksen sain 4 viikkoa ensimmäisen jälkeen. Tulevaisuus näyttää, saako rokotusväliä pidentämällä saman suojan vai mahdollisesti pidemmän. Mitään haittaa siitä ei ole jos saat rokotteeseen aikaisemmin kuin 12 viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteet jaetaan asukasmäärän mukaan ja jos ulkopaikkakuntalaiset/mökkiläiset käyvät rokottamassa itseään mökkipaikkakunnalla, niin se sekoittaa pakan ja paikalliset jäävät ilman rokotetta. Ja jos niitä rokotteita tulisi suurempi määrä, niin sitten pieneltä mökkipaikkakunnalla ei löydy rokottajia, joka on tietenkin hoitotyöstä pois.
Meillä on paljon mökkiläisiä, jotka ovat ottaneet paikan rokotusjonossa ja paikalliset ikäihmiset ovat jääneet rannalle soittelemaan.
Sama ongelma on koko maassa ja tästä uutisoitiin muutama päivä sitten iltapäivälehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidempi aika ei ole parempi, se on Suomen malli, kun halutaan näyttää siltä, että paljon on rokotettu vaikka huimat 4% rokotettu. Kyllä se olisi oikeasti nuukaa, mutta tällä mennään. Ap: Ne on pakko jakaa, koska se 12 vkoa uhkaa ylittyä ja se on ihan maksimi. Ole tyytyväinen, että saat 11 vkon jälkeen.