Help, kävin korona rokotuksessa, ja se antoväli 12 viikkoa, antoivat uuden ajan siellä
Ja on 11 viikkoa, puoliso kävi samana päivänä ja sai 12 viikkoa. Onkohan joku virhe mun kohdalla?
Kommentit (30)
3 viikkoa perustuu siihen että sillä sitä lähdettiin testaamaan, ja se toimii. Onko pidemmästä välistä jo vertaisarvioidut tulokset , en tiedä mutta tosiaan kuten aiemmin sanottu, 12 viikkoa perustuu vaan siihen että moni ehtisi saamaan ensimmäisen annoksen ( teho 50-60% vs. toinen 95% ), esim influenssa rokotteissa harvana vuonna päästään tuohon 60% tehoonkaan, eli suomen taktiikka on mielestäni ollut hyvä.
Vantaa on ollut suomen pahinta aluetta ja täällä saa 40+ terveet tällä hetkellä rokotteita.
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän, että luen kateellisena, kun ihmiset kertovat saaneensa rokotteen. Itselläni ei ole edes vielä tietoa milloin sen voi saada. Jos samalla tahdilla etenee kuin nyt on edennyt meidän alueella, niin arvelen saavani sen kesäkuun alkupuolella.
Nainen, 49-vuotias
Ainakin meilläpäin rokottajista on pula, kun hoitajat joutuvat tekemään sen normaalityön ohessa. Ja eläkeläiset on pyydetty apuun rokottamaan tai synnytysosastolta kätilöitä..
Meillä ei edes kaikki vanhukset ole saaneet rokotetta, kun mökkiläiset ovat vieneet ajat ja rokotteita jaetaan asukasmäärän mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai se aika annetaan valmiiksi. Itse kun ajattelin että otan sen tehosteen sitten kotikaupungissa. Nyt olen mökillä ja otan ekan rokotteen täällä. Aika on jo varattu, kun olen riskiryhmää. Toivottavasti toisen rokotteen paikan ja ajan vaihtaminen onnistuu helposti.
Ajan saattaa saada varattua mutta ainakin mulla ekaa rokotetta haettaessa alettiin tarkistaa miksi Kela-kortissa on eri paikkakunta kuin jolla asun eli synnyinpaikkakunta. Korttini on vanha koska en ole muuttanut 16 vuoteen ja olen pitänyt sen tallessa. Jos olisi käynyt ilmi etten olekaan tässä kaupungissa kirjoilla, rokote olisi jäänyt saamatta. Mökkipaikkakunnalla ei tule pyrkiä rokotteeseen vaan siellä missä virallisesti asuu.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas rokote tulee 6-9 kuukauden päästä, niitäkin aikoja pitäisi alkaa jo jakelemaan.
Miksi?
Sain eka rokotteen nyt viime pe klo 8.00. Toisen saan 30.7. Klo 8.00 , ja Toisen ajan sain rokotuksen yhteydessä. Niinkuin siis saavat kaikki muutkin! Jos ja kun tarvitsee kolmannen rokotuksen, niin eiköhän sen rokotusajan ehdi saamaan silloin kun ihminen sen toisen piikin saa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myönnän, että luen kateellisena, kun ihmiset kertovat saaneensa rokotteen. Itselläni ei ole edes vielä tietoa milloin sen voi saada. Jos samalla tahdilla etenee kuin nyt on edennyt meidän alueella, niin arvelen saavani sen kesäkuun alkupuolella.
Nainen, 49-vuotias
Ainakin meilläpäin rokottajista on pula, kun hoitajat joutuvat tekemään sen normaalityön ohessa. Ja eläkeläiset on pyydetty apuun rokottamaan tai synnytysosastolta kätilöitä..
Meillä ei edes kaikki vanhukset ole saaneet rokotetta, kun mökkiläiset ovat vieneet ajat ja rokotteita jaetaan asukasmäärän mukaan.
Mikä kunta? Eikö tämä ole kiellettyä, miksi hitossa he eivät mene kotikuntaan rokotettavaksi?
Niin. Kuinkahan tarkkaa toi nyt on? 11, 12 vai kuinka monta viikkoa välissä? Ja miten ihmeessä onnistuu mökkikunnasta ajan varaaminen ja rokotteen saaminen? Kai se oikeus saada rokote jotenkin tarkistetaan viimeistään sitten rokotushetkellä?
Mulla on toisen rokotteen aika 14 viikon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toisen rokotteen aika 14 viikon päähän.
Miksi? Mut eipä kai oo niin tarkkas kuitenkaan?
Minä sain rokotteen keskiviikkona ja toinen rokote on 30.7.
Varmaa rokotteiden saannin lisäksi on hoitajapula, koska minulle rokotteen antoi tuttu lääkäri, joka on ollut jo useamman vuoden eläkkeellä ja näytti tekevän "sarjatyönä".
Samalla mainitsi hoitajapulasta, kun normaali terv.hoitosta on pois hoitajat, jotka rokottavat, tekevät koronatestejä, jäljittävät ja jotkut vielä vaativat hoitajia ja lääkäreitä rajalle ja lentokentille tekemään koronatestejä.
terv.hoidossa kun ei ole ollut ylimääräistä ja vapaata resursseja ennen koronaa.
Kolmas rokote tulee 6-9 kuukauden päästä, niitäkin aikoja pitäisi alkaa jo jakelemaan.