Sinä pienen lapsen äiti, huomioiko miehesi jotenkin äitienpäivän?
Tarkoitan tilannetta jossa lapsi/lapset on sen verran pieniä että he ei vielä ymmärrä äitienpäivistä mitään tai ei osaa itse esim. hakea kukkakimppua kaupasta tai keittää kahveja.
Saatko mieheltä aamukahvit sänkyyn? Viekö teidät syömään? Onko hankkinut kakkua?
Minun ei. Lapsi 4.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen vinkki, että kannattaa aina kertoa puolisolle mitä haluaa. :) ihmiset arvostavat eri asioita ja pyrkivät usein antamaan toiselle sitä mitä haluaisivat itse. Esim puolisot joskus ilmaisevat rakkautta toisilleen tavalla jota toinen ei tunnista rakkauden ilmaisemiseksi. Eli keskustele asiasta miehesi kanssa ja kerro mikä sinusta tuntuisi hyvältä ja ilahduttaisi. Rakastava puoliso pyrkii kyllä kuulemaan toiveen ja vastaamaan siihen.
Kiitos vinkistä. Olen joka vuosi sanonut että haluaisin että minulle keitetään aamukahvit ja laitetaan tai tilataan joku vähän parempi päivällinen. Eipä ole sillä vaikutusta ollut. Mielestäni toiveeni ei ole kohtuuton. Ap
Kyllä mies järjestää äitienpäivän.
Jos olet jo kertonut toiveistaai niin kuulostaa siltä ettei tuolle ukolle kannata ainakaan toista lasta tehdä.
Onko miehelläsi huonot lapsuuskokemukset ? tai onko heillä juhlat oleet asioita jotka ohitetaan ?
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläsi huonot lapsuuskokemukset ? tai onko heillä juhlat oleet asioita jotka ohitetaan ?
En oikein tiedä... hänen vanhemmat kyllä yrittää huomioida juhlapäivät mutta hän sivuuttaa ne melkein aina. Ap
Miten AP teillä on isänpäivä järkätty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein tiedä... hänen vanhemmat kyllä yrittää huomioida juhlapäivät mutta hän sivuuttaa ne melkein aina. Ap
Kuulostaa, että teillä on selvitettävänä elon möykkyjä. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten AP teillä on isänpäivä järkätty?
Ekat kaksi isänpäivää leivoin kakun, keitin kahvit, ostin lahjan ja kortin ja maksoin ravintolaruoan. Sitten luovutin ja jätin kokonaan järjestämättä. Ap
Kyllä on aina aamupala laitettu ja kakku ollut hommattuna. Yleensä tilataan päivällä pizzaa tms. helppoa ruokaa, mutta itse en ala kokkailla ainakaan.
Nyt lapsetkin jo osaavat kortin tehdä, mutta eivät vielä keittele kahveja tms. Ovat 7v ja 5v.
Ei huomioi kun kielsin. Sama koskee muitakin turhia "juhla"päiviä.
Kyllä. Vie syömään, ostaa lahjan. Kysyy, mitä haluan. Saattaa ehdottaa jotain, kuten hotelliyötä koko perheen kanssa. Niinkuin nytkin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei huomioi kun kielsin. Sama koskee muitakin turhia "juhla"päiviä.
Miksi se on turha? Ei kai mikään juhla ole liian turha juhlittavaksi, ei ne aamukahvit ketään vararikkoonkaan vie. Ap
Kovat on odotukset, mammoilla.
Ette te ole sen miehen äiti.
Musta on vähän outoa, että puolisot huomioivat toisiaan äitien- tai isänpäivänä. Kun kyseessä on vanhemmuuden tunnustus, ei mikään romanttinen parisuhdepäivä. Tommoset asiat kuuluu ystävänpäivään, vuosipäiviin yms. Sen ymmärrän, että muistuttaa lapsia tulevasta päivästä, auttaa vaikka kortin teossa (vaikka koulussa/päiväkodissahan ne yleensä tehdään) ja keittää yhdessä pienten lasten kanssa kahvit juhlasankarille. Se on semmosta kasvatuksellista asiaa enemmän. Mutta että pitää illallisia järjestää ja kukkia ostaa? Miksi ihmeessä?
Terveisin tuleva äiti
Vierailija kirjoitti:
En toki kuvittelekaan olevani mieheni äiti.
Sinusta siis on kohtuutonta odottaa että mies keittäisi äitienpäivänä aamukahvit lapsen puolesta, kun lapsi ei vielä osaa?
Onnea vain valitsemallasi tiellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän outoa, että puolisot huomioivat toisiaan äitien- tai isänpäivänä. Kun kyseessä on vanhemmuuden tunnustus, ei mikään romanttinen parisuhdepäivä. Tommoset asiat kuuluu ystävänpäivään, vuosipäiviin yms. Sen ymmärrän, että muistuttaa lapsia tulevasta päivästä, auttaa vaikka kortin teossa (vaikka koulussa/päiväkodissahan ne yleensä tehdään) ja keittää yhdessä pienten lasten kanssa kahvit juhlasankarille. Se on semmosta kasvatuksellista asiaa enemmän. Mutta että pitää illallisia järjestää ja kukkia ostaa? Miksi ihmeessä?
Terveisin tuleva äiti
Koska juhlimisesta tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen miehen lapsen äiti. Fiksut miehet juhlistavat lastensa äitienpäivää.
Semmoinen vinkki, että kannattaa aina kertoa puolisolle mitä haluaa. :) ihmiset arvostavat eri asioita ja pyrkivät usein antamaan toiselle sitä mitä haluaisivat itse. Esim puolisot joskus ilmaisevat rakkautta toisilleen tavalla jota toinen ei tunnista rakkauden ilmaisemiseksi. Eli keskustele asiasta miehesi kanssa ja kerro mikä sinusta tuntuisi hyvältä ja ilahduttaisi. Rakastava puoliso pyrkii kyllä kuulemaan toiveen ja vastaamaan siihen.