Miksi jotkut aikuiset ihmiset juhlivat synttäreitä?
Vaatimalla vaativat ja muistuttelevat että on heidän syntymäpäivänsä ja heitä pitää vähintäänkin edes onnitella. Eikö se muka riitä että heille on pidetty syntymäpäiviä lapsena, herkuteltu navat täyteen ja hukutettu lahjoihin?
Kommentit (22)
Aikuisten nimenomaan kuuluu juhlia synttäreitä, ei lasten.
Aikuiset ovat eläneet pitempään, se on suurempi saavutus.
Kivahan se on juhlia järjestää vaikka ei olisi synttäreitäkään. Ihan tavallinen lauantai kelpaa syyksi.
Jotkut ovat vain todella huomionhakuisia ja ärsyttäviä. Toiset taas haluaa että heidät huomioidaan edes syntymäpäivänä kun jäävät muutoin huomaamatta.
Miten vaikeaa ja rankkaa se sitten on lähettää jokin onnitteluviesti, kalenteriin vaan muistutukset juhlapäivistä ja varsin pienellä vaivalla ilahdutat jotakuta helposti.
Minä juhlin minun synttäreitä aina kun haluan, vaikka joka päivä! Minä saan niin tehdä!
t. Aikuinen
PS. Hyvää minun syntymäpäivääni nyt teillekin :)
Elämä ei hymyile Ap:n kaltaisella ajattelumallilla.
Minkä ihmeen takia ei juhlisi? En nyt ketään vaadi enkä muistuttele onnittelemaan. Omat läheiset tekevät sen ihan oma-aloitteisesti, ja musta on ihana puolestani ilahduttaa heitä merkkipäivinään :)
Musta on ihanaa kun ystäväni juhlistavat synttäreitään. On hyvä syy "juhlia", vaikka se olisikin vaan tavallinen piknikki, brunssi tai kakkukahvitilaisuus keittiössä. Lahjoja meillä ei kukaan odota, mutta usein viedään jotain pientä, lähiruokaherkkuja, kukkia tms.
Ei nuo minusta mitään huomionhakujuttuja ole, ennemminkin hyvänmielen kokoontumisia pikku porukalla. Olen ollut jopa kissanristiäisissä ja ne olivat ihanat bileet.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia ei juhlisi? En nyt ketään vaadi enkä muistuttele onnittelemaan. Omat läheiset tekevät sen ihan oma-aloitteisesti, ja musta on ihana puolestani ilahduttaa heitä merkkipäivinään :)
Minä en ole koskaanhan saanut onnitteluja. En edes lapsena. Ja nyt kun aikuisena kyselee ette miksi joku ei onnitellut niin vastaus on aina sama "ajattelin että en halua häiritä". Tuntuu että kukaan ei välitä eikä kaipaa minua oikeasta vaan olen ihmisille ilmaa ja välillä takerrun tosissanimiettimään että olenko oikeasti edes olemassa.
Itse ainakin juhlin sen takia, että siinä on jotain omakohtaista juhlittavaa toisin kuin junttien juhlimissa vapuissa, juhannuksissa ynnä muissa vastaavissa, jotka eivät itseäni kosketa tippaakaan.
Meillä kyllä julhitaan myös ainakin 2 päivää rapujuhlia suvun kanssa. Juuri siksi ettäkesän lopulla taas nähdään niitä muitakin. Kivaahan se on jos joku kustantaa ja jaksa laittaa. Musta on kivaa että on perinteitä. Älä vaan mene jos sinua pyydetään, olisit vain ilonpilaaja. Oletko niitä" jehovia vai "?
Jotkut eivät sitten aikuistu ikinä. Lapsuus jatkuu heillä yli nelikymppiseksi. Sitten kaikkien meneekin vanhuuden Dementian piikkiin.
Yhdessä ketjussa valitetaan että häät, rippijuhlat yms. juhlat pilaavat kesän ja rahaa menee. Miksi aikuisten synttärijuhlat olisivat yhtään sen miellyttävämpiä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut eivät sitten aikuistu ikinä. Lapsuus jatkuu heillä yli nelikymppiseksi. Sitten kaikkien meneekin vanhuuden Dementian piikkiin.
Niin, onhan se nyt tosi lapsellista jos joskus haluaa pitää hauskaa ja juhlia. Kyllä pitäisi aikuisen ainoastaan käydä töissä ja elää tylsää elämää.
Tältä palstalta löytyvät varmasti maailman katkerimmat ja synkimmät aloitukset ja kommentit😂.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on juhlia järjestää vaikka ei olisi synttäreitäkään. Ihan tavallinen lauantai kelpaa syyksi.
Sokka irti ja taas on juhlat! Kippis.
Minua ei kiinosta alkoholin ryyppääminen ja humalan hakuinen juominen.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihanaa kun ystäväni juhlistavat synttäreitään. On hyvä syy "juhlia", vaikka se olisikin vaan tavallinen piknikki, brunssi tai kakkukahvitilaisuus keittiössä. Lahjoja meillä ei kukaan odota, mutta usein viedään jotain pientä, lähiruokaherkkuja, kukkia tms.
Ei nuo minusta mitään huomionhakujuttuja ole, ennemminkin hyvänmielen kokoontumisia pikku porukalla. Olen ollut jopa kissanristiäisissä ja ne olivat ihanat bileet.
Tämä on ihan OK jos ei odoteta mitään kalliita lahjoja. Keski-ikäinen ystäväni viettää omia synttäreitään vuosittain ja aina kutsua seuraa lahjalista mitä hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaanhan saanut onnitteluja. En edes lapsena. Ja nyt kun aikuisena kyselee ette miksi joku ei onnitellut niin vastaus on aina sama "ajattelin että en halua häiritä". Tuntuu että kukaan ei välitä eikä kaipaa minua oikeasta vaan olen ihmisille ilmaa ja välillä takerrun tosissanimiettimään että olenko oikeasti edes olemassa.
Tosi kurjaa :( "syy" ei kuitenkaan ollut sinussa, vaan noin hassusti jotkut ajattelevat, että synttärionnittelutkin muka olisi "häiritsemistä".
Tämä nyt ei mitään korjaa, mutta synttärionnittelut, kun syntymäpäiväsi seuraavan kerran on :) järjestä itsellesi silloin jotain kivaa!
Ehkä jotkut kaipaavat välillä jotain juhlaakin arkeensa.
Ei sinun ole pakko ketään muistaa onnitteluilla jos et halua.