Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä salilla yksjakoisen ohjelman jälkeen?

Vierailija
08.05.2021 |

Eli tässä on vedetty 2kk koko kehon kuntosaliohjelma. 5-7 liikettä. Olen kiinteytynyt ja kunto parantunut huimaasti.

Mitä sitten? Pitääkö uusia ohjelmaa vai jatkaa isoimmilla painoilla? Nyt ovat aivan maksimissaan. Haluan kuitenkin tehdä paljon toistoja ja pitää sen hieman aerobisena.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko nuo maksimipainot ovat? Itse tein liian pitkään liian kevyillä ja yksi kerta personal trainerin kanssa näytti, että pystyin lisäämään kolminkertaisen painon.

Vierailija
2/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä uus ohjelma ja lisää toistoja tai painoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös siirtyä kaksijakoiseen ohjelmaan, eli ylä- ja alakroppa vuoropäivinä.

Vierailija
4/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 2 jakoinen on paljon kevyempi kun lihasryhmät käydään harvemmin läpi?

Nyt yksjakoisella samat käydään 3krt.

Vierailija
5/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla maksimipainot ?  ei ne kesken lopu millään salilla kyllä

Vierailija
6/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko tehdä mitään muutoksia.

Mutta tosiaan kannattaa miettiä, mikä tavoitteesi on. Jos se on pelkästään lihaskunnon ylläpito, ei ole väliä, teetkö yksijakoisen ohjelman pari kertaa viikossa vai kaksijakoisen ohjelman.

Arvelen kuitenkin kuten muutkin kommentoijat, että saattaisit ihan hyvin pystyä lisätä painoja. Samoin sinulle voi olla kivaa vaihtelua opetella uusia liikkeitä ja sen takia vaihtaa liikkeitä.

Mielestäni naiset ajattelevat turhaan, että pitää veivata niillä pienillä painoilla ettei vaan tule lihasta. Minulle uuden opettelu ja painojen lisääminen on ollut motivoivaa, enkä koe olevani mitenkään erityisen lihaksikas.

Vierailija
7/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla ohjelmalla vaan ja isommilla painoilla. Toistomäärää voit välillä vaihdella.

Vierailija
8/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteytyminen kysessä. Olen kevyemmillä painolla tehnyt jotta nivelet eivät kärsi. Mä jo kerran onnistuin isoilla painoilla romuttaa polveni 8v sitten. Ei enää koskaan.

Teen kuntoni mukaan. Näin liikunta on virkistävää ja sitä jaksaa tehdä kun ei polta ittensä heti loppuun.

Vierailija
9/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö 2 jakoinen on paljon kevyempi kun lihasryhmät käydään harvemmin läpi?

Nyt yksjakoisella samat käydään 3krt.

Ei ole.

Jos yksijakoisessa teet kutakin lihasryhmää aina yhden liikkeen verran, on eri asia, että jaottelet kahdelle päivälle liikkeet ja teet kutakin lihasryhmää 2-3 liikettä per lihasryhmä.

Minulla on nyt kolmijakoinen ohjelma ja siinä jaottelu on tällainen:

1. päivä  2x alaselkä

2 x jalat

3 x rinta

2. päivä 3 x yläselkä

2 x ojentajat

2 x olkapäät

3. 3 x suorat vatsat

3 x vinot vatsat

Jos treenin jaottelu ei ole tuttua juttua, en kopioisi netistä jotain valmista vaan antaisin jonkun koulutetun tehdä ohjelma.

Vierailija
10/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksijakoiseen ohjelmaan ei kannata siirtyä, ellet käy salilla ainakin 3 tai 4 krt vkossa.

Miksi haluat pitää ohjelman aerobisena?

Vaihtelua kannattaa harrastaa, jos haluaa kehittyä. Voit ottaa parin kuukauden jakson, jossa lyhennät sarjoja ja lisäät painoja ja palaat sitten taas joksikin aikaa kevyempiin.

Voit lisätä treenin loppuun hiittiä soutulaitteella tai kuntopyörällä.

Vierailija
11/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteytyminen kysessä. Olen kevyemmillä painolla tehnyt jotta nivelet eivät kärsi. Mä jo kerran onnistuin isoilla painoilla romuttaa polveni 8v sitten. Ei enää koskaan.

Teen kuntoni mukaan. Näin liikunta on virkistävää ja sitä jaksaa tehdä kun ei polta ittensä heti loppuun.

Kuulostaa siltä, että kannattaa tarkistaa, että tekniikat ovat oikein.

Kun tekee puhtaasti niin, että liikeradat ovat hallitut, se on nivelystävällisempää. Eli ei ole painoista kysymys vaan myös tekniikasta (ja toki voi olla liikkeitä, jotka eivät sovi). Laitteella tehty versio voi myös olla nivelystävällisempi. En pelkäisi turhaan painoja vaan satsaisin siihen, että teen oikein. Neljänkympin jälkeen joka tapauksessa alkaa lihasmassa hupenemaan, voi huoletta treenata voimaa.

Kaikkien ei tarvitse treenata kuten Assi Koivisto

https://www.is.fi/muutlajit/art-2000006065044.html

mutta hän on hyvä muistutus siitä, että iäkkäämpikin nainen voi tehdä voimatreeniä isoilla painoilla.

Vierailija
12/12 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tässä kuitenkin niin, että aloittajan mielestä hän ei voi lisätä painoja tai muuttaa mitään..?