Soitin juuri ukille, kuulin että hän sai koronarokotteen 28.4 ja seuraava annetaan vasta 28.7, onko normaalia?
Noin pitkä tauko rokotteiden välissä. Säästelläänkö rokotteita vanhojen ihmisten kohdalla vai miten voi olla noin pitkä tauko?
Kommentit (22)
On normaalia. Suomessa on säädetty kahden rokotuskerran väliin 12 viikon eli 3 kk:n tauko. Tämä siitä syystä, että useammat saavat edes sen ensimmäisen kerran.
Ei se silti normaalia ole, vaikka taas jälleen kerran suomalaiset päättäjät tietävät paremmin, kuin rokotteen kehittäjät. Tässä pelataan taas venäläistä rulettia kansalaisten hengellä.
t. 2 Pfiser-shottia ajallaan saanut
Kannattaisikohan Sinun, ja vaarinkin, seurata vähän lehtiä ja muuta mediaa. Aika pian ensimmäisten rokotusten jälkeen meillä siirryttiin tuohon 12 viikon väliaikaan. Esimerkiksi itselläni se on 20 minuttia vaille tuo 12 viikkoa!
Suomessa annetaan tehosterokote ihan jokaiselle 3 kuukauden kuluttua ensimmäisestä. Vaarisi ei ole mikään poikkeus.
Kolmen kuukauden aikaväli on erittäin hyvä, pidentää ja tehostaa suojausta.
Rokotevalmistajien ohje antaa ainoastaan lyhimmän mahdollisen väliajan (joka on muistaakseni kolme viikkoa), jota voi toki venyttääkin.
Aika jännä. Mä alle 30-vuotias 2-tyypin diabeetikko olen saamassa toista rokotetta toukokuun lopussa. Eiks rokotukset alkaneet ikäihmisten kohdalla jo helmikuussa? Aika eri tahtiin sitten edenneet. Muistaakseni sain Sauli Niinistöä aiemmin ja pidin sitä outona, että presidentti ei ottanut ekassa erässä vaan samassa järjestyksessä kuin muut.
Oletko itse normaali? Olisit kysynyt siltä joka sen rokotuksen antoi.
Tätä ihmettelin itsekin kun varasin ajat. 11-12 viikkoa väliä vaikka Pfizerin mukaan pitäisi olla kolme viikkoa. Luulisi, että rokotteen valmistaja tietää miten heidän tuotetta käytetään.
Sehän on ihan ohjeen mukainen väli. Itse saan ensimmäisen rokotteen ensi viikolla ja toisen heinäkuun lopussa. Miksi pitää koko ajan keksimällä keksiä näitä salaliittoteorioita? Ihmiset ovat tulleet hulluiksi.
Usassa Pfizerin rokotteiden väli on 3 vk
Saksassa 6 vk
Suomessa 12 vk
Astrassa kai kaikkialla pidempi
Ainakin tällä tavalla Suomi saa nopeammin annettua ensimmäiset rokotteet
Kaikki saavat sen toisen rokotuksen 3 kk kuluttua edellisestä. Minullaki aika heinäkuulle ja olen nuori riskiryhmäläinen.
Eli vanhuksia ei syrjitä.
Ihan normaali käytäntö Suomessa tosiaan. Omat vanhempani kävivät piikillä (:D) jo kuukausi sitten, tehosteaika on heinäkuussa.
6.5 sain ekan piikin, 29.7 saan toisen.
Ei hirveän paljon heitä ap:n ilmoittamasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä. Mä alle 30-vuotias 2-tyypin diabeetikko olen saamassa toista rokotetta toukokuun lopussa. Eiks rokotukset alkaneet ikäihmisten kohdalla jo helmikuussa? Aika eri tahtiin sitten edenneet. Muistaakseni sain Sauli Niinistöä aiemmin ja pidin sitä outona, että presidentti ei ottanut ekassa erässä vaan samassa järjestyksessä kuin muut.
Ukki ei hakenut rokotetta silloin kun oma vuoro tuli. Yksi sukulainen oli sitten varannut hänelle ajan kun selvisi ettei ukki ollut hakenut sitä ajallaan.
Ap
Onko täällä oikeasti ihmisiä jotka eivät tajua että rokotteista on huutava pula ja se jatkuu vielä kesän ajan, ja että tämä on ainoa syy miksi rokotusten väli on venytetty tuohon 12 viikkoon jotta useampi saisi edes sen ekan kerran? Kyllä, se että joku muu saa sen ekan annoksen on arvotettu tärkeämmäksi kuin juuri sinun tehosteannoksesi.
Suunnilleen 3kk tauko siinä on välissä nykyään melkein kaikilla. Varmaan joku hoitoalan ammattilainen voi saada noi ripeämminkin jos on tarve.
Minä sain eilen ekan ja toka on 22.7
Riskiryhmässä ja seuraavaan rokotteeseen on kolme kuukautta.
Eikö olekin hyvä, että joku fiksu määrittelee, koska saamme seuraavan rokotteen.
Rokoteajoista täytyy itse ottaa selvää. Esim Helsingissä on jo 50 vuotiaiden ajanvaraukset meneillään
Mun isä (yli 70 v) sai rokotteen heti pääsiäisen jälkeen ja toinen on vasta kesäkuun lopulla. Tosin sanottiin että jos peruutusaikoja tulee tai tahti muuten nopeutuu niin saattaa saada aiemminkin.