Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ei sovi mihinkään vartalomalliin?

Vierailija
08.05.2021 |

Ärsyttää kaikki "pukeudu vartalotyyppisi mukaan" -ohjeet, kun en sovi niistä mihinkään.

Hartiat on mun isoin kohta 103 cm, heti kakkosena tulee lantionympärys 96 cm, mutta lantioni ei ole leveä. Rinnanympärys 87 cm ja vyötärö 68 cm. Johonkin laskuriin kun syöttää nämä lukemat, niin vastaus on päärynä :D

Oletteko selkeästi jotain vartalotyyppiä vai ihan yhtä sekasikiöitä kuin mä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä oot tiimalasi. Monesti ajatellaan, että sen ylemmän kurvin pitää tulla rinnoista. Mutta kyllä se muoto tulee kans hartioista. Sulla on hartiat ja lantio leveimmät kohdat, ja vyötärö niitä selkeästi kapeampi. Etkä sä kuitenkaan tolla rinnanympäryksellä ihan pikkurintainenkaan ole. Eli tiimalasiksi sanoisin.

Vierailija
22/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän kuulostatte tosi hoikilta ja upeilta, ettekä osaa arvostaa itseänne.

Minä olen joka paikasta leveämpi, mutta siltikin tykkään itsestäni, koska ikää on jo sen verran, että ymmärrän arvostaa sitä, että kroppani on terve ja toimiva. Oikeastaan pidän kroppaani myös hyvännäköisenä, koska rimani on laskenut olemattomiin. Hienoa elää ja rakastaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen joka paikasta leveämpi, mutta siltikin tykkään itsestäni, koska ikää on jo sen verran, että ymmärrän arvostaa sitä, että kroppani on terve ja toimiva. Oikeastaan pidän kroppaani myös hyvännäköisenä, koska rimani on laskenut olemattomiin. Hienoa elää ja rakastaa!

Ei ole kyse siitä, etteikö arvostaisi vaan siitä, ettei tiedä mihin kategoriaan kuuluisi. Moni täälläkin osaa kertoa vartalotyyppinsä ja me vaan ihmetellään, että mikähän se oma mahtaa olla.

Vierailija
24/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä itse sitten olen? Kaikki rasva kerääntyy alavatsaan. Kuitenkin vyötärö aika ylhäällä melkein rintojen alla ja kapein kohta. Lantio ja hartiat yhtä leveät. Oon ajatellut että suora mutta kun tuo rasva kerääntyy alavatsaan. Oon siis ylipainoinen myös. Onko muita samanlaisia?

Vierailija
25/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta vartalon mallista, oli se millainen tahansa, nykyajan vaatetus on naisilla lähes kaikilla sellainen, että jalkaan on laitettava legginsit ja pidettävä sitä vaatetusta käydessään kaupoissa, baareissa, töissä, kouluissa, kuntosaleilla, lenkillä jne, ihan kaikissa paikoissa. Legginsien soveltuvuus kaikille naisille ei johdu yhtään ruumiinrakenteesta ja siitä sopiiko legginsit, näyttääkö ne hyvältä, ne ovat ajan ilmiö ja yhtä typerä juttu tässä ajassa kuin miesten siistimättömät parrat. Kun laitat jalkaan legginsit, muutkin näkee vartalon mallisi eivätkä voi kuin inhoten katsella sillä legginsit ovat sopivat todella harvoille. Mutta ne ovat ajassa ja lähes kaikkien naisten käyttämät housut. Voin tietysti kertoa että legginsit voivat olla pelkästään yksin kotona ihan sopivat koska muut ei näe.

Vierailija
26/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippumatta vartalon mallista, oli se millainen tahansa, nykyajan vaatetus on naisilla lähes kaikilla sellainen, että jalkaan on laitettava legginsit ja pidettävä sitä vaatetusta käydessään kaupoissa, baareissa, töissä, kouluissa, kuntosaleilla, lenkillä jne, ihan kaikissa paikoissa. Legginsien soveltuvuus kaikille naisille ei johdu yhtään ruumiinrakenteesta ja siitä sopiiko legginsit, näyttääkö ne hyvältä, ne ovat ajan ilmiö ja yhtä typerä juttu tässä ajassa kuin miesten siistimättömät parrat. Kun laitat jalkaan legginsit, muutkin näkee vartalon mallisi eivätkä voi kuin inhoten katsella sillä legginsit ovat sopivat todella harvoille. Mutta ne ovat ajassa ja lähes kaikkien naisten käyttämät housut. Voin tietysti kertoa että legginsit voivat olla pelkästään yksin kotona ihan sopivat koska muut ei näe.

En käytä legginsejä.

Ap

Vierailija
27/37 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oon kuullut, et parasta osaa pitää korostaa..entäs sitten, kun ei oo mitään " parasta osaa" lyhyt kaula, leveät hartiat, pienet tissit, pullukka maha, no, lantio ei oo niin iso, ja ihan ok pylly, ei oo iso, eikä lättänä, paksuhkot reidet, tönköt sääret ja todella paksut nilkat...korosta siinä sit jotain, ja naamakin on kuin petolinnunp.

Vierailija
28/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein oon kuullut, et parasta osaa pitää korostaa..entäs sitten, kun ei oo mitään " parasta osaa" lyhyt kaula, leveät hartiat, pienet tissit, pullukka maha, no, lantio ei oo niin iso, ja ihan ok pylly, ei oo iso, eikä lättänä, paksuhkot reidet, tönköt sääret ja todella paksut nilkat...korosta siinä sit jotain, ja naamakin on kuin petolinnunp.

Korostaisin tota ihan ok pyllyä.

Ap

Vierailija
29/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laihduttaa jos kiloja liikaa ja/tai mennä kuntosalille 

Vierailija
30/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laihduttaa jos kiloja liikaa ja/tai mennä kuntosalille 

Ja tämä liittyi mihin?

Vierailija
31/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä!

Hartiani ovat normaalit, mutta olen ojentajien kohdalta leveimmillään. Rinnat ovat normaalikokoiset, eli ei suuret eikä pienet, mutta rintakehäni on leveä. Liivejen käytöstä olen luopunut jo 10 v sitten, kun alusvaatteisiin perehtyneessä ketjussakin vain sanottiin että ei meillä tämän parempia ole. Rinnat olisi haluttu joko erottaa kainaloihin "eikös olekin mukavat liivit päällä"! tai tunkea yhteen "kiva pushupefekti eikö!". 

Mikään takki ei tahdo käydä, koska tarvitsen hartioihin tilaa. Miesten mallikaan ei käy, koska rinnat ei mahdu, ja ne eivät myöskään mene takapuolen kohdalta kiinni. hihat ovat aina liian pitkät koska joudun ottamaan ison koon, ja nämä takit pussittuvat sitten alaselkääni, koska takapuoleni on taakse päin pyöreä ja ulkoneva voimakkaasti, vaikka lantioni ei ole leveä.

Housuissa ongelmana on se että ne on tehty leveälle takamukselle, jolloin minulle jää pussit reisien sivuun samalla kun takapuoleni ei mahdu ulkonevuutensa takia kunnolla housuihin, vaan liitinki jää takapuolen päältä liian alas.

Jos mietitään kenkiä sitten, niin jalkani on 36- 37 kokoa, eli sinänsä normaali, mutta niin kapea ja siro että on sula mahdottomuus löytää kenkiä jotka eivät pyöri jalassa. Talvikengät vielä onnistuu, muuta jos ajattelee pistokkaista, niin varpaani luisuu ulos kengästä.

Typistettynä voisi sanoa että olen edestäpäin katsottuna kuin poika, mutta sivusta katsottuna älyttömän kurvikas :D Osta siinä nyt sitten vaatteita!

Vierailija
32/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartalomalliin sopimattomuus kyllä alkaa ahdistaa siinä vaiheessa kun pitää vaateostoksille lähteä. Sinulla on ihan normaali, johonkin normivartalomalliin kuuluva vartalo, jos et ole koskaan törmännyt siihen että mitkään vaatteet ei sovi epämukavuutensa takia päälle, tai pukeudut pelkkiin säkkeihin. Kummassakaan tapauksessa et oikein ole validi kertomaan näkemyksiäsi muiden ongelmallisista vartaloista vaatteidenostoa ajatellen.

Vierailija
33/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vartalomalli on kaareva suora/tiimalasi mutta vatsalihasten erkauma vuoksi olen myös omenavartaloinen.

Vierailija
34/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hartevana naisena on vaikea elää. Aivan sama, että paljonko painaa kun hartioita ei tuosta noin vain kavenneta mihinkään. Kaikki hihalliset mekot ja paidat pitää ostaa hartioiden koon mukaan. Muutenkin harteville on tarjolla vähän naisellisia vaatteita. Lähinnä mustaa ja korkeintaan harmaata.

Sana on harteikas, eikä mikään hartevi.

Vierailija
35/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
36/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole selkeästi. Olen mittojen mukaan päärynä, mutta jokin siinä mättää. Rintani ovat olemattomat, ja reidet ja pylly taas vaatekaupan saman koon mannekiinia isommat. Mutta lisäksi minulla on hartiat, käteni ovat pidemmät kuin kellään, ja vatsani ei ole littana vaan vähän pyöreä. Käsivarteni ovat hoikat ja pohkeet ja nilkat taas hieman paksut. Olen ennemminkin jonkinlainen alaspäin hieman levenevä pötkylä. :D

Täytyy siis todellakin sovittaa ja vaatteita on koossa 34-38 / S-M, joista joku koon 34 hihaton mekko on löysä halaatti (hartiat ja lantio eivät rajoita ko. mallissa) ja yksi koon 38 talvitakki on liian pieni virheostos (koska malliltaan istuvampi ja sekä hartiat että lantio ovat liian ahtaat).

Ihana :D Vartalomalli "pötkylä" voisi olla sellainen, mihin suurin osa voi kokea samaistumista.

Vierailija
37/37 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalan vartalomallin omaavana kyllä arvostan vaatteissa ensimmäisenä mukavuutta. Se taas on  yhdistelmä hyvin istuvaa ja mukavaa. Ei juurikaan ole tarjolla alaosia, jotka sopisivat minulle. Muotoja liikaa, lyhyet jalat. Farkkuja vaikea löytää ja jos löytyy, niitä pitää duunata ja lyhentää. Mikä vika siis on leggareissa yhdistettynä tunikaan tmv. Mielummin niin, kuin epämukavissa, huonosti istuvissa farkuissa tai hameessa, joka lyhentää jalkoja entisestään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän