Mistä tämä kova tyyli, kylmäkiskoisuus ja nyreys johtuvat?
Tuntuu että ennen vanhaan suomalaiset olivat paljon mukavampia ihmisiä. Ilmapiiri on viimeiset 15 vuotta ollut hyvin kylmä ja kasvoton.
Ei näy enää käytöstapoja, hymyä, pehmeä ja ajattelevainen käyttäytyminen.
Kaikki on vaa minä, minun sähköpyöräni ja minun verkkarihousuni.
Koen että ilmapiiri on karsea! Suomalaisista paistaa patoutuneisuutta ja aggressiivisuutta.
Kommentit (15)
Tää on sitä urbanisoitumista. Vain tutut noteerataan, muut ovat ilmaa.
Mitä tehdä kun syy masennukseen on tämä? Minä haluan vastavuoroisuutta, kaipaan yhdessä tekemistä.
Minulla ei käy tämä kun yksin pitää elää.
Kyllä jokainen voi omalla kohdallaan pohtia sitä, että miksi on nyreä tai kylmäkiskoinen? Nehän eivät kuulu sivistyneeseen käytökseen. Ilmeisesti sivistynyt käytös ei ole enää mikään itsestäänselvyys, jota opetettaisiin kotona.
Miettikää kun taloyhtiössä on käyty läpi että ovia ei saa paiskoo kiinni koska vanhassa rakennuksessa äänieristykset ovat olemattomia.
Kukaan ei välitä, ovia paiskotaan entistä enemmän. Miksi??
Se on oikeistolainen maailmankatsomus.
Työpaikoilla näkee tätä. 30-40 vuotiaat ovat itsekkäitä.
Nettipor… tekee miehet välinpitämättömiksi, naiset on hyötytarvikkeita, joitavoi oikeassa elämässäkin kohdella kuin por… maailmassa, kiduttaen, alistaen…
All man for himself.
Amerikkalaisuutta. Sitä kritisoidaan mutta de facto apinoidaan.
Ujous, arkuus ja pelko peitetään vihamielisellä käytöksellä. Mutta voiko vanhat mummot ja papat enää pelätä tai arastella mitään? Mistähän vanhuksien möreys johtuu?
Korona-aika on lisännyt tätä töykeyttä.
Ai jaa, musta asia taas on ihan päinvastoin. Ihmiset, varsinkin nuoret, on paljon kivempia kuin ennen.
Ennen jos pienessä kyläyhteisössä oli mul**u, niin löysit sen äkkiä edestäsi. Kaupungeissa ihmiset ovat vain tuntematonta massaa, ja sehän on ihan tieteellinen tosiasia, että tuntemattomien murheet ei useinkaan jaksa kiinnostaa. Netissä tämän näkee joskus hyvin karulla tavalla.
Ihminen itsessään tuskin on muutamassa vuosikymmenessä mihinkään muuttunut. Eri ympäristöt ja seurausten puute vain tuovat esiin eri piirteitä.
Käytöstapojen puute on levinnyt nettimaailmasta tosielämään. Ihmiset ovat huomanneet ettei mistään tule mitään seurauksia.