Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistaako kukaan miten meni se miltä " kuulostaa" sydämen syke tytöllä ja pojalla?

17.08.2006 |

Siis jostain olen kuullut (taas näitä ihania uskomuksia :)) että sydämen sykkeen kuulostelulla vois veikata olisiko tyttö tai poika... Eli jos kuulostaisi " hevosen laukalta" olisi , niin kumpi? Ja taas jos kuulostaisi enemmän " junan ääneltä" olisi taas...? Itse en millään muista miten päin se oli, mutta tänään kiinnitin huomiota neuvolassa, kun vauvan sydämen syke oli aivan kun hevosen laukkaa :D Ennen en ole tälläistä huommannut vaikka nyt jo kolmas raskaus menossa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen kuullut että 160 sykkeen hujakoilla veikataan poikaa

ja 140 hujakoilla tyttöä..:)

Vierailija
2/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just päinvastoin eli jos syke on yli 150 ois tulossa tyttö ja jos alle niin tulokas ois poika..Tämä toteutunu myös omalla kohdalla..Eka on poika,syke 130-140,toka tyttö,syke 150-160.

Nyt tulossa kolmas ja syke kokoajan 160 hujakoilla,ja tyttöä vähän ultrassakin veikattiin..Noista hepan laukasta ja junan äänestä en ole ikinä kuullutkaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli tytöllä olisi hieman nopeammat sykkeet kun pojalla :) Omalla kohdalla tämä piti paikkaansa vasta loppumetreillä, eli pojalla oli sykkeet 150-160 aina rv 38 saakka, kunnes sen jälkeen laskivat tuonne 128... Tytöllä taas oli koko raskuaden ajan ihan loppuun asti (rv 41+3) sellainen 150-160 ja vielä synnytyssalissakin 170 :)

Mutta tuota heppa ja juna juttua vielä mietin, koska joskus olen sellaisen kuullut, mutten millään muista miten se meni :)

Vierailija
4/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olimme viimeksi neuvolassa mieheni kaa ja kun kuunneltiin vauvan sydänääniä niin mies sanoi ihan kun junan ääni. meille veikattu ultran mukaan poikaa, mut en ole ikinä kuullut moisesta sanonnasta !

Hanna 32+4

Vierailija
5/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sydänäänet 130-140 tytöllä, vaik olen kuullut että tytöllä korkeammat ku pojalla,mut ilmeisesti kävi päinvastoin. Kuten ' muutkin merkit' oli päinvastaiset,ku oon kuullut.. (esim.viiva mahassa, ja et tytöllä leveä maha..)Nyt toinen raskaus alussa,en tied vielä miten nyt on..

Vierailija
6/9 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöllä hevosen laukka ja pojalla junan " tsuku tsuku" -ääni :)

Vierailija
7/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden sykkeet on olleet hevosen laukkaa ihan selkeästi. Tässä raskaudessa vatsassa puksuttaa juna, pillin vihellys vain puuttuu! Saas nähdä kuinka käy :)

Vierailija
8/9 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeet myös yli 150 aina. Kaksi tyttöä on siunaantunut. Ja AIVAN selvä hevosen laukka tosiaan dobblereista raikanut. Kerran oli toinen lapsi vissiin unten mailla tms, mutta terkkakin sanoi, että tämähän kuulostaa oikein vanhanajan junalta :)

Vierailija
9/9 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyttöhän se oli. Minusta syke kuulosti myös siltä, että jotain valokuvaa olisi heiluteltu ripeästi ylös alas, jolloin ääni kuulosti " paukkeelta" .

Jos syke kuulostaa kolmitahtiselta (pauk--ku-ku--pauk--ku-ku), kammioiden välinen reikä ei ole vielä sulkeutunut.