Koronarokote ja kipu
Sattuuko se paljon? Onko verrattavissa esimerkiksi ampiaisen pistoon?
Kommentit (14)
Olethan sä saanut rokotteita ennenkin. Ihan samanlaiselta koronarokotus tuntuu. Siis ei miltään. Hyttysenpisto sattuu enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olethan sä saanut rokotteita ennenkin. Ihan samanlaiselta koronarokotus tuntuu. Siis ei miltään. Hyttysenpisto sattuu enemmän.
Onko näin? Kuvittelisin, että kun tökkää 5 cm neulan herkkään lihakseen, se sattuisi.
Samalta tuntui kuin muut rokotukset. Eli en huomannut mitään. Kai se hoitaja kuitenkin minut rokotti, katsoin toisaalle, en halua nähdä verikokeita enkö rokotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko näin? Kuvittelisin, että kun tökkää 5 cm neulan herkkään lihakseen, se sattuisi.
Eihän se neula ole lähelläkään 5cm, hyvä jos 5mm. Ei tuntunut miltään, jos en olis kattonut, en olisi huomannut koko pistosta.
Kävin tänään rokotuksessa ja odotin just jotain hyttysenpistoa. Mutta mitä vielä! Eukko oikein survaisi sen piikin syvälle lihakseen ja vielä väänsi sitä jotenkin, että tunsin ihan kuinka lihaksessa rusahti. Ja sattui aika pirusti. Nyt koko käsi on niin kipeä ettei sitä voi liikuttaa. Ei kyllä ennen ole tuollaista tullut koettua.😵💫
No ehkä mä selviän kuitenkin…Rohkeasti vaan piikille, ihmiset! 👍
Mäkin kävin tänään rokotuksessa. Paljastin olkavarren, hoitaja pyyhkäisi sitä ja tuntui pieni raapaisu, luulin, että sillä lapulla raapi. Sitten hän laittoikin jo laastarin, eli rokotus tuntui kevyeltä raapaisulta.
Sitten istuin tarkkailuhuoneessa vartin selaamassa nettiä ja lähdin kotiin.
Ei oo ikinä mikään rokotus mulla tuntunut näin vähän. En tuntenut kunnolla edes lääkeaineen menoa, vaikka se kyllä esim influenssarokotuksessa tuntui.
Illalla käsi kyllä kipeytyi, ja kipu kesti noin 3 päivää.
Tuntui samalta kuin muutkin käsivarteen annettavat rokotukset. Käsivarsi kipeytyi illalla.
Jos se sattuu niin rokottajassa vika. Esim. hepatiitti- ja pneumokokkorokotteiden aine kirvelee, mut ainakaan toi pfizer ei.
Ohuempi se neula on kuin hyttysen kärsä, ei ole ikinä ollut noin tuskatonta rokotusta. Minulla on aivan hirveä neulakammo, joten en pystynyt katsomaan, että iskikö se hoitaja sen neulan ihan oikeasti nahkaani! Mutta seuraavana aamuna käsivarressa oli pieni punainen läntti, ja siihen länttiin alkoi vähän juilia. Nyt illalla siinä on ehkä aavistuksen verran turvotusta, ja kohta on kosketukselle arka, samoin tuntuu ikävältä, jos tuo kohta venyy, jos vaikka nostan kättä ylös.
Ei tuntunut miltään, mutta pistokohdassa on pieni mustelma ollut kohta 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos se sattuu niin rokottajassa vika. Esim. hepatiitti- ja pneumokokkorokotteiden aine kirvelee, mut ainakaan toi pfizer ei.
No tiedän, että mun rokottaja oli joku täysin ammattitaidoton puoskari! 😡
Oli kyllä kivuton rokotus. Oli pakko ottaa heti laastari pois ja tarkastaa, että onko ihossa reikää :-D Oli siinä.
Ei tunnu miltään. Jälkeepäin voi tulla pistoskohta kipeäksi.