Kalevauva ja tekijänoikeudet
Ovat tehneet kappaleita meidän sanoituksiin. Mutta ovatko edes yrittäneet selvittää sanoittajan henkilöllisyyttä? Niistä sanoituksista täytyisi saada Teosto- ja Gramex-korvauksia.
Kommentit (14)
Ehkä jos allekirjoitat kannanottosi.
Sanoittajat voivat ottaa heihin yhteyttä. Ihan mukava bonus tulee niille, jotka ovat tehneet sanat heidän tunnetuimpiin kappaleisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Sanoittajat voivat ottaa heihin yhteyttä. Ihan mukava bonus tulee niille, jotka ovat tehneet sanat heidän tunnetuimpiin kappaleisiinsa.
Ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Johan oli taas jonninjoutavaa sontaa. Yleisellä kirjoittelulla ei ole tekijänoikeuksia.
Siellä on joukossa todella luovaa kielenkäyttöä. Eli kyllä niihin on syntynyt tekijänoikeudet heti, kun ne on kirjoitettu tälle palstalle. Esimerkiksi tämä on melko luovaa trollailua: ”Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?”
mulla on patentti etupyllystä. Lakimiehet ottaa yhteyttä, kalevauvat.
Väitän heti, että mies söi lasten vanukkaat Vantaa, Vantaa, Vantaalla ja Jyvääskylässä on mielestäni kalleimmat bussiliput.
Eikös se mene niin, että nämä keskustelut ovat Sanoma Oyj:n omaisuutta tekijänoikeuksien osalta siinä vaiheessa, kun kirjoittaja on painanut lähetä-nappulaa? Eli teostomaksut menevät Sanomalle tai bändille itselleen (sillä lainaukset ovat hyvin vapaamuotoisia).
Vierailija kirjoitti:
Eikös se mene niin, että nämä keskustelut ovat Sanoma Oyj:n omaisuutta tekijänoikeuksien osalta siinä vaiheessa, kun kirjoittaja on painanut lähetä-nappulaa? Eli teostomaksut menevät Sanomalle tai bändille itselleen (sillä lainaukset ovat hyvin vapaamuotoisia).
Luovan tuotoksen tekijänoikeudet ovat kirjoittajilla itsellään. Eli oikein luovan ja hienon kirjoituksen voi itse ilmoittaa Sanastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan oli taas jonninjoutavaa sontaa. Yleisellä kirjoittelulla ei ole tekijänoikeuksia.
Siellä on joukossa todella luovaa kielenkäyttöä. Eli kyllä niihin on syntynyt tekijänoikeudet heti, kun ne on kirjoitettu tälle palstalle. Esimerkiksi tämä on melko luovaa trollailua: ”Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?”
No ei tosiaan ole syntynyt mitään tekijänoikeutta. Jottei tämä mene jankkaukseksi, niin kertaa tekijänoikeudet ja tule sitten kertomaan eriävä mielipiteesi.
Olen odottanut, että kale voisi tehdä sanoituksia siitä mitä sanoo. ;)
Mun yhdestä angstausketjusta (ja *todella nolosta* sellaisesta) tekivät biisin. 🙂 Muistan, kun se ketju otti tuulta alleen oikein kunnolla ja oli liekkiketju (tai vastaava niihin aikoihin) aika pian. Ja mua alkoi jo siinä vaiheessa nolottaa koko aloitukseni.
Vierailija kirjoitti:
Mun yhdestä angstausketjusta (ja *todella nolosta* sellaisesta) tekivät biisin. 🙂 Muistan, kun se ketju otti tuulta alleen oikein kunnolla ja oli liekkiketju (tai vastaava niihin aikoihin) aika pian. Ja mua alkoi jo siinä vaiheessa nolottaa koko aloitukseni.
...ja anti ollakaan, kun tajusin, että se nolo häpeäpilkku menneisyydestä kajahti Kalevauvan sävelin ilmoille. Punastuin hiljaa mielessäni yksin kotona.
T. Sama
Olisihan se hienoa saada nimensä esim. Panohaskat tai Etupylly-kappaleisiin sanoittajana 😄