Mitä ihmeellistä on sushissa?
Mauttomia könttejä. Ainut maku mikä niistä tulee on kala mutta siihen se jääkin. Soija antaa suolan maun... mutta en millään ymmärrä miksi jotkut hehkuttaa sushia...
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sushi on ajan päästä samalla tavalla noloa kuin jonkin vuosikymmenen vaatteet.
Ihmiset ovat laumaeläimiä, jotka elävät sokeasta tunteesta. He haluavat olla samanlaisia kuin muut ja kuluttaa arvostettavalla tavalla.
Tällä hetkellä on muotia pilkata karjalanpiirakoita ja karjalanpaistia. Kumma kyllä, saksalaisille tuttavilleni nuo ovat olleet valtavaa herkkua, jota on täytynyt saada yhä uudestaan.
Akaisemmin halpa liha oli junttia ja sitä sai pilkkahintaan. Nykyään joissain maissa joutuu maksamaan naudanhännästä sama kuin fileestä.
Rakastan karjalanpaistia ja karjalanpiirakoita.
Rakastan myös sushia, kaurapuuroa, lanttulaatikkoa, hampurilaisia, pinaattikeittoa... Eipä nämä ruuat sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Sushi on ajan päästä samalla tavalla noloa kuin jonkin vuosikymmenen vaatteet.
Ihmiset ovat laumaeläimiä, jotka elävät sokeasta tunteesta. He haluavat olla samanlaisia kuin muut ja kuluttaa arvostettavalla tavalla.
Tällä hetkellä on muotia pilkata karjalanpiirakoita ja karjalanpaistia. Kumma kyllä, saksalaisille tuttavilleni nuo ovat olleet valtavaa herkkua, jota on täytynyt saada yhä uudestaan.
Akaisemmin halpa liha oli junttia ja sitä sai pilkkahintaan. Nykyään joissain maissa joutuu maksamaan naudanhännästä sama kuin fileestä.
Minä syön sekä karjalanpaistia, Karjalanpiirakoita että Sushia. Eivät ole millään tavoin toisiaan poissulkevia ruokia ja minua ei kiinnosta penninkään vertaa mitkään trendit, mutta olen utelias kokeilemaan uusia juttuja ja jos maistuu hyvältä niin jää listalle. Joillakin sitten on taas se, että kun on kerran löytynyt ne suosikkiruuat niin niihin ei kosketa kuin lääkärin määräyksestä jos edes silloin
Vierailija kirjoitti:
Niin ne ovat nämä humanistiset kultturellit.
Arvostetaan paskaa ruokaa ja musujen raiskauskulttuuria.
Pidetään yllä vaaleanpunaista hattua ja rumaa tiukkaa kukkamekkoa, joka näyttää oksennukselta läskien seassa.
Pilkataan kanta-asukkaita, koska ollaan niin hemmetin nirppanokkia.
Terveisin,
Persuolinkainen
Riisin makeus, soijakastikken paahtunut suolaisuus, kalan umami ja wasabin lämpö, kaikki upeassa harmoniassa. Ja inkivääri nollaa kokemuksen, jotta seuraava pala olisi taas uusi elämys.
Maku kuin vahassa katiskassa. Erikoisuuden tavoittelua, kun rapujuhlat on jo vähän "last season".
Tämän keskusteluketjun innoittamana menenkin huomenna hakemaan ison setin sushia. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää kalasta niin tykkää sushista. Suomessa moni suosittukin sushipaikka valitettavasti tarjoaa pikkuisen ala-arvoista tavaraa, mutta esimerkiksi Fuku:n ja Hanko:n tuotokset on ihan ok.
Yllä tarkoitan siis lähinnä nigirejä. Rullat ovat kuin lenkkimakkaraa söisi.
Ei pidä ainakaan mun kohdalla paikkaansa. Tykkään syödä kalaa, monenlaista ja monin eri tavoin valmistettuna.
Mutta raa'alle kalalle sanon "kiitos ei".
Vierailija kirjoitti:
Maku kuin vahassa katiskassa. Erikoisuuden tavoittelua, kun rapujuhlat on jo vähän "last season".
Onko sun mielestä lanttulaatikkokin ”erikoisuuden tavoittelua”? Ruokahan se on sekin :D Sama kai se mitä syö, kunhan maistuu omasta mielestä hyvälle.
En tiedä, mutta ihmiset voisivat opetalla myös lausumaan syömänsä ruoat edes jotenkin oikein.
On niin hauskan kuuloista, kun mielestään fiksut, trendikkäät ja sivistyneet ihmiset sanovat menevänsä syömään susia. :)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta ihmiset voisivat opetalla myös lausumaan syömänsä ruoat edes jotenkin oikein.
On niin hauskan kuuloista, kun mielestään fiksut, trendikkäät ja sivistyneet ihmiset sanovat menevänsä syömään susia. :)
Minkä takia ajatellaan, että itsensä fiksuiksi, trendikkäiksi ja sivistyneiksi mieltävät ihmiset ainoastaan syövät sushia?!
Itse olen kouluttamaton juntti, oikeastaan aika tyhmäkin ja tykkään sushista. Älä yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Riisin makeus, soijakastikken paahtunut suolaisuus, kalan umami ja wasabin lämpö, kaikki upeassa harmoniassa. Ja inkivääri nollaa kokemuksen, jotta seuraava pala olisi taas uusi elämys.
Aiaiai. Nyt iski hirveä sushihimo!
Vierailija kirjoitti:
Kaiken a ja o on hyvin tehty ja maustettu riisi. Sitä saa vain japanilaisissa ravintoloissa ja muutamien kauppojen itse valmistamina, näistä mainittakoon Hertta ja Järvenpään Cittari. Kiinalaisten ravintoloiden sushit on tehty ihan tavallisesta puuroriisistä, niitä en suostu syömään.
Ihmettelen kyllä suuresti näiden Cittareiden sushien shop-in-shopien hehkutusta. Oon testannut Järvenpään, Tammiston, Jumbon ja Sellon valikoimat. Ja olen kyllä todella pettynyt. Paljon hehkutusta, mutta näen kyllä niin selvästi tään markkinoinnin läpi. Yksikään noista ei ole saanut mua mitenkään vakuuttuneeksi. Anteeksi, mutta niin se vaan on. Ja kyllä, olen nähnyt Suomen koko sushiskenen 2000-luvun alusta tähän päivään asti.
Hyviä ovat, onigirit parempia. Sushia aika usein vieroksuvat ylipainoiset mättöruoan ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ovat, onigirit parempia. Sushia aika usein vieroksuvat ylipainoiset mättöruoan ystävät.
Enpä nyt ihan niinkään sanoisi. Monesti kiinalaisissa buffeteissa sushia on tarjolla ja kyllä se ravinto läskiksi muuttuu, jos sitä liikaa syö, on se sitten sushista, kiinalaisesta tai mättöruuasta peräisin. Lisäksi soijassa on paljon suolaa ja riisi ei ole mitään vähäkalorista, saati kuitupitoista.
Sushi oli Suomessa trendiruokaa joskus 20 vuotta sitten. Nykyäänhän sitä saa joka tuppukylän marketista (laatu tosin sitten on mitä on...) Olet ap aikaasi jäljessä jos ajattelet, että sushin syöjät ovat olevinaan jotain elitistejä. Sushin syönti on suurimmalle osalle suomalaisista yhtä arkista kuin pizzan syönti.
ei niissä sinänsä olekaan, mutta jotkut tääläkin päin jotka eiät niistäkään tajua mitään, ovat sitten ylimielisiä ja esittävät statusta mikäli maksaa jostain enemmän kuin toisesta.
ei ole sitäpaitsi paljon aikaa kun näistä thtiin trendiä.
mutta väitän että on muutakin suuhun pantavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijakastike on ihan kaameeta kuraa. Wasabi pahaa. Riisi mautonta. Kala mautonta.
Oon ihan tarkoituksella yrittänyt opetella syömään. Ei. Täyttä pas kaa ja uskon että ainakin osa vaan teeskentelee tykkäävänsä koska on olevinaan niin maailmankansalaista ja trendikästä.
En tykkää enkä aio enää itseäni kiusata yrittämällä.
Joo. Elämäni tarkoitus on kuin onkin hankkia hyväksyntää kaltaisiltasi junteilta.
Mun mielestä harvasta suomalaisesta paikasta saa laadukasta sushia. Sen sijaan keskinkertaista, monelle kelpaavaa sushia saa kyllä. Mutta suomalaiset nyt eivät ole mitään suuria kulinaristeja. Yksi pahimpia floppeja oli aikoinaan joku kolmi- tai nelikirjaiminen paikka, Kalevankadulla. En enää löytänyt googlesta, joten mitä ilmeisimmin mennyt konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tai "sussia" 🙈
Jos tykkää kalasta niin tykkää sushista. Suomessa moni suosittukin sushipaikka valitettavasti tarjoaa pikkuisen ala-arvoista tavaraa, mutta esimerkiksi Fuku:n ja Hanko:n tuotokset on ihan ok.
Yllä tarkoitan siis lähinnä nigirejä. Rullat ovat kuin lenkkimakkaraa söisi.