Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekniikoita käytit kasvattaessasi lapsestasi menestyjän?

Vierailija
07.05.2021 |

Mitä konkreettisia neuvoja annoit ja mitä konkreettista teit?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin varoittavana esimerkkinä.

Vierailija
2/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolinelsonia käytin useasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvattanut ketään, mutta huomaan lapsena jääneeni vaille kannustusta, että opiskelu kannattaa ja yleissivistys auttaa tulevaisuudessa jo ymmärtämään arkipäivän ilmiöitä.

Olen joutunut opettelemaan aikuisiällä ja samalla hyväksymään, että teen sen pelkästään omasta ilostani.

Ihmiset voi myös menestyä eri elämänalueillaan, osa tekee harrastuksestaan menestyneetän yrityksen, osa taas saattaa keksiä uuden ajan hermoilla jotain ihan uutta, kuten somevaikuttaminen.

Yleisesti avoin suhtautuminen elämään olisi hyvä opetella jo kotona, koska muutosvastarintaisuudesta voi seurata jopa YT :ssä fudujen saaminen.

Vierailija
4/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti löi ja piti nälässä

Olin silti kaunis ja älykäs

Minun tapauksessani tuo äly vei pitkälle...

Vierailija
5/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti löi ja piti nälässä

Olin silti kaunis ja älykäs

Minun tapauksessani tuo äly vei pitkälle...

Olet mielestäsi älykäs mutta siitä huolimatta kertoilet valheitasi täällä.

Vierailija
6/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, käytin kaikenlaisia keinoja. Myös vahvasti paheksuttuja.

Mutta nyt muksut pärjää ja rakastaa edelleen. Ehkä oli tuuriakin.

Vierailija
7/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meidän lapset on käyneet koulunsa yksityiskoulussa. Sosialistinen kunnallinen peruskoulu tasapäistää ja kyvykkyydet taantuvat ja oppivat pääsemään liian helpolla elämässään.

Toisekseen ei siloiteltu tietä. Eli ei asuntoja eikä autoja. Sensijaan opeteltiin säätämistä, omaisuuden hoitoa ja sijoittamista ihan jo nuorella iällä.

Kulttuurin, käden taitojen ja kulttuurin harrastaminen. Kaikilla lapsilla on taideharrastuksia, liikuntaa, luontoharrastuksia ja kaikki osaavat tehdä käsillään.

Suhteet sukuun ja suvun vanhimpiin hoidettiin tietoisesti niin että hiljainen tieto siirtyi isovanhemmilta lapsiin. Lapsi oppii ymmärtämään olevansa osa sukupolvien ketjua. 

Vierailija
8/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskin olemaan kaikkien kaveri(poislukien kiusaajat ja vaaralliset tyypit) Puskin kannattaviin opintoihin päin.

Vierailija
9/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristämällä, uhkailemalla saa parhat tulokset. Sellekillä rajoila ja tarvittaessa selkäsaunalla kasvatta lapsista menestyjiä ja kiitollisia nuoria aikuisia. Ilman kuria kasvaa toisten puukottajia ja päihteiden käyttäjiä.

Vierailija
10/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettamalla lapsille kädestä pitäen, että vain kovasti työtä tekemällä voi menestyä.

4H-kerhot, kasvimaat, marjanpoiminta, kesätyöt ja muut normaalit askareet kotona, kotipihassa ja polttopuumetsässä tulivat lapsille tutuiksi. Opetin, että rahaa sai vain tekemällä kovasti työtä.

Nyt lapsilla menee oikein hyvin. Molemmat opiskelevat yliopistossa arvostetulla alalla tulevat pääsemään mitä todennäköisimmin jo työuran alussa paljon paremmille ansioille kuin mille itse olen koskaan päässyt.

Vierailija
11/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukemalla heitä tarpeeksi ja valitsemalla juuri heille sopivan koulupaikan lapsuuden niveltilanteissa.

Ne paikat ovat keskenään täysin erilaisia, koska lapsillani on kovin erilaiset lähtökohdat elämään, vaikka samasta perheestä tulevatkin.

Vierailija
12/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja rajat, hyvä keskusteluyhteys, aito välittäminen, kannustus ja ohjaaminen, monipuoliset älylliset virikkeet, kohtuullinen liikunta, riittävä lepo, kunnon ravinto sekä tietysti oma esimerkki.

Kun lapsi on tasapainoinen ja saa kannustusta, ja lempeää mutta määrätietoista ohjausta oikeaan suuntaan, hän menestyy kyllä.

Vierailija
13/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tietysti heti poliittiseen nuorisojärjestöön jotta pääsee rakentamaan verkostoja jo siinä vaiheessa kun muut vielä kittaavat kartsalla kaljaa. Vai mitä oikein kuvittelitte?

Vierailija
14/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella menestyjällä on sisäsyntyinen intohimo siihen asiaan missä menestyy. Mitä itse vanhempana yritän tehdä, on tutustuttaa lapsi moneen asiaan niin että jostain se oma juttu löytyy. 

Minä, sisko ja veli ollaan kasvatettu kaikki samalla lailla ja kaikilla sama harrastus. Sisko teki harrastuksesta ammatin, minä taas myyn palveluita lajin harrastajille. Veli pitää harrastuksen harrastuksena, mutta valmentamalla saa hankittua vähän varoja opiskeluja varten. Kaikki kokeilimme muitakin harrastuksia kuin tätä, mutta kummasti tästä lajista löytyi jokaiselle se lokero mikä viehättää. 

Vierailija
15/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala opettamaan numeroita ja kirjaimia heti syntymän jälkeen. Soita klassista taustamusiikkia. Hankkikaa lelupiano. Myöhemmin kun oppii puhumaan, alkakaa heti opettamaan matematiikkaa, pianoa, ja piirtämistä tavoitteellisemmin.

Vierailija
16/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alaluokilta alkaen painotin, että enkku ja matikka pitää opiskella kunnolla, niiden avulla pärjää korkeakoulussa ja matemaattisten aineiden osaamisella pääsee parhaille aloille.

Vierailija
17/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin lapset pois Suomesta, laitettiin heidät kansainväliseen kouluun, painotettiin hyvää kielitaitoa ja parhaansa tekemistä. Opetettiin hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus. Sekä se, että toiseen ihmiseen kosketaan vain hyvällä.

Ja kotona oli tasainen ja turvallinen ilmapiiri, lapsia ei jätetty yksin ”pärjäämään”. Heidän kanssaan oltiin runsaasti, luettiin, pelattiin, retkeiltiin, matkailtiin. Huolehdittiin hyvästä kasvuympäristöstä, terveellisestä ravinnosta ja hyvistä harrastuksista. Meillä ei riidelty eikä huudettu, vaan kaikilla oli hyvä olla. Sanalla sanoen annettiin hyvä esimerkki omalla käytöksellä.

Ja kyllä, lapset ovat menestyneitä, onnellisissa parisuhteissa ja hyvissä työpaikoissa, tienaavat sen verran, että Suomessa olisivat siellä ylimmän 10% parhaiten tienaavien joukossa.

Vierailija
18/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettiin lapset pois Suomesta, laitettiin heidät kansainväliseen kouluun, painotettiin hyvää kielitaitoa ja parhaansa tekemistä. Opetettiin hyvät käytöstavat ja kohteliaisuus. Sekä se, että toiseen ihmiseen kosketaan vain hyvällä.

Ja kotona oli tasainen ja turvallinen ilmapiiri, lapsia ei jätetty yksin ”pärjäämään”. Heidän kanssaan oltiin runsaasti, luettiin, pelattiin, retkeiltiin, matkailtiin. Huolehdittiin hyvästä kasvuympäristöstä, terveellisestä ravinnosta ja hyvistä harrastuksista. Meillä ei riidelty eikä huudettu, vaan kaikilla oli hyvä olla. Sanalla sanoen annettiin hyvä esimerkki omalla käytöksellä.

.

Näin meilläkin. Eivät ole sen kymmenen prosentin parhaiten tienaavan joukossa.  

Vierailija
19/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menestyjiä mitenkään erikoisesti kasvateta. Jotkut vaan menestyy. Jos lapsi on onnellinen, se on menestynyt.

Vierailija
20/31 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ohjeeksi, että kannattaa ottaa C-paperit armeijasta muttei lukiosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme