Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkään imettäneet!! Onnistuuko pelkästään yöimetysten lopettaminen?

Vierailija
17.08.2006 |

Mietin tässä, että onnistuisikohan lopettaa pelkästään yöimetykset ja jatkaa päivisin. Jos yöimetysten lopettaminen ei onnistu, saatan kallistua imetyksen lopettamiseen kokonaan. Jos yöimetysten lopettaminen onnistuisi, voisin hyvinkin kuvitella jatkavani imetystä vielä muutoin.

Riittääkö maito miten, kun yöimetykset loppuvat ja päivisinkin syödään jo reilusti kiinteitä?

Vauva nyt 10-kuinen, maitoallergikko, mutta ei oireile rintamaidosta.

Kiitokset vastauksista!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kokemuksistanne. Nostan vielä, jos löytyy lisää.

Vierailija
2/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi oli yksi 2v kun lopetin imetyksen kokonaan. Yöimetykset loppuivat kun lapsi oli n 7-8kk. (lapsi itse lopetti eli nukkui koko yön)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat syöneet öisin n. vuoden ikäisiksi, kaksi jopa 1,5-vuotiaiksi. Unikoulut pidettiin noille vuoden iässä yösyötöistä vieroitetuille siten, että mies nukkui heidän vieressään. Kolmessa yössä lapset vieroittuvat yömaidosta, mutta päiväimetystä jatkoin vielä kuukausia. Kaksi lasta lopetti itse yösyönnit puolitoistavuotiaana ja imetystä jatkoin toisen kanssa 2-vuotiaaksi, toista imetin 3-vuotiaaksi.

Vierailija
4/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vieroittaminen tuossa vaiheessa vaikeaa?

Vierailija
5/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheutti kyllä protesteja parina yönä... Mutta sujui periaatteessa ihan ok eikä vaikuttanut imetykseen muuten.

Vierailija
6/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 11kk kun vieroitin yötissistä. Hyvin meni, tutia vain laitoin suuhun ja ei edes oikeastaan itkenyt vänisi vain aina jonkin aikaa. Muutama yö meni näin ja sitten unoshti tissin. Päivisin jatkoin imetystä 1v7kki kään saakka.

Vierailija
7/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi siis itse vieroitti itsensä. Olisin ollu valmis imettämään vaikka vähän pidempäänkin. Mutta pikkuhiljaa vain itse vähensi kertoja niin että lopult aei enää käynyt ollenkaan.

t.26

Vierailija
8/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 lasta, joita molempia täysimetetty n. 6kk. Tyttö lopetti yösyönnit 6kuisena ja poika 5,5 kuisena.

Imetin molempia vuoden. Yövieroitus sujui suht. kivuttomasti ja aamulla oli aina kova hinku tissille.

Vierailija
9/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöt kiinni rinnassa vielä 11 kuisina ja opetimme heidät ensin nukkumaan koko yön (isä kävi rauhoittelemassa) ja sen jälkeen kuukauden sisällä lopetin imetyksen kokonaan.

Vierailija
10/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla vakuuttunut siitä, että koitan jättää yöimetykset pois, kun en oikeasti vielä haluaisi lopettaa koko imetystä, mutta en jaksaisi enää oikein noita yöimetyksiä ja yhdessä asennossa nukkumista.

Ja joo, luulen kans, että kaikki lapset eivät pärjää ilman yösyöttöjä vielä puolivuotiaana.

Kiitokset kaikille!

Terkuin ap

Vierailija
11/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoin päiväimetystä vielä kaksi kuukautta. Kyllä maidon määrä väheni aika reilusti, mutta ei loppunut kokonaan.

Vierailija
12/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämän jälkeen maitoa riitti ihan hyvin tytön tarpeiksi.

Vierailija
13/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse, mutta lähinnä nyt mietin, kun olen monasti kuullut, että rintalapset ei tarhdo oikein luopua yösyötöistä ennen kuin koko imetys loppuu...

T:ap

Vierailija
14/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauva 5kk ja edelleen täysimetyksellä ja maitoa riittää vaikkei enää yösyöttöjä ole ollut aikoihin. Kiinteitä tosin en ole antanut vielä. Itsellä meinas maidon tulo pari kuukautta sitten hiipua, mutta tein ruokaremontin omaan ruokavalioon; lisäsin paljon kalaa, kasviksia, rasvaista lihaa, karsien turhia hiilareita niin johan alkoi taas maitoa tulla!

Vierailija
15/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä illalla massu täyteen kiinteitä ja rintaa. Sitten tassuttelua yöllä. Älä työnnä ekaksi tisiä suuhun, kun lapsi herää.

Vierailija
16/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja kumpikin on luopunut yösyötöistä vasta imetyksen loputtua.

Kaikki keinot kokeiltiin yösyöttöjen loppumiseksi, paitsi ei tietysti huudatus unikoulua...

Vierailija
17/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä lapset ovat nukkuneet omassa sängyssään. Asia voi olla vaikeampi silloin, jos vauva nukkuu äidin vieressä ja haistaa maidon.

Vierailija
18/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin mukavaa kun vauva heräsi niin vain imettää ja sitten jatkaa unia niin sain nukkua pidempään. Maitoa tuli juuri sopivasti. Kyllä rinnat on siitä ihmeelliset, että maidontuontanto sopeutuu hyvin nopeasti melkein mihin vaan.

Vierailija
19/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöimetykset loppuivat kun vauva tuli 2,5 kk vanhaksi

Vierailija
20/28 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inahti yöllä pari kertaa, mutta ei sen enempää. Kuuden jälkeen heräsi syömään ja uuteen päivään.

Viimeyö poikkesi meidän öistä siten, että asteita sisällä oli alle 25 astetta, kun koko kesän ollut noin 26-27. Eli välissä on ollut niin, että en ole kertakaikkiaan hennonnut olla antamatta juomista, kun olen ajatellut, että ehkä oikeasti on sille kuumuuden vuoksi yöllä tarvetta.

T:Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi