Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vältellä syömistä juhlissa?

Vierailija
07.05.2021 |

Kaikenlaista (pahaa) tarjottavaa löytyy pöydästä mutta en halua syödä muiden leipomuksia. Sotkeako lautanen ja väittää syöneensä?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseä jostakin syystä tarjoomukset epäilyttävät, otan jotakin ihan vähän, pyörittelen lautasella ja lopuksi myttään servettiin.

Saman tein,kun otin töissä kollegan tekemää kakkua joka näytti hyvältä mutta oli ihan kauhean makuista. En pystynyt syömään edes hyvällä tahdolla.

Numeroa ei asiasta kannata tehdä eikä pahoittaa kenenkään mieltä.

Vierailija
22/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap:llä jonkin sortin syömishäiriö?

Tämä tuli minullakin mieleen. Ei voi syödä herkkuja juhlissa, ettei vaan liho. Olen itsekin kärsinyt samantyyppisestä oireilusta nuorempana, ja ottaisin kyllä vakavasti, jos tarkkailee syömisiään jatkuvasti ja liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot noin mulkku ihminen,niin älä mene ollenkaan juhliin.

Sosiaalisista syistä en voi olla menemättä juhliin.

Vierailija
24/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyse on isommista juhlista esim. lakkiaiset? Voin sanoa, että minä en kyllä emäntänä seuraa kenenkään syömisiä tai syömättä jättämisiä. Sitten jos kutsutaan muutama ihminen ihan illalliselle, tuo tietenkin nousisi esiin, mutta silloin yleensä pöydässä on ihmisiä joiden inhokit ja suosikit kyllä tiedän jo etukäteen. Eli tuskinpa ap ketään kiinnostaa syötkö jotain vai et. Ja jos jotain joku kysyy, voit vaan todeta, että "kiitos, ei maistu juuri nyt".

Juhlat kuin juhlat ja lakkiaisetkin kuuluvat niihin.

Vierailija
25/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä meillä kaikkien juhlien valonkantaja! Naama nurpallaan tutkii epäluuloisena tarjoiluja ja tekee numeron syömättömyydestään.

Pysy poissa pilaamasta toisten juhlia,tollo!

Mamma käsitit nyt väärin. En missään nimessä tee numeroa syömättömyydellä vaan mietin keinoja salata se.

Vierailija
26/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kyse on isommista juhlista esim. lakkiaiset? Voin sanoa, että minä en kyllä emäntänä seuraa kenenkään syömisiä tai syömättä jättämisiä. Sitten jos kutsutaan muutama ihminen ihan illalliselle, tuo tietenkin nousisi esiin, mutta silloin yleensä pöydässä on ihmisiä joiden inhokit ja suosikit kyllä tiedän jo etukäteen. Eli tuskinpa ap ketään kiinnostaa syötkö jotain vai et. Ja jos jotain joku kysyy, voit vaan todeta, että "kiitos, ei maistu juuri nyt".

?

Vierailija
27/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka syömisiäsi seuraa? Ihmisillä on kova usko siihen, että olisivat jotenkin erityisen kiinnostavia.

Juhlien emäntä ja muut juhlavieraat.

Vierailija
28/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietääkseni mutta ahdistaa syödä muiden leipomuksia kun en tiedä miten ja kuka tarjottavat leiponut enkä kestä ajatella niiden hygieenisyyttä.

Vierailija
29/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Kaikenlaiset juhlat joissa enemmän kuin viisi vierasta.

Vierailija
30/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan syö. Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
31/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut moissa juhlissa ja ottanut vain mustaa kahvia. Ei siitä tarvitse numeroa tehdä. Jos pitää selitellä, sanon et vatsa ei tykkää kakusta ja on menoa tämän jälkeen. Muista hymyillä ja jutella ihmisten kanssa ihan normaalisti, nautiskele kahvista ja ota herkuista kuvia kännykällä. Kehu emännälle niiden kauneutta/söpöyttä.

Tällä tavalla ainakin itse olen voinut olla mukana, vaikka en ole syönyt kakkua.

En ole ihan varma miksi ihmiset pillastuvat tästä kysymyksestä. Ei se ole välttämättä syömishäiriö, jos ei halua / ei pidä esim. makeasta tai kakusta. Voi olla kyse siitä, ettei ruoka toimi omassa kehossa tai ettei vain pidä sellaisesta tai ei vain halua syödä. Se on ihan ok ja sallittavaa. Voi olla myös (pakkomielteisesti) bakteerikammoinen, sillekään ei voi mitään.

Itse olen vienyt myös oman ruoka-annoksen juhliin ja syönyt iloisesti sitä. Tärkeintä on olla hengessä mukana, hymyillä, jutella. Näin tekemällä et taatusti häiritse kenenkään fiiliksiä.

Vierailija
32/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta mitä syöt vai syötkö ollenkaan. Eikä sillä mitään väliä olisi muutenkaan. Ihan sama.

Vierailija
33/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli minullakin mieleen. Ei voi syödä herkkuja juhlissa, ettei vaan liho. Olen itsekin kärsinyt samantyyppisestä oireilusta nuorempana, ja ottaisin kyllä vakavasti, jos tarkkailee syömisiään jatkuvasti ja liikaa.

Tämäkin pitää paikkaansa, sillä haluan pysyä hoikkana.

Vierailija
34/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanot kun juhlien emäntä sanoo että on varta vasten leiponut kaikki?

Vierailija
35/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin pitää paikkaansa, sillä haluan pysyä hoikkana.[/quote]

Onko sulla joka päivä juhlat? Tuskin kukaan lihoo jostain satunnaisesta kakunpalasta tai voileivästä.

Vierailija
36/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietääkseni mutta ahdistaa syödä muiden leipomuksia kun en tiedä miten ja kuka tarjottavat leiponut enkä kestä ajatella niiden hygieenisyyttä.

Eli bakteerikammo? Siihenkin on olemassa hoito/terapia.

Vierailija
37/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan ap samanlainen kuin minä. Tykkään kyllä syödä herkkuja ja leivoksia ym. Mutta... Inhoan jos jotain on pakko syödä kohteliaisuudesta. Silloin jonkun kakkupalan alas saaminen saattaa olla aivan työn ja tuskan takana ja maku ikään kuin muuttuu vastenmieliseksi. En tiedä mistä johtuu. Ei mikään kiva ominaisuus! 

Vierailija
38/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sanot kun juhlien emäntä sanoo että on varta vasten leiponut kaikki?

Oletko ainut vieras? vai miksi hän on juuri sinua varten leiponut?

Jos sinulla on erikoisruokavalio, kerro emännälle etukäteen, ettei tarvitse sinua varten mitään leipoa.

Vierailija
39/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve ihminen voi kohteliaisuuttaan syödä vähän

Jos olet vegaani ja sinua varten on varattu erikoisruoka olet kauhea jos et syö

Et olisi ystäväni

Ainoa mitä en pysty syömään on raaka punajuuri ja silli.'

Kummastakin tulee oksennus reaktio

Onko kyseessä joulujuhla?

Vierailija
40/63 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin pitää paikkaansa, sillä haluan pysyä hoikkana.

Onko sulla joka päivä juhlat? Tuskin kukaan lihoo jostain satunnaisesta kakunpalasta tai voileivästä.

En halua syödä satunnaistakaan ja juhlia on usein, mutten voi jääädä kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi