Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on smart casual -tyyli?

Vierailija
07.05.2021 |

Olen kesällä menossa häihin, joissa pukukoodina smart casual. Nyt en oikein tiedä kuinka juhlavasti pukeutua, onko esim joku tämän tyylinen jo liian juhlava: https://www.zalando.fi/vila-juhlamekko-jadeite-v1021c2ez-m11.html Google kertoi, että smart casual on se vaikeimmin tulkittava pukukoodi... Ei tämä nyt niin justiinsa ole, häät ovat varmasti rento tilaisuus, jossa ei kenenkään asua kytätä, mutta haluaisin silti pukeutua niin, etten ole yli- enkä alipukeutunut. Olen 25v, jos sillä on tässä väliä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää ihmiset, jotka eivät osaa pukeutua tilanteen mukaan. Siis maailman helpointa: laita vaikka suorat mustat housut (materiaalilla ei väliä, kunhan eivät ole kotilökärit.) Valkoinen tai musta kauluspaita. Tai ihan tavallinen printitön paita. Perustakki, mielellään musta. Takki ainakin silloin, jos paita on lyhythihainen. Joku peruskaulakoru tai muita koruja, jos haluaa. Peruskengät.

Ihan helppoa. Fiksu kasuaali on sellainen rento mutta tyylikäs. Asiallinen. Musta toimii aina, samoin beige, valkoinen, tummanharmaa. Ei mitään överiä.

Helppoahan tuo on.. Mutta meillä naisilla vähän hankalampaa.

Öööö, tervetuloa 2020-luvulle. Myös me naiset voimme käyttää housuja, jopa juhlissa ja se on ihan laillista.

Terveisin se, jolle kommentoit

Eli pukeutuminen juhliin on vihdoin tullut naiselle yhtä helpoksi kuin mitä miehillä ollut aina. Huh! Molemmille vaan samanlaiset tummat puvut. Linnanjuhliakaan ei tarvitse enää järjestää :D

Vierailija
22/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smart casual = preppy

Ei noin.

Casual=preppy. Preppyssä voit olla vaikka farkuissa ja kauluspaidassa, smart casualissa ei pääsääntöisesti (tästäkin toki voi poiketa jos osaa) käytetä farkkuja ja miehillä siihen kuuluu pikkutakki. Solmiota ei tarvita. Naisilla ap:n linkkaaman kaltainen mekko on vähän tyyliluokan yläpäätä, enkä yhdistelisi siihen kovin isoja koruja ja korkeita korkoja, koska lipsahtaa helposti cocktailin puolelle.

Smart casualia on pukeutuminen, jota monet harrastavat formaalimpana työpukeutumisena, virastolook. Siihen kuuluu naisella vaikkapa jakku, kangashousut, siisti ohut neule. Hame ja nätti paitapusero. Tunika ja sen alla siistit kapealahkeiset kangashousut.

Olennaista on myös meikki, korut ja kampaus. Smart casualiin EI liity yökerhomeikki tai korkeat juhlanutturat tai strassisandaalit, vaan juurikin toimistolookiin sopiva meikki, siisti tukkalook ja kengät, joilla voi kulkea kadulla, ei kuitenkaan siis tietysti lenkkareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hämmentää ihmiset, jotka eivät osaa pukeutua tilanteen mukaan. Siis maailman helpointa: laita vaikka suorat mustat housut (materiaalilla ei väliä, kunhan eivät ole kotilökärit.) Valkoinen tai musta kauluspaita. Tai ihan tavallinen printitön paita. Perustakki, mielellään musta. Takki ainakin silloin, jos paita on lyhythihainen. Joku peruskaulakoru tai muita koruja, jos haluaa. Peruskengät.

Ihan helppoa. Fiksu kasuaali on sellainen rento mutta tyylikäs. Asiallinen. Musta toimii aina, samoin beige, valkoinen, tummanharmaa. Ei mitään överiä.

Kuten sanoin, niin pukeutumisoppaissakin smart casual mainitaan vaikeimmin tulkittavaksi pukukoodiksi. Ei siis minusta mitenkään ihmeellistä, että se aiheuttaa vähän päänvaivaa, se kun voi tarkoittaa monenlaista asua. Minusta kesähäihin tai häihin muutenkaan ei ole kiva pukeutua mustaan, tulee ankea fiilis ja tuota voidaan pitää vähän epäkohteliaanakin. Haluan pukeutua kesäisesti ja raikkaasti, niin kuin pukeudun muutenkin kesäisin. Joku beige tai musta/harmaalinja ei tunnu omalta, eikä mielestäni ole myöskään tuohon tilanteeseen se paras vaihtoehto, ainakaan nuorelle naiselle.

En itse käytä housuja ollenkaan, joten mekkolinjalla mennään. Tasapainottelen tässä siis enemmän sen välillä, etten pukeudu yli - vaikeaa, kun ei tiedä esim. millainen asu morsiammella on, tätä ajattelin kyllä ehkä ihan kysyä. Ja kun käytän mekkoja muutenkin paljon ja monet niistä saattaa näyttää ihmisten mielestä aika juhlaviltakin, niin on vaikea miettiä, että onko tämä minun arkimekko nyt sitten tarpeeksi juhlava. Eräs tosi kiva juhlamekko minulla oli ennestään, mutta tuon pukukoodin kuullessani hyllytin sen vaihtoehdoista, sillä se menisi varmaan jo ylipukeutumisen puolelle, enkä tietenkään halua viedä huomiota juhlaparista jollain liian fiinillä asulla. ap

Vierailija
24/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mekko on minusta hieman hepsankeikkamainen ja halvan näköinen smart casualiksi.

Vierailija
25/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen mekon kanssa laittaisin suht peittävät sukkikset, ilman mitään ihme kuvioita (minusta sellaiset kuviosukkikset ovat kyllä mageita XDDDDDD)

Lisäksi joku tosi ohut ja kevyt neule. Ehkä bolero. Jotain peittämään käsivarret.

Joku kaulakoru.

Ostaisin tuon mekon mustana.

No en kyllä menis häihin mustassa mekossa.

Vierailija
26/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smart casual = preppy

Ei noin.

Casual=preppy. Preppyssä voit olla vaikka farkuissa ja kauluspaidassa, smart casualissa ei pääsääntöisesti (tästäkin toki voi poiketa jos osaa) käytetä farkkuja ja miehillä siihen kuuluu pikkutakki. Solmiota ei tarvita. Naisilla ap:n linkkaaman kaltainen mekko on vähän tyyliluokan yläpäätä, enkä yhdistelisi siihen kovin isoja koruja ja korkeita korkoja, koska lipsahtaa helposti cocktailin puolelle.

Smart casualia on pukeutuminen, jota monet harrastavat formaalimpana työpukeutumisena, virastolook. Siihen kuuluu naisella vaikkapa jakku, kangashousut, siisti ohut neule. Hame ja nätti paitapusero. Tunika ja sen alla siistit kapealahkeiset kangashousut.

Olennaista on myös meikki, korut ja kampaus. Smart casualiin EI liity yökerhomeikki tai korkeat juhlanutturat tai strassisandaalit, vaan juurikin toimistolookiin sopiva meikki, siisti tukkalook ja kengät, joilla voi kulkea kadulla, ei kuitenkaan siis tietysti lenkkareita.

Kiitos! Vihdoin joku, joka oikeasti tuntuu tietävän asiasta. :D Itsekin mietin, että meneekö tuo mekko vähän yli. En meikkaa juuri ollenkaan, meikki tulee olemaan luokkaa ripsari ja joku suht neutraali huulipuna. Korkkareitakaan en käytä, jotkut siistit ballerinat tms kengät ajattelin hommata, sopivia ei tällä hetkellä ole kaapissa. Jotain kukkamekkoa olen myös miettinyt, rahatilanne on tällä hetkellä vähän heikko, joten ajattelin mennä tarkastamaan Uffin tarjontaa, josko sieltä löytyisi jotain siistiä päälle pantavaa. Kyllä minulta varmaan löytyisi tuollaista toimistolookkia kaapista, mutta jotenkin haluaisin kuitenkin pukeutua aavistuksen juhlavammin, kuin siisti hame+peruspaita -tyyliin, kun kuitenkin on kesähäät niin vähän raikkaampi tyyli miellyttäisi.

Ihastuin joihinkin noihin Zalandon juhlamekkoihin, jollekin tuontyyppiselle suht. neutraalille mekolle olisi varmaan myöhemminkin tarvetta, joten siksikin mietin tuolta tilaamista. Ei tämä nyt oikeasti ole mitenkään niin vakavaa, häät ovat pienet ja intiimit ja tuskin kukaan katsoo kummallisesti ellen nyt ihan lökäpöksyissä ilmaannu paikalle. Mutta kiinnostavaa miettiä näitä pukeutumisjuttuja ja -koodeja, nämä ovat itse asiassa ensimmäiset häät, joihin osallistun aikuisiällä.

Vierailija
27/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, niin pukeutumisoppaissakin smart casual mainitaan vaikeimmin tulkittavaksi pukukoodiksi. Ei siis minusta mitenkään ihmeellistä, että se aiheuttaa vähän päänvaivaa, se kun voi tarkoittaa monenlaista asua. Minusta kesähäihin tai häihin muutenkaan ei ole kiva pukeutua mustaan, tulee ankea fiilis ja tuota voidaan pitää vähän epäkohteliaanakin. Haluan pukeutua kesäisesti ja raikkaasti, niin kuin pukeudun muutenkin kesäisin. Joku beige tai musta/harmaalinja ei tunnu omalta, eikä mielestäni ole myöskään tuohon tilanteeseen se paras vaihtoehto, ainakaan nuorelle naiselle.

En itse käytä housuja ollenkaan, joten mekkolinjalla mennään. Tasapainottelen tässä siis enemmän sen välillä, etten pukeudu yli - vaikeaa, kun ei tiedä esim. millainen asu morsiammella on, tätä ajattelin kyllä ehkä ihan kysyä. Ja kun käytän mekkoja muutenkin paljon ja monet niistä saattaa näyttää ihmisten mielestä aika juhlaviltakin, niin on vaikea miettiä, että onko tämä minun arkimekko nyt sitten tarpeeksi juhlava. Eräs tosi kiva juhlamekko minulla oli ennestään, mutta tuon pukukoodin kuullessani hyllytin sen vaihtoehdoista, sillä se menisi varmaan jo ylipukeutumisen puolelle, enkä tietenkään halua viedä huomiota juhlaparista jollain liian fiinillä asulla. ap

No ensinnäkään mustaan pukeutuminen ei ole mitenkään epäkohteliasta XD Mustaan voi yhdistää vaikka beigeä. Kun fiksuun kasuaaliin ei nyt sattumoisin kuulu mitkään sateenkaaren tuhannet eri sävyt. Et voi mennä smartticasuaaliin tilaisuuteen pinkeissä housuissa ja keltaisessa paidassa.

Sinun tyylilläsi ei ole mitään v--- väliä, kun on kyseessä PUKUKOODI XDDDDDD 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Siihen pukukoodiin nyt sattumoisin kuuluu hillityt värit ja muutenkin asiallinen, hillitty look.

Vierailija
28/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus et jotkut ovat simppeleitä XDDDDDD "Menen häävieraaksi perinteisiin häihin, mutta valitettavasti minun tyyliini kuuluu 99-prosenttisesti valkoinen väri, joten aion laittaa valkoisen mekon, koska mikään muu väri ei ole minua. XDDDDDDDD

Vierailija
29/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo mekko on minusta hieman hepsankeikkamainen ja halvan näköinen smart casualiksi.

Argh! :D Onko näin? Ei tuo siis välttämättä ole juuri se, minkä haluaisin, mutta tuon tyyppisiä olen katsellut. Epäilen, että nuo häät nyt tulee olemaan mitkään ihan hirveän hienot ja kalliit, opiskelijapari kyseessä... Mutta vaikea sanoa! Joku bolero tai pikkujakku tuon kanssa olisi kyllä tarpeen. Olin alunperin ajatellut teettää mekon, joka olisi varmaan ollut aika täydellinen (kangas oli valmiina), mutta se ei nyt onnistunut tähän hätään. Joku kiva kotelomekkokin olisi varmaan aika hyvä.

Vierailija
30/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smart casual = preppy

Ei noin.

Kiitos! Vihdoin joku, joka oikeasti tuntuu tietävän asiasta. :D Itsekin mietin, että meneekö tuo mekko vähän yli. En meikkaa juuri ollenkaan, meikki tulee olemaan luokkaa ripsari ja joku suht neutraali huulipuna. Korkkareitakaan en käytä, jotkut siistit ballerinat tms kengät ajattelin hommata, sopivia ei tällä hetkellä ole kaapissa. Jotain kukkamekkoa olen myös miettinyt, rahatilanne on tällä hetkellä vähän heikko, joten ajattelin mennä tarkastamaan Uffin tarjontaa, josko sieltä löytyisi jotain siistiä päälle pantavaa. Kyllä minulta varmaan löytyisi tuollaista toimistolookkia kaapista, mutta jotenkin haluaisin kuitenkin pukeutua aavistuksen juhlavammin, kuin siisti hame+peruspaita -tyyliin, kun kuitenkin on kesähäät niin vähän raikkaampi tyyli miellyttäisi.

Ihastuin joihinkin noihin Zalandon juhlamekkoihin, jollekin tuontyyppiselle suht. neutraalille mekolle olisi varmaan myöhemminkin tarvetta, joten siksikin mietin tuolta tilaamista. Ei tämä nyt oikeasti ole mitenkään niin vakavaa, häät ovat pienet ja intiimit ja tuskin kukaan katsoo kummallisesti ellen nyt ihan lökäpöksyissä ilmaannu paikalle. Mutta kiinnostavaa miettiä näitä pukeutumisjuttuja ja -koodeja, nämä ovat itse asiassa ensimmäiset häät, joihin osallistun aikuisiällä.

Anna palaa vaan sitten, jos tykkäät mekosta.

Tuosta mekostakin saa ihan hyvin smart casual-lookin, kun tosiaan pidät tuon asusi "juhlavimpana" osana ja yhdistelet siihen vähemmän juhlalliset meikit, tukkatyylin, kengät ja korut.

Voisit ehkä yhdistää tuohon ohuen vaalean villatakin tai boleron harteille, jos sinulla sellainen löytyy tai vaikkapa jakun. Kesälläkin tarvitset jotain harteille hiattoman mekon kanssa. Älä siis tuohon yhdistä juhlavaa huivia tai shaalia, se taas on jo liian juhlavaa pukeutumista.

Noin yleissääntönä: vähän yli on aina parempi pukeutua kuin ali.

22

Vierailija
31/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista villatakkia tai boleroa tarkoitan. Ei liian juhlavaa, muttei nyt mitään paksuakaan.

https://www.zalando.fi/kaffe-astrid-neuletakki-ka321i06c-a11.html

22

Vierailija
32/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ensinnäkään mustaan pukeutuminen ei ole mitenkään epäkohteliasta XD Mustaan voi yhdistää vaikka beigeä. Kun fiksuun kasuaaliin ei nyt sattumoisin kuulu mitkään sateenkaaren tuhannet eri sävyt. Et voi mennä smartticasuaaliin tilaisuuteen pinkeissä housuissa ja keltaisessa paidassa.

Sinun tyylilläsi ei ole mitään v--- väliä, kun on kyseessä PUKUKOODI XDDDDDD 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Siihen pukukoodiin nyt sattumoisin kuuluu hillityt värit ja muutenkin asiallinen, hillitty look.

Kukkamekkokin voi olla hillitty ja asiallinen. Ja kyllä, musta asu naisella katsotaan häissä kyllä usein epäkohteliaaksi. Kukaan ei ole puhunut mitään mistään pinkeistä housuista ja keltaisesta paidasta. Et nyt taida itse tietää mistä puhut. Google antaa esimerkiksi tällaisiä kuvia smart casualista juhlissa: http://www.boomerinas.com/wp-content/uploads/2014/01/smart-casual-for-w…

http://fashiongum.com/wp-content/uploads/2015/04/Wedding-Guest-Dress-20…

Näistä jälkimmäinen menee kyllä tähän tilaisuuteen luullakseni vähän liian juhlavaksi.

Jos et osaa keskustella asiallisesti, niin voit vaikka häipyä tästä ketjusta.

Vierailija
33/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei smart casualissa ole värejä kielletty, kyllä smartissa aivan hyvin voi värikkäästi pukeutua, kyse on tyylitajusta ja yleisilmeestä, jonka ei sovi olla mikään yökerholook.

Mutta samaa mieltä olen kanssasi siitä, että mustakin on aina hyvä valinta. Eikä pikkumustassa ole mitään epäkohteliasta, kokomustaa housupukua nyt en tosin kesähäihin pistäisi.

22

Vierailija
34/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh! :D Onko näin? Ei tuo siis välttämättä ole juuri se, minkä haluaisin, mutta tuon tyyppisiä olen katsellut. Epäilen, että nuo häät nyt tulee olemaan mitkään ihan hirveän hienot ja kalliit, opiskelijapari kyseessä... Mutta vaikea sanoa! Joku bolero tai pikkujakku tuon kanssa olisi kyllä tarpeen. Olin alunperin ajatellut teettää mekon, joka olisi varmaan ollut aika täydellinen (kangas oli valmiina), mutta se ei nyt onnistunut tähän hätään. Joku kiva kotelomekkokin olisi varmaan aika hyvä.

Se on vain minun mielipiteeni. Asustamalla varmaan saattaa olla ihan ok. Ehkä monesti kutsun esittäneetkään eivät niin tarkkaan hahmota, minkä pukukoodin esittävät ja mitä "edellyttävät".  Kotelomekkko kuulostaisi minun korvaani hyvältä.:)

Vierailija
35/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaista villatakkia tai boleroa tarkoitan. Ei liian juhlavaa, muttei nyt mitään paksuakaan.

22

Kiitos sinulle asiallisista vastauksista! :) Joo, joku tuollainen bolero voisi tosiaan olla hyvä, itsekin ajattelin että huivi tai shaali menee jo liian juhlavaksi. Mutta ehdottomasti jotain harteille, häät on alkukesästä, joten ei yhtään tiedä sataako silloin tyyliin lunta ja mummoja taivaalta. Pitää vielä vähän katsoa kirpputorien tarjontaa ennen kuin tuolta tilaan, mutta tuo on varmaan se varasuunnitelma, jos en nyt keksi omasta vaatekaapista mitään sopivaa tai löydä tarpeeksi siistiä mekkoa kirpparilta. Olisi ollut varmaan moniakin sopivia asuja vaatekaapissa, mutta ikävä kyllä koronavuosi on tuonut vähän ylimääräisiä kiloja, joten ne sopivimmat mekot kinnaa nyt sen verran, että pakko ostaa uutta.

Vierailija
36/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukkamekkokin voi olla hillitty ja asiallinen. Ja kyllä, musta asu naisella katsotaan häissä kyllä usein epäkohteliaaksi. Kukaan ei ole puhunut mitään mistään pinkeistä housuista ja keltaisesta paidasta. Et nyt taida itse tietää mistä puhut. Google antaa esimerkiksi tällaisiä kuvia smart casualista juhlissa: http://www.boomerinas.com/wp-content/uploads/2014/01/smart-casual-for-w…

http://fashiongum.com/wp-content/uploads/2015/04/Wedding-Guest-Dress-20…

Näistä jälkimmäinen menee kyllä tähän tilaisuuteen luullakseni vähän liian juhlavaksi.

Jos et osaa keskustella asiallisesti, niin voit vaikka häipyä tästä ketjusta.

Musta mekko on nykytulkinnan mukaan aivan kelpo asu häissä, sen voi yhdistää kevyihin ja iloisiin asusteisiin. Ei pelkkä väri tee mekosta hautajaisvaatetta.

Toki myös värikyys ja kukkakuosit ovat ok, tyyli riippuu muustakin kuin kankaiden väreistä ja kuvioinneista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pikkumustassa-haajuhlaan-asiantunti…

22

Vierailija
37/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain minun mielipiteeni. Asustamalla varmaan saattaa olla ihan ok. Ehkä monesti kutsun esittäneetkään eivät niin tarkkaan hahmota, minkä pukukoodin esittävät ja mitä "edellyttävät".  Kotelomekkko kuulostaisi minun korvaani hyvältä.:)

Joo, luulen itse asiassa, että tuo pukukoodi on asetettu vähän sen takia, että hääpari ei halua asettaa vieraita siihen asemaan, että pitäisi ostaa uusia hienoja juhla-asuja tuota varten, kun suuri osa vieraista on opiskelijoita kuten hääparikin. Eivätkä he muutenkaan ole halunneet suuria ja hienoja häitä, vaan varmaan aika rennon tilaisuuden, joten ovat ehkä ajatelleet, että tuo antaa sekä heille itselleen että vieraille sopivasti liikkumavaraa valita oma asu.

Vierailija
38/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22

Kiitos sinulle asiallisista vastauksista! :) Joo, joku tuollainen bolero voisi tosiaan olla hyvä, itsekin ajattelin että huivi tai shaali menee jo liian juhlavaksi. Mutta ehdottomasti jotain harteille, häät on alkukesästä, joten ei yhtään tiedä sataako silloin tyyliin lunta ja mummoja taivaalta. Pitää vielä vähän katsoa kirpputorien tarjontaa ennen kuin tuolta tilaan, mutta tuo on varmaan se varasuunnitelma, jos en nyt keksi omasta vaatekaapista mitään sopivaa tai löydä tarpeeksi siistiä mekkoa kirpparilta. Olisi ollut varmaan moniakin sopivia asuja vaatekaapissa, mutta ikävä kyllä koronavuosi on tuonut vähän ylimääräisiä kiloja, joten ne sopivimmat mekot kinnaa nyt sen verran, että pakko ostaa uutta.

Ilman muuta kannattaa tsekata kirppareita, tuollaisia löytyy usein sieltäkin koska mallihan on klassinen, eikä mikään trendijuttu. Kun sopivan löytää, se käy vuosikymmeniä.

Oikein hauskoja häitä, tuosta se lähtee!

22

Vierailija
39/39 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.jcrew.com/c/womens_category/dressesandjumpsuits/occasion-sp…

Ihan kivoja mekkoja, mutta suurin osa noista ei minusta tuntuisi kovin juhlavilta, vaan enemmän sellaisilta normikesäpäivämekoilta. Lisäksi ovat tajuttoman kalliita, budjettini on tällä hetkellä maksimissaan 50e, jos uuden mekon päädyn hommaamaan. Mutta kiitos linkistä kuitenkin! ap

Juu ei kaikki noista tosiaan juhliin, mutta tuo sivusto antaa aika lailla kuvan siitä mitä smart casual tyyliset vaatteet näyttävät. Samantyylisiä vaatteita löytää kyllä halvemmallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi