Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis oletteko tosiaan sitä mieltä, että lapsettomuusongelmat eivät ole OIKEITA ongelmia??

Vierailija
17.08.2006 |

Nyt olen kyllä hieman huuli pyöreänä tästä asiasta! :oO

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itseäni on lähinnä ärsyttänyt sen tarpeeton korostaminen. Esim työpaikalle kun joku tuo vauvan näytille, yksi painuu ovet paukkuen toiseen huoneeseen itkemään kun ei voi itse saada lasta. Totta kai se sattuu, mutta pitääkö käyttäytyä kuin murrosikäinen?

Minä en kyennyt esim. neuvolassa käydä, kun siellä vastaanottohuoneessa oli pieniä vauvoja, ilman että purskahdin pikkulapsenomaiseen itkuun.

Pakko siitä paikalta oli paeta vessaan itkemään, en sentään paukauttanut ovea kiinni. Sellaiset tilanteet ovat joissakin kuukautiskierron vaiheissa sietämättömiä. Esim. juuri ennen menkkojen alkua vaivun niin syvään masennukseen, etten kykene ilman itkua katsella vauvoja.

Anteeksi nyt, jos tahtomattani jotakuta loukkaan tilanteesta poistumalla! Tarkoitukseni ei ole olla moukka, vaan en vain kerta kaikkiaan kykene olemaan samassa huoneessa pikkuisten vauvojen kanssa.

Vierailija
22/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton kun voi nauttia esim. kummilastensa seurasta, adoptoida tai mennä töihin päiväkotiin. Mutta läheisensä menettänyt ei voi korvata _jo olemassa ollutta henkilöä_ sillä, että hakeutuu samanikäisen ja samaa sukupuolta olevan ihmisen seuraan. Näin se vain menee. Mitä ei ole ollut olemassa, niin sitä ei voi surra samalla tavalla kuin jo olemassa ollutta. Lapseton ei sure ' tiettyä lasta' , eikä kaipaa lasta hänen persoonansa vuoksi (koska eihän hän voi sitä persoonaa tuntea). Täysin eri asioita siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes mieheni kuoli tapaturmaisesti kesken lapsettomuushoitojen.

Tästä on nyt aikaa ja sanoisin, että paremmin olen selvinnyt miehen menettämisestä niin hirvittävää kuin se silloin olikin. Miehestä on kuitenkin onnelliset muistot olemassa.

Lapsettomuus satuttaa minua edelleen ja varsinkin tieto, että minusta ei äitiä koskaan tule: kun olin toipunut miehen kuolemasta, oli ikää jo sen verran, että vaikka olisin heti löytänyt uuden miehen, niin tuskin olisin enää raskaaksi tullut.

En ymmärrä miksei lapsettomuudesta saisi kärsiä. Pystyn kyllä suremaan ystävienkin onnettomuuksia ja maailmaan vääryyttä kehitysmaiden ihmisiä kohtaan.

t.lapseton leski (eikä leski, jolla ei ole lapsia)

Vierailija
24/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä on ylipäänsä puhua mistään, jos tuolle linjalle lähdetään...

Vierailija
25/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olet järkevästi poistunut vaikeista tilanteista ja that' s it. Minäkin olen tehnyt niin toisnelaisten ongelmien kohdalla.

Et ole osoittanut mieltäsi, kohdellut tylysti lapsen saanutta ihmistä, toivonut hänelle lapsettomuutta, keksinyt jotain millä voisit murentaa hänen onneaan. Minä puhuin siitä.

Vierailija
26/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ystäväni ei ja hänen lapsensa vielä vähemmän. Sen surun rinnalla suorastaan on mykistynyt :(

Vierailija
27/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiduttaa itseään....?

Vierailija
28/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikein taida ymmärtää pointtiani. Olen todella pahoillani ystävättäresi puolesta.

Minä en ole koskaan miestäni menettänyt enkä väitä että tietäisin millaista se on. On kuitenkin ymmärrettävää että joku voi surra lapsettomuuttaan aivan yhtä paljon.

Vierailija
29/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen lapseton ja hyvin mielelläni menen katsomaan työkaverin lasta. Tosin täytyy pitää mielessä, että olen todellakin TÖISSÄ, joten jos joudun poistumaan kesken vauvan esittelyn, niin se ei ehkä kuitenkaan johdu siitä lapsesta, vaan siitä, että minulla on TÖITÄ tehtävänä.

Vierailija
30/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...estää huonojen geenien jatkuminen. Lajinkehityksen kannalta on myös olemassa populaation raja, joka ylittää luonnon kantokyvyn ja silloin lisääntymisen on syytäkin romahtaa.

Lapsen hankkiminen keinolla millä tahansa on nimenomaan lajinkehityksellisesti huono asia.

Ja minä olen itse biologisesti lapseton.

Vierailija
31/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evoluution kannalta ajateltuna yksilön ainoa tehtävä on levittää omia geenejään niin laajalle kuin mahdollista. Kun se ei onnistu, on ihan luonnollista että siitä seuraa masennusta.

Siis yksilötasosta puhuttaessa näin.

t: sama joka aiemminkin puhui

Vierailija
32/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauksien hoitaminenkaan ei ole järkevää, sillä sairauteen kuoleminen on luonnonvalintaa.

Vierailija
33/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ei ole useinkaan luonnonvalintaa, vaan sattumaa. Jos työskentelet ikäsi hyvin radonpitoisessa ympäristössä, ja saat siitä keuhkosyövän, niin onko se mielestäsi luonnon valinta?

Vierailija
34/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on varmasti ihan verrattavissa kuolemaan. Itse en ole sitä kokenut, mutta koska olen adoptioäiti moni siitä minulle kertoo. Itse olen menettänyt isäni ja siitä on jo monta monituista vuotta, mutta aina vaan se suru siellä jossakin aina välillä vihloo ja tietyissä tilanteissa pulpahtaa pintaan, vaikka ihan prosessoitu on jne.

Lapsettomuudessa ei sure vain sitä, ettei saa lasta, vaan siinä on niin paljon kaikkea muuta.

Vierailija
35/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sairaus ei ole useinkaan luonnonvalintaa, vaan sattumaa. Jos työskentelet ikäsi hyvin radonpitoisessa ympäristössä, ja saat siitä keuhkosyövän, niin onko se mielestäsi luonnon valinta?

Onhan se luonnonvalinta. Ei kaikki radonpitoisessa ympäristössä työskentelevät saa keuhkosyöpää, kuten ei kaikki tupakoijatkaan. Ne huonokeuhkoisimmat sairastuvat ja karsiutuvat. That' s it.

Vierailija
36/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaisesti käyttäytyvä sairastuu ja karsiutuu. Ta-daa.

Vierailija
37/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän Linkola on tolkuttanut jo vuosikaudet. Mutta alkaa olla pahasti off topic.

Vierailija
38/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radonia on tyypillisesti kivitalojen alimmissa kerroksissa. Se on näkymätön, hajuton ja väritön, joten sitä ei voi huomata. Joissakin taloissa on tehty radonmittauksia, mutta näistä asioista tietämätön (85% väestöstä) ei välttämättä tajua edes mitään mittauksia pyytää. Eli olen kyllä kanssasi eri mieltä.

Vierailija
39/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttäänhän se on, jos ei suojaa kotiaan.

Vierailija
40/41 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen: vika on talon suunnittelijassa, jos asunnossa on liikaa radonia. Miksei luonnonvalinta poista tätä dorkaa suunnitteljaa olemassaolosta? Entäs jos tämä suunnittelija asuukin itse puutalossa?