Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on happaminta, mitä kaveriksi luultu henkilö on sanonut tai tehnyt teille?

Vierailija
07.05.2021 |

Meillä: kaveri tuli kylään ja hajotti pari (2) astiaa poikansa kanssa. Luulimme että on vain ajan kysymys, koska korvaavat nämä, antavat rahan tai vastaavat asiat tilalle, kuten hyviin tapoihin kuuluu. Nyt mennyt pian vuosi, eivät ole korvanneet, ja tuskin edes aikovatkaan. Tosi erikoista touhua🙄 Jäimme ihmettelemään...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rakensimme ja remontoimme ihanan omakotitalon, kaveri lipsautti (ei mitään että onnea, upea kohde tms) vaan että kun se on mahdollista TEILLE, niin se on mahdollista myös HEILLE🤔

Särähti pahasti korvaan, että kun oltaisiin heidän rinnallaan jotain onnettomia tunareita ja kerjäläisiä, sisältäen aivan suoran ihmettelyn että miten tämä on meille ollut mahdollista sekä heti vertailu: kun meillä on jotain erilaista, niin hänen pitää heti saada sama asia.

Tuli alakoulun kiusaamisfibat

N32

Vierailija
2/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin äitiysneuvolasta saamistani suosituksista, niin huusi (!) päälle että HÄN tietää kaiken. Siis kaiken. On joku sosionomi tms keskiasteen koulutus... On kuitenkin olevinaan kaiken lastenterveyden ja psykologian paras ammattilainen.

Möläytti siinä että pitää itseään kaikkein viisaimpana, ja esim. neuvola tai minä en tiedä mitään.

Tuli hänestä aivan kauheat junttifiilikset ja tuntui pahalta koko viikonlopun, kun kaveriksi luulemani henkilö karjuu vasten kasvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri valehteli ettei voi tulla mökillemme, kun lapsi ei pysty istumaan autossa. Meni samaan aikaan toiselle mökille vastaavan ajomatkan päähän😱

Vierailija
4/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin käynyt astioiden hajottaja. Selitys= lapsi on erityisherkkä. Varakkaat vanhemmat, jotka eivät vaan viitsi korvata toisen omaa. Eivät koe kotiamme tärkeäksi.

Huono käsitys jäi myös meille.

Meille on myös opetettu jo ihan lapsena, että sen minkä hajottaa, sen myös viipymättä korvaa.

Vierailija
5/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen ex-vaimo ilmoitti kaikkien sukulaisten kuullen eräänä jouluna, että ”olet ilonpilaaja”, kun pieni tyttöni osasi odottaa joululahjojaan vuorollaan joulupukilta, jotka hän itse laittoi vielä odottamaan niiden avaamista.

Oma poikansa muutaman serkkupojan kanssa repivät lahjat joulupukin käsistä ja kaivoivat jo säkistäkin ennen aikojaan.

Sitten repivät lahjat auki samantien.

No, en reagoinut mitenkään, mutta hieman jäi epäselväksi, tuo roolini ilonpilaajana ja se, miksi rauhallinen tyttöni olisi ilonpilaaja, koko suvun kuullen?

Vierailija
6/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen veljen ex-vaimo ilmoitti kaikkien sukulaisten kuullen eräänä jouluna, että ”olet ilonpilaaja”, kun pieni tyttöni osasi odottaa joululahjojaan vuorollaan joulupukilta, jotka hän itse laittoi vielä odottamaan niiden avaamista.

Oma poikansa muutaman serkkupojan kanssa repivät lahjat joulupukin käsistä ja kaivoivat jo säkistäkin ennen aikojaan.

Sitten repivät lahjat auki samantien.

No, en reagoinut mitenkään, mutta hieman jäi epäselväksi, tuo roolini ilonpilaajana ja se, miksi rauhallinen tyttöni olisi ilonpilaaja, koko suvun kuullen?

Selkeästi jotain mentaalipuolen ongelmia, kokee alemmuutta sinua kohtaan.

Vierailija
7/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin käynyt astioiden hajottaja. Selitys= lapsi on erityisherkkä. Varakkaat vanhemmat, jotka eivät vaan viitsi korvata toisen omaa. Eivät koe kotiamme tärkeäksi.

Huono käsitys jäi myös meille.

Meille on myös opetettu jo ihan lapsena, että sen minkä hajottaa, sen myös viipymättä korvaa.

Word!

On ihan sama hajottaako Ikean lasin, Iittalan lasin vai antiikkilasin, on se omistajalleen arvokas, ja kuuluu korvata, hankkia heti vastaava tilalle!

Vierailija
8/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rakensimme ja remontoimme ihanan omakotitalon, kaveri lipsautti (ei mitään että onnea, upea kohde tms) vaan että kun se on mahdollista TEILLE, niin se on mahdollista myös HEILLE🤔

Särähti pahasti korvaan, että kun oltaisiin heidän rinnallaan jotain onnettomia tunareita ja kerjäläisiä, sisältäen aivan suoran ihmettelyn että miten tämä on meille ollut mahdollista sekä heti vertailu: kun meillä on jotain erilaista, niin hänen pitää heti saada sama asia.

N32

Itselle sanoi kaveri samalla lailla. "Jos sinäkin voit tehdä asian x, kyllä minäkin voin!". Ei välttämättä tarkoittanut pahalla, mutta kun noita tekoja ja kommentteja tuli muitakin mistä pystyi päätellä että piti minua jotenkin vähän alempiarvoisena, niin se särähti vähän ikävästi korvaa. Tai sitten se kertoo vain siitä ettei tämä kommentoija itse vaan ole uskaltanut tehdä jotain.

Vierailija
9/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi minulle: "pH alle 1."

Olipa tosi hapanta.

Vierailija
10/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa sanoa happaminta kommenttia ettei tunnisteta. Mutta kerroin iloisesta uutisesta elämässäni. Sieltä tuli sitten hiljaisuutta ja muistutus että ennen meni huonommin, sen sijaan että olisi vaikka onnitellut ja sanonut että kiva juttu.

Vierailija
11/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaverini" ehdotti välien katkaisemista ratkaisuksi melkein kaikkeen. Oli hajottanut välit omiin vanhempiinsa kokonaan, ja kun minulla oli hankala tilanne tilanne oman äitini kanssa, niin huuteli heti punaista lippua ja vaati pistämään välit poikki. Siis mitättömän pienistä asioista vaan ihmissuhde katki.

Ei olla enää tekemisissä ja elämä taitaa tälle henkilölle olla aika yksinäistä.

Vierailija
12/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä jo joku mainitisi, että jos lapsuudessa ei ole asiaa opittu ja sisäistetty niin se ei ole selvä vielä aikuisenakaan.

-Toki se voi olla niinkin, että vanhempi ajattelee, että koska lapsi ei itse pysty korvaamaan astiaa niin se kuuluu talonväelle.

-Ehkä myös ajatellaan, että "se on vain yksi astia ja niitähän nyt rikkoontuu joskus jokaiselta."

Vierailija
13/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtiin pitkän ajan päästä kaverin kanssa niin ensimmäinen kommentti ”ai sulla on vieläkin tuollainen tosi ohut lirutukka.” Joo...? On, yhä.

Vierailija
14/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin äitiyslomalla kumpikin, ja "kaveri" jutteli siinä muista alueemme äideistä, miten he palailivat töihin tai menivät opiskelemaan tai jotenkin muuten menivät elämässään eteenpäin. "Sun kanssa ei tule sellainen olo, että on paikalleen jämähtänyt luuseri".

Tuon kommentin jotenkin vielä ohitin, mutta kun samainen "kaveri" itse palasi töihin, ja minä olin edelleen kotiäitinä, hän erään kerran närkästyi pahasti siitä, mitä suunnitelmia meillä miehen kanssa oli mm. matkustelun ja talon rakentamisen suhteen. En näitä mitenkään hieronut tämän ihmisen naamalle, vaan tavallisessa keskustelussa toin ilmi. "Kaveri" ilmoitti, ettei voi ymmärtää miten kaltaiseni kotiäiti saa tuollaisen miehen ja saa matkustaa ja rakentaa, kun hän tekee kaikkensa kun käy töissä ja silti hän joutuu asumaan siellä missä asui sellaisen miehen kanssa, jonka oli valinnut.

Vierailija
15/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin äitiyslomalla kumpikin, ja "kaveri" jutteli siinä muista alueemme äideistä, miten he palailivat töihin tai menivät opiskelemaan tai jotenkin muuten menivät elämässään eteenpäin. "Sun kanssa ei tule sellainen olo, että on paikalleen jämähtänyt luuseri".

Tuon kommentin jotenkin vielä ohitin, mutta kun samainen "kaveri" itse palasi töihin, ja minä olin edelleen kotiäitinä, hän erään kerran närkästyi pahasti siitä, mitä suunnitelmia meillä miehen kanssa oli mm. matkustelun ja talon rakentamisen suhteen. En näitä mitenkään hieronut tämän ihmisen naamalle, vaan tavallisessa keskustelussa toin ilmi. "Kaveri" ilmoitti, ettei voi ymmärtää miten kaltaiseni kotiäiti saa tuollaisen miehen ja saa matkustaa ja rakentaa, kun hän tekee kaikkensa kun käy töissä ja silti hän joutuu asumaan siellä missä asui sellaisen miehen kanssa, jonka oli valinnut.

Mulla oli vähän samanlainen kaveri, piikitteli siitä että ”mieshän sulle noi mahdollistaa” niin? Niin mahdollistaa, ja minä mahdollistaa hänelle töissäkäynnin. Ei kannata ottaa köyhää miestä jos ei sitä köyhyyttä sitten kestä.

Vierailija
16/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kaverini" ehdotti välien katkaisemista ratkaisuksi melkein kaikkeen. Oli hajottanut välit omiin vanhempiinsa kokonaan, ja kun minulla oli hankala tilanne tilanne oman äitini kanssa, niin huuteli heti punaista lippua ja vaati pistämään välit poikki. Siis mitättömän pienistä asioista vaan ihmissuhde katki.

Ei olla enää tekemisissä ja elämä taitaa tälle henkilölle olla aika yksinäistä.

Ehkä hänellä on ollut hyvä syy katkoa välit omaan perheeseensä. Ei toksisten ihmisten kanssa kannata olla tekemisissä. Hän kuitenkin teki virheen kun ajatteli että kaikilla on samanlainen tilanne. Joskus voi vetää överiksi aluksi sen kun asettaa omia rajojaan. En ymmärrä mikset vain ole välittämättä kommenteista ja totea että tämä on vain yksittäinen riitatilanne, vaihdetaan aihetta.

Vierailija
17/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32

Itselle sanoi kaveri samalla lailla. "Jos sinäkin voit tehdä asian x, kyllä minäkin voin!". Ei välttämättä tarkoittanut pahalla, mutta kun noita tekoja ja kommentteja tuli muitakin mistä pystyi päätellä että piti minua jotenkin vähän alempiarvoisena, niin se särähti vähän ikävästi korvaa. Tai sitten se kertoo vain siitä ettei tämä kommentoija itse vaan ole uskaltanut tehdä jotain.

Itse näen nämä kommentit vähemmän negatiivisina. Ehkä itseltäni voisi lipsahtaa suusta tuollaista kun jos joku jota pidän samanarvoisena tekee jotain mitä en itse ole (vielä) uskaltanut.

Vierailija
19/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-iän kasvupyrähdyksen jälkeen saanut painonheittelyn hallintaan ja hoikistunut pysyvämmin xs- kokoon.

Hoikka ex-ystäväni lainasi lyhyen tunikan alle shortsejani ja koska minun xs-kokoni sopi hänelle, hän päivitteli minuuttitolkulla moneen kertaan kuinka järkyttävän paljon hän on lihonnut... 😅

Vierailija
20/24 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N32

Voi taivas. Tällaisella "tulkinnoilla" saa vain itselleen pahan mielen. Ehkä kaveri tarkoitti sanoa, että inspiroitte heitäkin vastaavaan suureen elämänmuutoksen, mutta tietenkin otit heiton pahimmalla mahdollisella tavalla, myrkytit mielesi turhaan ja vatvot loukattuna uhrina ihan vain koska saat siitä jotain kiksejä? Mahdat olla horoskoopiltasi Rapu? 🤮