Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wc äänet naapurista

Vierailija
07.05.2021 |

Muutin uuteen kerrostalo asuntoon.
Miten on mahdollista että kuulen selvästi naapurin wc äänet, enkä tarkoita nyt lorinaa... 😬😷
Tosi ällöttävää!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin yläkerrassa asui palokunnan hevonen-kusija. Se kuului (ilmanvaihdon?) kautta todella äänekkäästi keittiööni, epäilin miehen käyttävän vielä keittiöjakkaraa korokkeena maksimaalisen lorinaefektin saavuttamiseksi.

Maittavaa aamupalaa vaan kaikille kun kuuntelet omassa kodissasi ensin pari litraa kultaista vesiputousta suoraan lähteen silmään tähdättynä, päälle kaikuu vielä pari tiukassa olevaa mutta äänekästä pierua. Paskomisesta en lähde edes puhumaan. 

Vierailija
22/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2006 ja 1991 rakennetuissa olen kuullut. Jopa ihan betoniseinäisessä rivarissa. Etenkin yöaikaan. Eikös se ole ihan normaalia jos asutaan lähekkäin?

Miten niin "jopa", betonihan johtaa ääntä parhaiten ja äänihän kuuluu siksi että kaikki on betonista ja ne pöntön putketkin on isketty sinne naapureiden kanssa yhteiseen betoniin. Myös vesi johtaa ääntä hyvin ja välittyy siihen betoniin kun tavaraa loiskahtelee sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kiva syödä aamupalaa ja kuulla yhtäkkiä, että naapuri istuu sontimassa. Joutuu hetken miettimään, että olikohan nälkä sit kuitenkaan 😆

Juu kyllä jää murot syömättä 🤮 Vaikeaa laittaavaikka wc paperia alle ettei kuulu niin selvästi mutta vähäjärkiset naapurit eivät välitä

Joutuisin rampata jatkuvasti kaupassa ostamassa wc-paperia, jos pitäisi joka kerta vuorata pönttö sillä niin ettei vaan loiskahtelisi. Eihän siinä arkki tai pari riitä.

Vierailija
24/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talossa on huono äänieristys mutta koskaan en ole kuullut kenenkään piereskelevän.

Vierailija
25/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut hyvää tuuria ja missään talossa ei ole naapureista kuulunut oikein mitään.

Vierailija
26/38 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisen rakentamisen taso sen kun laskee

Vierailija
27/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla on uusi talo Jalasjärvellä. Oltiin häissä, alettiin mennä kahville jolloin yksi nainen meni vessaan, vessasta kuului kaikki äänet meille kun oltiin kahvilla vaikka ihmiset normaalisti juttelivat. Kaikki pierun rupsaukset ja kusen lirinä kuului selvästi tupa/keittiöön(on lähellä vessaa) nainen ei rupsutellut rehvakkaasti, vaan yritti olla mahdollisimman hiljaa. Hassusti tehty talo kun vessa äänet kuuluu niin hyvin olohuoneeseen ja keittiöön, vai onko pönttöön asennettu vahvistin joka vahvistaa vessaäänet

Vierailija
28/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kerrostalossa asunnon viemärit menee kerrosta alempana kylppärin alakaton sisällä. Ei siellä mitään äänieristeitä ole eikä ole koskaan ollutkaan. Ainakin sen mitä itse nähnyt rakennusvuosien 1898-2022 välillä.

T. Lvi-ukko, 26 vuotta alalla

Vierailija
29/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2006 ja 1991 rakennetuissa olen kuullut. Jopa ihan betoniseinäisessä rivarissa. Etenkin yöaikaan. Eikös se ole ihan normaalia jos asutaan lähekkäin?

Mitä vanhempi talo niin sitä paskempi äänieristys. Pl. ennen sotia rakennetut talot joissa metrin paksuiset seinät.

Vierailija
30/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä on asunnonvalinnan peruste, harmi kun sen kanssa ei voi filtteröidä hakuja.

Voi, sitä hakua sanotaan erillistaloksi tai omakotitaloksi :)

Paitsi jos on älvsby-talo, jossa on ns. tupa-wc ilman äänieristystä. Miksi se pitää olla aina keskellä taloa? Erittäin kiusallisia varsinkin jos on juhlat talossa. Paljon onnea ylioppilaalle *pröööt*. 

Vierailija
31/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tämä on asunnonvalinnan peruste, harmi kun sen kanssa ei voi filtteröidä hakuja.

Paitsi jos on älvsby-talo, jossa on ns. tupa-wc ilman äänieristystä. Miksi se pitää olla aina keskellä taloa? Erittäin kiusallisia varsinkin jos on juhlat talossa. Paljon onnea ylioppilaalle *pröööt*. 

Onko tupa-wc kuten tupa-keittiö? :D

Vierailija
32/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tupa-wc kuten tupa-keittiö? :D

Joo, se on siinä keskellä taloa, olohuoneen ja keittiön yhteydessä. Äänieristystä ei juuri ole, joten lorina ja pörinä raikuu ympäri huushollia. Pääosin älvsby-talojen erikoisuus. 

Vierailija
33/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 60-luvun talossa naapuri jonka pierut ja kusen lorina kuului mun asuntoon joka huoneeseen, parhaiten keittiöön. Ällöttävintä oli kun vietettiin lapsen synttäreitä ja oltiin juuri syömässä kakkua kun alkoi kuulua prööööt pröööööt pröööööt lorilorilori. Mua alkoi ällöttää tuo naapuri niin että aina kun näin rapussa tai muualla niin en voinut edes tervehtiä normaalisti kun mietin vaan miten se piinaa mua joka päivä pieruillaan!

Vierailija
34/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne, naapuri päättänyt tehdä omasta yksiöstään kuntosalikeskuksen, siinä saa puntit ja painot kyytiä niin että oma seinä ja lattia tärisee, ihanasti resonoi tuo itsekkään henkilön kuntosali. 

Vierailija
35/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan  yhden hyvän vinkin: Kun heräät aamupalalle, laita heti radio tai televisio päälle. Kuulet samalla tuoreet uutiset. Ei tarvitse kuulostella naapurin aamutoimia.

Vierailija
36/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvulla rakennettu kerrostalo, naapurin aivastus kuuluu joskus vaimeasti seinän läpi ja joskus yläkerrasta kimakka nauru, mutta luojan kiitos kusen lorinaa tai pökäleiden plumpsahtelua ei koskaan. En voisi elää sellaisen kanssa.

Vierailija
37/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina vessapaperia just sen takia kun haluaisin pitää ripulointini yksityisinä asioina. Onneksi ei oman pään päällä kukaan asu kun harva edes muita koittaa ottaa huomioon, koska MINÄ SAAN TEHDÄ MITÄ HALUAN. 

Vierailija
38/38 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lappu talon ilmoitustaululle että pierekää hiljempaa ja laittakaa paprua pönttöön ettei plumpsahdukset kuulu. Ehkä eivät tiedä että äänet kuuluvat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi