Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaankin yleistä, että keskitetään ostokset vaan yhteen kauppaan?

Vierailija
06.05.2021 |

Välillä tuntuu siltä, kun lukee eri kauppaketjuja koskevia keskusteluja. Itseäni ihmetyttää tällainen käytösmalli. Kuitenkin yksi kauppa palvelee yksiä tarpeita ja toinen toisia jne.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa ostan yhdestä kaupasta, koska tiedän missä mikin tuote sijaitsee. Toiset kaupat on vaan niin sekavia, ettei tarvitsemaansa löydä. Haluan selviytyä kaupasta mahdollisimman nopeasti. Tykkään myös kaupoista joiden hyllypaikat selviää netistä.

On teillä vayakeilla vaikeaa kun pelkona on että kauppaan eksyy 😂🤣

Kyse ei ole eksymisestä vaan siitä, että niiden tavaroiden etsimiseen menee ihan tolkuttomasti aikaa.

Vierailija
22/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa ostan yhdestä kaupasta, koska tiedän missä mikin tuote sijaitsee. Toiset kaupat on vaan niin sekavia, ettei tarvitsemaansa löydä. Haluan selviytyä kaupasta mahdollisimman nopeasti. Tykkään myös kaupoista joiden hyllypaikat selviää netistä.

On teillä vayakeilla vaikeaa kun pelkona on että kauppaan eksyy 😂🤣

Kyse ei ole eksymisestä vaan siitä, että niiden tavaroiden etsimiseen menee ihan tolkuttomasti aikaa.

Älä nyt, veit Huoriksela ilon siitä, että hän pärjää edes yhdessä asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostaisin tavattomasti, mikäli kaupat pyrkisivät sitouttamisen sijaan kilpailemaan suoraan hinnalla.

Mutta minkäs teet, tämä on Suomi ja kaikki mihin keskiluokka koskee muuttuu Prismaksi.

Hyvässä ja pahassa.

Vierailija
24/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostaisin tavattomasti, mikäli kaupat pyrkisivät sitouttamisen sijaan kilpailemaan suoraan hinnalla.

Mutta minkäs teet, tämä on Suomi ja kaikki mihin keskiluokka koskee muuttuu Prismaksi.

Hyvässä ja pahassa.

80-luvulla, kun olin äitiuslomalla, nk juoksin tarjousten perässä. Vauva vain vaunuihin ja sitten kaikkiin alueen kauppoihin ostoksille. Eli kotiin tulleiden tarjouslehtisten mukaan saatoin hakea yhdestä kaupasta vain tarjouksessa olevia vaippoja, toisesta tarjouksessa olevaa kahvia ja appelsiineja, kolmannesta jotain muuta. Kun palasin takaisin töihin, ei ollut aikaa sellaiseen. Eikä taloudellisista syistä enää tarvettakaan. 

Vierailija
25/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Lidlissä, koska se on inhimillisen kokoinen, en jaksa mitään Prismaa, jossa pitää kävellä miljoona kilometriä että saa ostoksensa koottua. Lisäksi kun Lidlistä saa ne normit mitä tarttee, niin enpä jaksa enää oikein muualle mennä kauppaan. Aikasemmin piti käydä useammassa kaupassa, mutta nyt Lidlissäkin on sen verran hyvin vegaanisia vaihtoehtoja, että ei tartte. 

Vierailija
26/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan eri kauppaketjuista eri tavaraa ja myönnän että juoksen tarjousten perässä. En suosi mitään "lähituotettua" koska asumme kehäkolmosen sisällä ja mitä kauempana täältä on jotain tuotettu sen turvallisempi. 

Vierailija
27/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niissä eri kaupoissa tarvitse käydä samana päivänä, herranen aika sentään! Meillä käydään yhdellä viikolla lidlissä, toisella prismassa ja kolmannella sittarissa. Ruokalista tehdään sen mukaan, missä kaupassa asioidaan.

Vierailija
28/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden pysähdyksen taktiikka eli en jaksa käydä monessa kaupassa. Kaikki samasta, ihan sama mikä kauppa, mutta yhdellä kauppakerralla mennään per viikko.

Eli alkostakin viikon tarpeet???????????????????

Vierailija
29/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niissä eri kaupoissa tarvitse käydä samana päivänä, herranen aika sentään! Meillä käydään yhdellä viikolla lidlissä, toisella prismassa ja kolmannella sittarissa. Ruokalista tehdään sen mukaan, missä kaupassa asioidaan.

Prismasta saa syövän.

Vierailija
30/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden pysähdyksen taktiikka eli en jaksa käydä monessa kaupassa. Kaikki samasta, ihan sama mikä kauppa, mutta yhdellä kauppakerralla mennään per viikko.

Eli alkostakin viikon tarpeet???????????????????

Mikäs ongelma tuossa on? Itse en edes muista, milloin olisin viimeksi käynyt Alkossa. Ja mun tapauksessa Alko löytyy lähimmän Prisman kanssa saman katon alta, eli hoituisi samalla kauppareissulla jos tarvitsisi vaikka joku viinipullo hakea.

-ohis

Vierailija
31/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti lapsiperheet tekevät kaikki ostoksensa Prismasta, koska Prismassa on halpuutetut hinnat ja se on perhemarket jonne on helppo autoilla.

No ei tee, meilläkin 100km matkaa lähimpään Prismaan.

Vierailija
32/33 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähellä sekä S- että K-kaupat ja Lidlkin kohtuullisen matkan päässä. Katson aina viikon tarjoukset ja ostan sen mukaan, Lidlissä tulee käytyä parin viikon välein ostamassa muutamia hyviksi havaittuja perusjuttuja varastoon. Ei autoa, joten tulee käytyä kuitenkin useammin kuin kerran viikossa kaupassa.

Ruokakauppojen ulkopuolella en myöskään keskitä ostoksia, vaan valitsen tarjonnan, hinnan ja mm sijainnin mukaan.

Vierailija
33/33 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan eri kauppaketjuista eri tavaraa ja myönnän että juoksen tarjousten perässä. En suosi mitään "lähituotettua" koska asumme kehäkolmosen sisällä ja mitä kauempana täältä on jotain tuotettu sen turvallisempi. 

Mä "juoksen" myös tarjousten perässä, mutta k-ryhmään minua ei niiden perässä enä äsaa, koska ne ovat järjestään huijausta, eli kauniimmin sanottuna tavara loppui heti kesken, tai jokin muu syy, ja sitten pitäisi ostaa tuplahinnalla jotain muuta. Never again.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän