Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hölkkäsin ensimmäisen kerran vuosikymmeneen 2,67km, joka kesti 22 minuuttia. Mitä ajattelet tästä??

Vierailija
06.05.2021 |

Olen ylipainoinen nainen, 168cm,ja 97kg.
Mielipiteitä kunnosta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee! 📈

Vierailija
2/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla massalla en kyllä hölkkäilisi, ettei polvet sano sopimusta irti. Reippaalla kävelyllä ensin painoa alas ja sitten pikkuhiljaa hölkkäilyä mukaan.

T: omat polvensa hajottanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä!!!! 👍👍👍👍🌟🌟🌟🌟

Vierailija
4/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suoritus! Maltti on tuossa valttia eteenpäin.

Vierailija
5/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten noin lyhyeen matkaan saa kulumaan noin pitkän ajan. Surkeaa on. Harkitsisin jotain muuta lajia.

Vierailija
6/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu! Muista venytellä!

Äläkä vertaile omaa suoritusta muiden suorituksiin, mutta sen sanon että olet noin 20x paremmassa kunnossa kuin minä, jos nopeutta katsotaan, itse en pysty hölkkäämään yhtään (ainakaan vielä) =)

Vierailija
7/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla massalla en kyllä hölkkäilisi, ettei polvet sano sopimusta irti. Reippaalla kävelyllä ensin painoa alas ja sitten pikkuhiljaa hölkkäilyä mukaan.

T: omat polvensa hajottanut

Joo mulla oli koko ajan se mielessä ja yritin mennä nätisti, en riuhtomalla.

Vierailija
8/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miten noin lyhyeen matkaan saa kulumaan noin pitkän ajan. Surkeaa on. Harkitsisin jotain muuta lajia.

Painu hei helvettiin. Ap:n puolesta sivusta. Mutta ap, hyvä suoritus. Siitä se kunto lähtee kohenemaan, kun toistat ja toistat. 

Vierailija
9/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis 40 vuotias nainen ja pudottanut painoa 5 kiloa kävelyllä kevään aikana.

Nyt halusin kokeilla hölkkää. Täytyy sanoa ettei ollut edes paha olo tai tarvetta keskeyttää, vedin koko matkan putkeen.

Vierailija
10/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa että mä ihan tykkäsin siitä hommasta. Kai mun kello motivoi mua ja kuntoilu kävelyllä kevään aikana

Vierailija
11/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan. Lihot taas vuoden päästä takaisin lortiksi.

Vierailija
12/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä suoritus, minäkin vanhana tervakeuhkona kykenen parempaan.

Vierailija
13/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Jotta sulla ei rikkoonnu paikat, niin kannattaa oikeasti aloittaa kävelyn ja hölkän intervallilenkeillä: kävelet tietyn pätkän, sitten hölkkäät, sitten kävelet. Kaikista varminta olisi, jos pystyisit hommaamaan kuntopyörän, se on turvallinen ja nivelystävällinen keino päästä ensiksi laskemaan painoa ja kuntoon niin ettei terveydelle tule riskejä. 

Kuuntele kehoasi, jos hölkkä on tässä vaiheessa liikaa, niin että sinua sattuu paikkoihin ja tulee  liikkumiseen vaikuttavia jäsenvaivoja (maitohapoille meneminen ja pistämiset mahaan eri juttua, kuntoon pääsemistä ), niin älä luovuta kuntoilun suhteen. Kuntopyörää sitten vaan kotiin ja laitat vaikka diskovalot ja musiikkia, johan lähtee! 

Pidä positiivinen suuntaus, muista ajan kanssa on nautittavaa! Alku on rankkaa ja kroppa voi mennä niin maitohapoille, että tuntuu vain huonommalta, mutta se on VAIHE, joka menee ohi ja tulokset ovat aika nopeita tehokkaassa liikkumisessa, joten jatka vaan. ☀️

Vierailija
14/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata verrata muihin, mutta tuolla vauhdilla cooperin testissä menisi 1456 m. 40 v naisella se on jo lähellä keskitason kuntoa, jonka alaraja 1500 m. Ei huono lähtökohta! Malttia vaan.

Vierailija
15/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että pääsit liikkelle ekan kerran vuosikymmeneen. Älä aloita liian rankalla treenillä ja riko tai väsytä itseäsi heti alkuunsa. Monella motivaatio laskee alkuinnostuksen jälkeen ja homma lopahtaa helposti esim. loukkaantumiseen, rasituskipuihin, tms. Vaikka vuosikymmenen jälkeen alkutuloksesi olisikin hyvä niin iän myötä palautuminen hidastuu. On parempi aloittaa maltilla ja rauhassa, turhaa asettaa itselleen alussa liian tiukkia tavoitteita/aikarajoja. Ei myöskään kannata luovuttaa, koska on helpompaa ja vähemmän rasittavaa myös kropalle ylläpitää hyvää tai edes kohtalaista kuntoa kuin nousta rapakunnosta pinnalle kun ikää tulee. Tsemppiä. :)

Vierailija
16/16 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitit tosi iso kynnyksen, hieno suoritus ja onnittelut siitä! Älä mieti aikoja vaan ota pikku venytykset ja käy suihkussa ja nauti fiiliksestä. Mieti myös sitä, että milloinkas sitten se seuraava kerta?