Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömyyseläkeläiset! Oletteko käyttäneet seniorikorttia?

Vierailija
06.05.2021 |

Kortti on tarkoitettu +65v ja työkyvyttömyyseläkeläisille.

Kortti on voimassa vuoden ja on hinnaltaan edullinen.

Kortti käy moniin paikkoihin: uimahalleihin, kuntosalille, monitoimitaloille... Aina vuoden kerrallaan. Käyntimääriä ei ole rajoitettu, mutta käyntiaika on rajallinen (esim. 06-15)

Oletko ostanut kortin?

Ja jos olet nuorempi (selvästi alle 65v) työkyvyttömyyseläkeläinen niin onko sinua katsottu jotenkin oudosti? Tai onko ollut noloja tilanteita, että joku kailottaa ja pyytää näyttämään eläkekorttia tai kyseenalaistaa kortin käyttöoikeuden tms?

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaisia kortteja saa? LINKKI!

Mulle tuli ainakin työeläkevakuutusyhtiöltä automaattisesti kun pysyvä päätös eläkkeestä tuli. Käytän korttia saadakseni alennuksia VRltä ja uimahallista.

Puhut eläkekortista.

Nyt on kyse SENIORIKORTISTA.

Voi saa tana tätä tyhmyttä.

Ei tullut oikein selvyyttä tähän, voisiko joku oikeasti tietävä tarkentaa?

Älä selitä. Täällä on sivutolkulla porukka sotkenut asioita tämän seuraavan lisäksi, jota kommentoin:

"Mulle tuli ainakin työeläkevakuutusyhtiöltä automaattisesti kun pysyvä päätös eläkkeestä tuli. Käytän korttia saadakseni alennuksia VRltä ja uimahallista." 

Voisitko jo päästä asian yli ja lakata dissaamasta? Edellä oleva on asiassaan oikeassa vaikka ei nyt siitä seniorikortista puhunutkaan.

Puhuu aivan eri asiasta, eläkekortista. Ei se silloin ole oikeassa. Taidat olla itse tuo henkilö.

Nyt oli puhe S E N I O R I K O R T I S T A.

Nämä ovat 2 täysin eri asiaa.

Ymmärretty.

No niin oli, lakkaa jankkaamasta.

Vierailija
102/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli ainakin työeläkevakuutusyhtiöltä automaattisesti kun pysyvä päätös eläkkeestä tuli. Käytän korttia saadakseni alennuksia VRltä ja uimahallista.

Puhut eläkekortista.

Eläkeläiskortti tulee pysyvästi työkyvyttömälle postitse suoraan kotiin päätöksen jälkeen. Maksuton ja pysyvä kortti.

Seniorikortti on maksullinen ja aikarajallinen. Ei ole saatavissa/käytössä jokaisessa Suomen kunnassa.

Kuntoutustuella saat myös eläkeläisalennukset esim. uimahalleissa ja junassa jos sinulla on esittää voimassa oleva kuntoutustukipäätös. Aiemmin VR myi tälle ryhmällekin kortteja mutta ne jääneet pois muutama vuosi sitten.

Harmi että nuo jäivät pois. Nykyään taitaa olla kaikille sama alennettu hinta tms.?

Totta, harmi sillä ei konnarille kuulu kenenkään kuntoutustukipäätökset, rikkoo yksityisyydensuojaa. Ja kyllä, kaikki saa samat alennukset VRllä, oli eläkeläiskortilla tai kuntoutustuella. Matkahuolto taas vaatii pysyvän eläkeläispäätöksen, kuntoutustuella oleva ei saa eläkeläisalennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut eläkekortista.

Eläkeläiskortti tulee pysyvästi työkyvyttömälle postitse suoraan kotiin päätöksen jälkeen. Maksuton ja pysyvä kortti.

Seniorikortti on maksullinen ja aikarajallinen. Ei ole saatavissa/käytössä jokaisessa Suomen kunnassa.

Kuntoutustuella saat myös eläkeläisalennukset esim. uimahalleissa ja junassa jos sinulla on esittää voimassa oleva kuntoutustukipäätös. Aiemmin VR myi tälle ryhmällekin kortteja mutta ne jääneet pois muutama vuosi sitten.

Harmi että nuo jäivät pois. Nykyään taitaa olla kaikille sama alennettu hinta tms.?

Totta, harmi sillä ei konnarille kuulu kenenkään kuntoutustukipäätökset, rikkoo yksityisyydensuojaa. Ja kyllä, kaikki saa samat alennukset VRllä, oli eläkeläiskortilla tai kuntoutustuella. Matkahuolto taas vaatii pysyvän eläkeläispäätöksen, kuntoutustuella oleva ei saa eläkeläisalennusta.

Eläkekorttikin riittää. 

VR saa vielä alennuksia eläkeläisenä.

https://www.vr.fi/alennusta-junalipuista/elakelaisalennus

Vierailija
104/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut eläkekortista.

Älä selitä. Täällä on sivutolkulla porukka sotkenut asioita tämän seuraavan lisäksi, jota kommentoin:

"Mulle tuli ainakin työeläkevakuutusyhtiöltä automaattisesti kun pysyvä päätös eläkkeestä tuli. Käytän korttia saadakseni alennuksia VRltä ja uimahallista." 

Voisitko jo päästä asian yli ja lakata dissaamasta? Edellä oleva on asiassaan oikeassa vaikka ei nyt siitä seniorikortista puhunutkaan.

Puhuu aivan eri asiasta, eläkekortista. Ei se silloin ole oikeassa. Taidat olla itse tuo henkilö.

Nyt oli puhe S E N I O R I K O R T I S T A.

Nämä ovat 2 täysin eri asiaa.

Ymmärretty.

No niin oli, lakkaa jankkaamasta.

Kuka tässä jankkaa?

"Ei tullut oikein selvyyttä tähän, voisiko joku oikeasti tietävä tarkentaa?"

Vierailija
105/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut eläkekortista.

Eläkekorttikin riittää. 

VR saa vielä alennuksia eläkeläisenä.

https://www.vr.fi/alennusta-junalipuista/elakelaisalennus

No joo, niinhän mä just kirjoitin. Kaikilla ei ole eläkekorttia, ts. pysyvää eläkepäätöstä.

Vierailija
106/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

työeläkeyhtiö sen kortin lähettää ilmaiseksi automaattisesti kaikille.

Olen jonnekin museon sisäänpääsymaksuun sitä käyttäny joskus

Vierailija
107/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seniorikorttiraivo on ryöstäytynyt käsistä tässä ketjussa.

Vierailija
108/110 |
07.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seniorikortilla tulisi näemmä saada vihanhallintakursseista ainakin puolet alennusta.

Vierailija
109/110 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilta.

Käy kaupungin uimahalleihin, kuntosaleihin, monitoimitiloihin...

Työkyvyttömyyseläkeläiset ei saa. Vain vanhukset saa.

Riippuu kaupungista.

Meillä saa kaikki +65 ja tk-eläkeläiset, eläkekortilla.

Tarkoitatko määräaikaisellä eläkkeellä (kuntoutustuki) olevat eivät saa. He eivät saa muitakaan alennuksia monesti.

Pysyvällä tk-eläkkeellä (eläkekortti) saavat yleensä alennukset.

Määräaikainen ja pysyvä tk-eläke ovat eri asioita, joista jälkimmäisellä SAA alennukset ja ensimmäisellä EI.

Olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä minä mitään korttia saa.

Asut "väärässä" kaupungissa.

Monissa kaupungeissa SAA.

Aloitit sitten uuden ketjun samasta asiasta. Menikö edellinen poistoon kun kommentit meni tunteisiin ja haukuit ihmiset imbesilleiksi?

Vierailija
110/110 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilta.

Käy kaupungin uimahalleihin, kuntosaleihin, monitoimitiloihin...

Työkyvyttömyyseläkeläiset ei saa. Vain vanhukset saa.

Riippuu kaupungista.

Meillä saa kaikki +65 ja tk-eläkeläiset, eläkekortilla.

Tarkoitatko määräaikaisellä eläkkeellä (kuntoutustuki) olevat eivät saa. He eivät saa muitakaan alennuksia monesti.

Pysyvällä tk-eläkkeellä (eläkekortti) saavat yleensä alennukset.

Määräaikainen ja pysyvä tk-eläke ovat eri asioita, joista jälkimmäisellä SAA alennukset ja ensimmäisellä EI.

Olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, enkä minä mitään korttia saa.

Asut "väärässä" kaupungissa.

Monissa kaupungeissa SAA.

Aloitit sitten uuden ketjun samasta asiasta. Menikö edellinen poistoon kun kommentit meni tunteisiin ja haukuit ihmiset imbesilleiksi?

Minkä uuden, missä vanha ketju? Minä en ainakaan tiedä tästä vanhasta mitään.

Kai täällä saa kuka tahansa aloittaa millaisia ketjuja tahansa.

Ei siinä lupaa tarvitse kysyä sinulta.

Mode vain voi vaikuttaa - et sinä.