Laitoin juuri kuuman keittokattilan jääkaappiin jäähtymään.
Monenko minuutin kuluessa jääkaappi hajoaa lopullisesti?
Kommentit (61)
Kun viimeksi tein noin, niin jääkaapissa olleet jugurttipurkit homehtuivat.
Sen jälkeen en ole enää vahingossakaan pistänyt lämmintä jääkaappiin.
Ei se hajoa vaan alkaa tehokkaamin kylmentämään sitä tilaa. Saat vain isomman sähkölaskun. Mikäs mielenterveysongelma on tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitähän ei voi tietää. Noi laitteet voi hajota milloin tahansa.
Kestänyt jo yli 25 vuotta. Onko 5 vai 10 minuutta lähempänä?
Riippuu kuinka kuuman, itse olen laittanut kuuman, mutten juuri kiehunutta, eikä menny rikki.
Vierailija kirjoitti:
Ei se hajoa vaan alkaa tehokkaamin kylmentämään sitä tilaa. Saat vain isomman sähkölaskun. Mikäs mielenterveysongelma on tällä kertaa?
Ai se jääkaappi osaa ohittaa pattereiden termostaatit. Onpa jännä.
Oisit laittanu pihalle. Viileämpää kun jääkaapissa niin nopeemmin jäähtyy.
14 minuuttia jo ollut ja vieläkin ehjä. Meneekö kotivakuutukseen 20 minuutin kohdalla, vähän jännittää.
Ei se jääkaappi "hajoa", mutta muutkin ruuat lämpenevät ja se on terveysriski. Mitä se kylläkään muille kuuluu millaisia riskejä kukakin ottaa.
Minulla oli aikoinaan vanha jääkaappi, joka kerrytti jäätä pienimmälläkin asetuksella. Tuolloin sulatin jääkaapin asettamalla sinne kiehuvalla vedellä täytetyn kattilan. Ei mennyt rikki.
Jääkaappi ei hajoa, mutta mahdollisesti lattia jääkaapin alla. Saa tiivistymään kosteutta sitä tahtia, että haihdutusastia täyttyy ja tulvii.
No jos haluaa että kaikki muukin on kaapissa ehkä päivän huoneenlämpöistä, siitä hajoamisesta en niin tiedä.
Vierailija kirjoitti:
No jos haluaa että kaikki muukin on kaapissa ehkä päivän huoneenlämpöistä, siitä hajoamisesta en niin tiedä.
Ei ole vieläkään kaikki huoneenlämpöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapilla ja pattereiden termostaatti on kaksi ihan eri asiaa vrt. sisävalo ja katuvalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapilla ja pattereiden termostaatti on kaksi ihan eri asiaa vrt. sisävalo ja katuvalo.
Eikös sekä patteri että jääkaappi lämmitä sisäilmaa, ihan kuten "sisävalokin". Katuvalo ei lämmitä taloani.
En siis käsitä miksi sähkölasku olisi yhtään sen suurempi.
Minulla on pakastusrasioita, mihin laitan annokset ja sitten ne jäähdytettynä jääkaappiin. En ole ikinä teitä kattilasta syöjiä ymmärtänyt. Sano nyt vielä, että se on joku alumiini kattila ja sinulla on siellä tomaattipohjainen ruoka? Ei taida jääkaapin hajoaminen suurin murheesi olla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pakastusrasioita, mihin laitan annokset ja sitten ne jäähdytettynä jääkaappiin. En ole ikinä teitä kattilasta syöjiä ymmärtänyt. Sano nyt vielä, että se on joku alumiini kattila ja sinulla on siellä tomaattipohjainen ruoka? Ei taida jääkaapin hajoaminen suurin murheesi olla.
Sanoinkos jossain että on tomaatipohjainen ruoka aliumiinikattilassa?
Sinuna olisin huolissani pakasterasioista lämmityksessä irtoavista hormonihäiriköistä jotka muutavat suomen nuorison homoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas en ymmärrä miksi pitäisi nähdä turhaa vaivaa siirtämällä ruoka eri astioihin, tulee enemmän tiskiäkin. Paitsi silloin jos kattila ei mahdu jääkaappiin tai ruoka ei sovi siinä säilytettäväksi.
Sitähän ei voi tietää. Noi laitteet voi hajota milloin tahansa.