Vastaako terapeutti yhteydenottoihisi nopeasti?
Kyllä vai ei? Ellei vastaa, miten olet sen kokenut? Joudutko soittelemaan perään, ellei mitään kuulu?
Kommentit (13)
Ei terapeutin kuulu olla jatkuvasti saatavilla. Moni tekee kela-asiakkaita muun päätyön ohella. Peruutukset kuuluu ilmoittaa puolin ja toisin heti kun sellainen tulee tietoon. Muuten kaikki asiat odottavat seuraavalle tapaamiskerralle.
Oli aivan täyttä paskaa vallankäyttöä. Minun oletettiin vastaavan yhteydenottoihin välittömästi, mutta rouva terapeuttirouva vastaili kun ehti. Lopulta touhu meni siihen, että terapeutti kysyi tapaamiselle tuohtuneena ”saitko viestini?”, johon vastasin että sain, ei ihan vielä ole ollut sopivaa saumaa vastata. (Asia ei ollut tärkeä.)
Vierailija kirjoitti:
Oli aivan täyttä paskaa vallankäyttöä. Minun oletettiin vastaavan yhteydenottoihin välittömästi, mutta rouva terapeuttirouva vastaili kun ehti. Lopulta touhu meni siihen, että terapeutti kysyi tapaamiselle tuohtuneena ”saitko viestini?”, johon vastasin että sain, ei ihan vielä ole ollut sopivaa saumaa vastata. (Asia ei ollut tärkeä.)
Kävitkö pitkään terapeutilla, kun oli noin hankalaa?
En ole ollut yhteydessä muuta kuin ilmoittaakseni sairauksista tms mitkä vaikuttaisi käyntikertaan. Vastaa yleensä 1-2h aikana. Koronan aikaan on etävastaanotto, joten yhteyttä ei ole tarvinnut ottaa. Ei terapeuttia pidä häiritä aikojen ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin. Jotkut jutut sujuivat, tuo ei. Enkä todellakaan lähde kenenkään peleihin ja manipulointiin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin. Jotkut jutut sujuivat, tuo ei. Enkä todellakaan lähde kenenkään peleihin ja manipulointiin mukaan.
Harmi, ettei sinua terapia parantanut.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut yhteydessä muuta kuin ilmoittaakseni sairauksista tms mitkä vaikuttaisi käyntikertaan. Vastaa yleensä 1-2h aikana. Koronan aikaan on etävastaanotto, joten yhteyttä ei ole tarvinnut ottaa. Ei terapeuttia pidä häiritä aikojen ulkopuolella.
Terapeutti ei vastaa useisiin päiviin takaisin, jos yrittää sopia ajoista.
Vierailija kirjoitti:
No harvempi sitä muuta varmaan yrittääkään kontaktoida. Mutta kun tuokaan ei onnistu.
Mun terapeutti sanoi jo ensimmäisellä kerralla että voin aina soittaa tai laittaa viestiä tai sähköpostia jos tulee jotain asiaa. Sähköpostia oon laittanut ja terapeutti on vastannut aina samana päivänä. Ajan loppuessa sovitaan seuraava aika, kerran tuli pieni muutos ja terapeutti vastasi muutamassa minuutissa. Asiat saadaan siis hoidettua helposti, hyvin joustava terapeutti.
Vierailija kirjoitti:
Mun terapeutti sanoi jo ensimmäisellä kerralla että voin aina soittaa tai laittaa viestiä tai sähköpostia jos tulee jotain asiaa. Sähköpostia oon laittanut ja terapeutti on vastannut aina samana päivänä. Ajan loppuessa sovitaan seuraava aika, kerran tuli pieni muutos ja terapeutti vastasi muutamassa minuutissa. Asiat saadaan siis hoidettua helposti, hyvin joustava terapeutti.
Olet löytänyt oikean helmen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet löytänyt oikean helmen!
Se on kyllä totta. Parempaa terapeuttia tuskin olisin voinut löytää. Oli todellakin helpotus kun kaikkien traumaattisten tai muuten huonojen kokemusten jälkeen löysin hyvän terapeutin, ilman sitä tuskin olisin hengissäkään. Pelkään kyllä edelleen että jos en voikaan luottaa siihen, mut jotenkaan en usko että se satuttaisi mua. Ongelma tuntuu olevan vain mun päässä, näin melkeen kahden vuoden jälkeen terapeutissa ei oo ilmennyt mitään vikoja.
Mun terapeutti unohti mun etätapaamisen. Vastasi sitten kyllä nopeasti viestiin, kun tilanne myöhemmin hänelle valkeni.
Oletko silti jatkanut terapiassa, jos yhteydenpito terapeutin on ollut työlästä? Esimerkiksi käyntiaikoja on vaikea sopia, kun viesteihin vastataan miten sattuu?