Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 250e teistä iso elatusmaksu kouluikäisestä?

Vierailija
06.05.2021 |

Lapsi asuu minulla. Isänsä tulotaso n 3500e kk.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika. Itse maksan kahdesta lapsesta 500e ja minusta se on paljon. Mutta mun tulot on siinä 3900e/kk ja varallisuutta on 1,4 miljoonaa.

Vierailija
2/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se riippuu siitä, mitä tuolla maksulla kustannetaan. Jos lapsella on jokin kallis harrastus tai hän lähtee lomamatkalle, meneekö sekin tuosta rahasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu elatuskyvystä. Hyvätuloisemmat käyttävät lapsiinsa enemmän rahaa, miksipä sen tulisi olla eri asia olivat vanhemmat sitten yhdessä tai ei.

Vierailija
4/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika iso. Ihan hyvä maksu.

Vierailija
5/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen iällä tai harrastusten kalleudella ole merkitystä elatusmaksun määrässä, vaan etävanhemman maksukyvyn mukaanhan se määräytyy. Jos tulot laskee, niin haetaan muutos elatusmaksuun.

Vierailija
6/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on elarit 300 e, mutta lapsen ruokaan se kaikki oikeastaan menee. Meillä siis toimitaan niin että 250e tulee ja käyn itse kuukauden kuitit lopussa läpi ja lask3b lapsen osuuden ja ylijäämä laitetaan lapsen sijoitustilille. Mies asuu toisessa maassa ja meillä siis hyvät välit eli olisi yhteishuoktajuus jos oltaisiin samassa maassa. Lapsi viettää kaikki lomat isänsä luona jolloin minä maksan miehelle saman 300e.

Onneksi isä palaa Suomeen vuoden päästä.

Vierailija
7/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on elarit 300 e, mutta lapsen ruokaan se kaikki oikeastaan menee. Meillä siis toimitaan niin että 250e tulee ja käyn itse kuukauden kuitit lopussa läpi ja lask3b lapsen osuuden ja ylijäämä laitetaan lapsen sijoitustilille. Mies asuu toisessa maassa ja meillä siis hyvät välit eli olisi yhteishuoktajuus jos oltaisiin samassa maassa. Lapsi viettää kaikki lomat isänsä luona jolloin minä maksan miehelle saman 300e.

Aika kova lapsi syömään. Minulla menee 200e/kk ja olen urheileva aikuinen. Lapsethan saavat lisäksi ilmaisen lounaan koulussa. Ilmeisesti syötte usein ulkona.

Vierailija
8/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova lapsi syömään. Minulla menee 200e/kk ja olen urheileva aikuinen. Lapsethan saavat lisäksi ilmaisen lounaan koulussa. Ilmeisesti syötte usein ulkona.

Mulla menee aikuisena yksinasujana helposti 370e ruokaan kuukaudessa. Töihin otan oman ruuan, eli tuossa on kauppalasku / kk.

Vierailija
9/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
10/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan mikään iso. Toki se riippuu paljon muustakin. Esim. kuinka paljon lapsi on isällään, ostaako hän lapselle tarvikkeita muutenkin, viekö lomille, maksaako osan harrastusmaksuista jne.

Vierailija
11/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikionnellinen jos saisin 250e. En saa senttiäkään ja ostan lapselle kaiken.

Vierailija
12/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole iso vaan sopiva. Pelkkä lapsen perusosa on toimeentulotuessa noin 350 euroa kuussa eli käytännössä elari ja lapsilisä. Siihen päälle tulee vielä lapsen osuus asumiskuluista, mahdollisesti lääkkeitä ja terveydenhuoltomenoja joten aika kohtuulliselta kuulostaa 250 elari koululaisesta.

Vierailija
13/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myp kirjoitti:

Ei lapsen iällä tai harrastusten kalleudella ole merkitystä elatusmaksun määrässä, vaan etävanhemman maksukyvyn mukaanhan se määräytyy. Jos tulot laskee, niin haetaan muutos elatusmaksuun.

Ja lähivanhemman elatuskyky vaikuttaa. Sekä etävanhemman luonapitomäärä.

Aloituksen spekseillä ei voi sanoa paljon mitään.

Vierailija
14/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tienaa vähän vähemmän. Maksaa kaiken, isä ei osallistu muihin kuluihin. Lapsi isällä joka toinen vkl. Isällä parempi asuminen ja toinen puoliso joka hyvätuloinen.

Vierailija
15/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä: elatusmaksu 450 euroa koululaisesta / kk, kun lähivanhempi työtön ja etävanhempi tienaa nettona noin 6000e? Lapsi etän luona joka toinen viikonloppu. Lähivanhempi maksaa kaiken, myös isommat ostokset, kuten polkupyörä, kausivaatteet jne.

Vierailija
16/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin kolmesta lapsesta aikanaan 1180 e/kk ja lapset olivat luonani keskimäärin 10 pv/kk.

Vierailija
17/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 €/päivä ei ole paljon.

Vierailija
18/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin kolmesta lapsesta aikanaan 1180 e/kk ja lapset olivat luonani keskimäärin 10 pv/kk.

Sun ja exäsi tulotaso?

Vierailija
19/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikionnellinen jos saisin 250e. En saa senttiäkään ja ostan lapselle kaiken.

Miksi ei saa? Kela?

Vierailija
20/52 |
06.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ja exäsi tulotaso?

Bruttotulot oma 90.000 per anno, ex 55.000.