Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehdyn pe-po-soseen hinta?

17.08.2006 |

Onko kukaan laskenut, paljonko itsetehdylle peruna-porkkana-soseelle tulee hinnaksi per purkki?

Tuntuu että maksaakohan vaivaa, kun noita kasvissoseita saa valmiinakin halvimmillaan jopa 20 centtiä purkki.... vai? Onhan siinä kova homma kuoria kasvikset joten kyllä säästöä pitäisi mielestäni tulla jo jonkin verran (eikä pakastimessa pitäminenkään ilmaista ole, sähköä menee).

Ehkä lihasoseissa sitten alkaa olla jo kannattavuutta.

Tai ehkä voisi tehdä niin että ostaa kasvissoseet valmiina (siis jos ne tosiaan ei ole paljon kalliimpia kuin itse tehdyt), ja pakastaa pelkkää lihaa soseutettuna nokareina, joita ottaa sitten tuon valmiin kasvissoseen kaveriksi?

Meillä siis vasta kiinteiden aloitusta suunnitellaan muutaman viikon päähän....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olenkarkeasti laskenu et peruna on esim. 50snt kilo ja porkkana 90snt kilo. eli kun tuon laskee yhteen ja jakaa purkkikoon mukaan niin menee suht samoihin. Itse en jaksanut tehdä ite noita kasvissoseita kun hinta ei mun mielestäni ole kova kaupassa. Ja tosiaan meneehän siinä sitä aikaa kun ne tehdään erikseen eikä muun ruuan kanssa.

Vierailija
2/5 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihasoseet on sitten jo vähän kalliimpia. Esikoiselle tein lähestulkoon kaikki soseet itse mutta kuopus on saanut syödä sekä kaupan soseita että itsetehtyjä, kummatkin tuntuvat maistuvan ihan yhtä hyvin. Aikaa ei oikein kahden lapsen kanssa jää niin paljoa kokkailuun. Lihaa olen keittänyt, soseuttanut ja pakastanut nokareina, jonka sitten sulatan ja sekoitan kasvissoseeseen, joko ostettuun tai itsetehtyyn. Omatekoisissa soseissa on se hyvä puoli, että karkeutta voi itse säädellä, ainakin esikoinen oli siten helppo totuttaa karkeampaan ruokaan ja vähitellen sitten tavalliseen kotiruokaan. Mutta mitään stressiä ei soseiden tekemisestä kannata ottaa, ihan yhtä hyvin ne muksut kasvaa kaupan soseillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huomannut, että kaupan soseissa itse kasvisten/lihan osuus on kyllä kummalisen pieni: suuri osa on tärkkelystä. Kai resepti on sellainen, että hinnat saadaan alas? Ja ehkä koostumus paremmaksi? Soseet, joissa ei ole tärkkelystä (esim. Hipp-merkkiset), ovatkin sitten kalliimpia (ovat kyllä luomuakin). Eli jos teksisi saman reseptin mukaan (tärkkelystä ja vain osa kasviksia), niin voisi kotisoseenkin hinta olla halvempia...?

Vierailija
4/5 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että molemmilla soseilla vauvat kasvavat varmasti ihan hyvin! Eli mikä perheelle on kätevintä ja tuntuu parhaimmalta. :)

Vierailija
5/5 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty usein niin, että omatekoista soesetta osa ja purkista osa, sillä jotkut valmiit pöperöt vaan maistuu niin paljon paremmin meidän pienille.