Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde kun toinen on yrittäjä ja toinen elää pääomatuloillaan

Vierailija
05.05.2021 |

Kunnon riita taas aiheena. Kumpi on väärässä/käyttäytyy kohtuuttomalla tavalla? Kohta esimerkki oikeasta elämästä:
Minä (N 40+) teen töitä kiinteistönvälittäjänä. Mies samaa ikäluokkaa kiukuttelee viikosta toiseen siitä, kuinka ”tanssitan häntä oman pillini mukaan” kun työhöni liittyen minulle tulee päivän-parin varoitusajalla menoja (=näyttöjä). Mies ei tätä tunnu ymmärtävän ja kuvittelee, että voin halutessani sopia näytöt pidettäväksi esim. kahtena päivänä viikossa. Lopun aikaa mies haluaisi viettää kanssani mökillä, josta ajaa toimialueelleni pari tuntia. Nyt mies mököttää siksi, että lähtömme mökille viivästyi puolella vuorokaudella näyttöni takia (todella vaikea kohde ja kaikki kivet on käännettävä) ja lähti nyt yksin pitelemään sadetta mökilleen. Sivuhuomiona palasimme tänään mökiltä, jossa vietimme 8 päivää. Tämän pidempää jaksoa minun on käytännössä mahdotonta tehdä etänä.

Miten asiasta saisi keskusteltua rakentavasti? Seurustelemme eli mitään avioliittoa ei ”turvanani” ole mikäli vähentäisin reippaasti työntekoa. Olisin taas tällöin täysin miehen varassa. Mies on itsekin aikanaan tehnyt töitä yrittäjänä eli hänen pitäisi ymmärtää se, ettei kaikkea työtä voi hoitaa etänä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerykseltä kuulostaa jos ei halua ymmärtää sinua. Ihmisillä on yleensä vielä muitakin sitoumuksia kuin työ, ei hyvältä kuulosta.

Vierailija
2/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä laatikkoleuka avaruuslentäjämalli, vai miksi tuollaisen pölvästin kanssa olet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta aikuiselta tuo mies, taitaa olla Porvoon poikia.

Vierailija
4/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka duunejasi ja anna ukon mököttää.

terv LKV

Vierailija
5/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstan huutoäänestyksellä elämästään päättävät eivät ole oikeustoimikelpoisia ihmisiä 

Vierailija
6/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sulla on oma auto, kun olet liikkuvassa työssäkin?

trollihan tämä aloitus tosin on 

Vierailija
7/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei satu- täti!Yritäjällä ei aikaa kirjoitella täällä!

Vierailija
8/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miten tuosta voisi saada rakentavaa keskustelua. Miehesi on lapsellinen ja itsekäs. Tuskin hän siitä keskustelulla muuttuu.

Omalla kohdallani yrittäjyys on niin suuri osa elämää myös henkisesti, että jättäisin ihmisuhteen ennen kuin suostuisin uraani uhraamaan. Välittävä ihminen tukee tietysti kumppaniaan tavoitteissaan ja haluaa parasta. Totta kai lomat on pidettävä ja kumppania arvostettava, mutta ei missään muussakaan töissä voi olla koko ajan vapaalla.

Vierailija
9/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisinpäin, minä elän pääomatuloilla ja mieheni on kiinteistönvälittäjä-yrittäjä. Se vaikuttaa kovalta ja raskaalta työltä ja annan hänen tietenkin hoitaa sen parhaansa mukaan. Usein hän tulee kotiin vasta myöhään illalla. Mies asuu minun ostamassani asunnossa ilmaiseksi ja hyötyy sitenkin, kun tulonsa vaihtelevat. Ap:n mies vaikuttaa ääliöltä.

Vierailija
10/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mies pärjää mökillä yksinkin. Ei sun aina tarvi lähteä sinne mukaan.

Vierailija
11/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää kyllä ja minä en näe ongelmaa siinä, ettemme ole joka hetki yhdessä. Ongelman tästä tekee se, että miestä kismittää työni ja se, etten ikinä etukäteen voi tietää tarkkaa viikko-ohjelmaani. Minusta hän on kohtuuton.

Ap

Vierailija
12/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjää kyllä ja minä en näe ongelmaa siinä, ettemme ole joka hetki yhdessä. Ongelman tästä tekee se, että miestä kismittää työni ja se, etten ikinä etukäteen voi tietää tarkkaa viikko-ohjelmaani. Minusta hän on kohtuuton.

Ap

Niin sulla on varmaankin se oma autosi? 

En ymmärrä tätä "ongelmaasi"

Vierailija
13/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi sinunlaistasi. Aina työ edelle. Hyvä sulle, mutta huono puolisolle. 

Vierailija
14/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa mökki lähempää

Vierailija
15/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään jaksaisi sinunlaistasi. Aina työ edelle. Hyvä sulle, mutta huono puolisolle. 

”Aina työ edelle?” Viimeisten kolmen viikon aikana olen viettänyt mökillä kaksi kokonaista viikkoa. Mitä sinun työnantajasi tykkäisi, jos kolmen viikon aikana tekisit töitä viitenä päivänä? Onnistuisiko? Jos ei, miten maksat laskusi?

Saanko udella omaa tapaasi ansaita elantosi?

Ap

Vierailija
16/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Aina työ edelle?” Viimeisten kolmen viikon aikana olen viettänyt mökillä kaksi kokonaista viikkoa. Mitä sinun työnantajasi tykkäisi, jos kolmen viikon aikana tekisit töitä viitenä päivänä? Onnistuisiko? Jos ei, miten maksat laskusi?

Ap

Tulet ap katumaan tuota kuviota myöhemmin. Älä suostu. Mies on itsekäs.

Vierailija
17/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en vaan tykkäisi tuollaisesta, jonka kanssa ei voi mitään sopia, kun  hän ei tiedä milloin niitä töitä on. 

Ymmärrän miestäsi, mutta en edes olisi alkanut suhteeseen kanssasi. 

Itse teen etätöitä. 

Vierailija
18/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en vaan tykkäisi tuollaisesta, jonka kanssa ei voi mitään sopia, kun  hän ei tiedä milloin niitä töitä on. 

Itse teen etätöitä. 

Oletko läheisriippuvainen? Minä vertaisin työtäni mihin tahansa alaan, jossa töitä on tehtävä kun niitä on. Eli todella moni korkeaa koulutusta vaativa ala, mm. finanssiala, monet lakimiehet jne. Tietysti myös pienyrittäjät, joilla leipä on tiukassa.

Ap

Vierailija
19/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse teen etätöitä. 

Oletko läheisriippuvainen? Minä vertaisin työtäni mihin tahansa alaan, jossa töitä on tehtävä kun niitä on. Eli todella moni korkeaa koulutusta vaativa ala, mm. finanssiala, monet lakimiehet jne. Tietysti myös pienyrittäjät, joilla leipä on tiukassa.

Ap

No en ole. Mieluummin yksin tai yhdessä jonku kanssa, jolla on ihan vain säännölliset työajat. 

Eksä on finanssialalla ja suoraan sanottuna naimisissa niiden asiakkaidensa kanssa. En vaan jaksaisi enää tuollaista, ettei tiedä milloin niitä töitä on ja ollaan naimisissa niiden töiden kanssa. 

Ehkä jollekin mulle sopii, mutta itse kiertäisin sinut kaukaa. 

Vierailija
20/20 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itse teen etätöitä. 

Ap

Olet aika agressiivinen ottaen huomioon että itse kirjoitit tänne ja pyysit mielipiteitä. Olet siis kiinteistönvälittäjä ja tulosi vaihtelevat.OK. Miehesi on ilmeisesti varakkaampi kuin sinä eikä hänen enää tarvitse tehdä töitä elääkseen. OK Miehesi on ilmeisesti tehnyt omaisuutensa eteen paljon työtä eikä ymmärrä ettet sinä ole vielä samassa vaiheessa hänen kanssaan.

Nyt mä kysyn että mitä SINÄ olet tehnyt sen eteen että voit jossain vaiheessa myös siirtyä elämään pääomatuloilla? Onko sulla muita tuloja kuin työstä tulevat ja jos ei ole niin miksi ei? Oletko miettinyt passiivisia tuloja? Onko työsi sulle pakkopullaa vai intohimo?

Oletko siinä tilanteessa että taloudellisesti pärjäisit yksin? Jos et ole niin miksi et ole?

Sä olet vastuussa omasta elannostasi. Et miehen viihtyvyydestä. Ihan turha taipua solmulle ja koittaa miellyttää miestä jos oma tulotaso siitä kärsii. Eli jos on töitä teet töitä ja mies saa mökkeillä itsekseen. Jos hän haluaa susta seuraa se on pois sun ansioista. Jos hän ei sitä ymmärrä niin voivoi.

Tässä mun 2 cnt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi