Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain ihmisillä on AINA vaikeeta?

Vierailija
17.08.2006 |

Kaverini, joka ennen oli ihan ' normaali' on alkanut väsyttää ainaisella valituksellaan.

* Ostavat oman kodin, mutta hätäpäissään tehty ostos alkaa kaduttaa.

* On sekundääristä lapsettomuutta: valittaa katkerana miten muilla onnistuu ja heille ei enää lasta suoda jne. Tulee raskaaksi ja luulisi onnen hymyilevän, mutta ei. Valittaa oloaan ihan koko ajan.

* On vakityössään tai kht:lla, aina sama valitus rahapulasta.

* Aloittavat tuossa kodissaan remontin, mutta sitten alkaa valitus sotkusta, suihkun puutteesta, taas rahan menosta jne.

Kuinkahan kauan se luulee minun tuota jaksavan kuunnella! Ei ikinä elämässään muka mitään hyvin :o

Kiitos että sain hieman purkaa tätä ärtymystä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän harrastusryhmässä oli yksi nainen joka aina valitti sairauksistaan. Välillä kulki kävelykepin kanssa muiden nähden mutta juoksi kuitenkin ylämäkeä bussipysäkille yms.

No yksi mies sitten väsyi tähän ainaiseen valitukseen ja aina tämän naisen nähdessään alkoi kehua kuinka terveenä on ollut viime aikoina, johan meni suu suppuun.

Vierailija
2/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin ihminen, jolla on ollut itsellä ongelmia laidasta laitaan, muttei jaksa märehtiä niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veljellä on ollut syöpä ja silti jaksaa aina valittaa rahaongelmistaan vaikka on hyväpalkkaisessa työssä (insinööri suuressa yrityksessä).

Joillain on vain valittava tyyli. Ehkä hakevat jonkinlaista sympatiaa uskoisin?

Itse olen oppinut ko. tyylin kotoa ja kovasti haluasin siitä eroon!

Vierailija
4/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

märehdittävää siihen päälle. :´(

Yritä nyt kuitenkin olla ystäväsi tukena jooko!?

Vierailija
5/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itki kun ei ollut miestä, löysi sitten tosi ihanan miehen. Mutta keksi koko ajan kaikenlaista valittamista. No eihän se mies jaksanut..

Aina kun nähtiin, niin vain VALITTI. Yksinpuhelua, lähes.

Ei olla juuri enää yhteyksissä, meiliä silloin tällöin. Asutaan nykyään eri maissa.

Vierailija
6/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole hyvin saattaa olla myös jotain oikeita isoja ongelmia suhteessa, itsensä kanssa tms. ja he purkavat pikkuhuoliaan koko ajan toisten niskaan jotta saavat sitä oikeaa pahaa oloaan pois.

Tai sitten on ihmisiä joille onnellisuus on jotenkin kiellettyä. Siis jos joskus sanookin että miten hyvin kaikki on niin pelkää että kaikki romahtaa. Heti kun näyttää onnelliselta pelkää että joku vie sen sinulta. Silloin on parempi valittaa ja olla salaa tyytyväinen.

Vierailija
7/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-- mulla tuon laukaisi juuri lapsettomuus ja sitten pikkulapsiajan rankkuus! Lisäksi muutimme seudulle jossa en viihdy lainkaan.

No nykyään tiedosta kyllä sen että valitan liikaa ja olen oikeasti yrittänyt muuttaa asennettani. Mutta kieltämättä on joskus vaikeaa koska elämä on välillä ollut todella vaikeaa: rahapulaa, ajanpuutetta, kaikenlaisia lääketieteellisiä ongelmia lasten kanssa jne jne.

Kyllä tämä tästä kunhan saan taas elämäni järjestykseen.

Vierailija
8/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun kuuluu, onnellinen odotus päättyy ennen aikojaan... Että ihan ongelmitta ei ole meidän(kään) lapset maailmaan tulleet.

ap

Vierailija
9/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli mieleen että voihan hän valituksellaan toivoa että sinä sanot siinä hänelle että hyvinhän sinulla on ja kehut koko ajan miten hänellä kaikki on hienosti ja nostat häntä....

Rasittavaa!

Vierailija
10/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tunnistin itsessäni katkeran akan merkit ja tein töitä kovasti jotta sain muutettua omaa asennettani elämään.

ja aika hyvin myös kuolemanporttien kolkuttelu parantaa turhista asioista naukumisen.

Vierailija
11/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikään työpaikka ei kelpaa. On vaihtanut vuoden sisällä työtä kolme kertaa, eikä viihdy vieläkään. Mielestäni hän on saanut vähäiseen työkokemukseensa nähden todella hyviä työpaikkoja, mutta en tajua, mitä hän odottaa...:/ Ja koska hän ei ole saanut mieleistään työtä, hän ei voi ostaa mieleistään asuntoa, joten saan kuulla valituksia myös hänen asumisolosuhteistaan. Ja " huono kämppä" (=kiva rivarikaksio) vaikuttaa parisuhteeseenkin, joten silläkin rintamalla menee huonosti. Ja tietysti terveyskin reistailee... Huoh!

Vierailija
12/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä voisin sanoa?

ap

Vierailija
13/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin on usein myös käynyt. Lienee osaksi kasvatuksesta johtuvaa, " kell onni on se onnen kätkeköön" .

Vierailija
14/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se, että valittaa aina ja kaikesta. Ei edes isoista asioista, vaan saattaa pitää puolen tunnin marinan siitä, kun juna oli viisi minuuttia myöhässä. Jokaisessa asiassa on aina negatiivisia puolia, usein pelkästään niitä. Narisee vielä nimenomaan pikkuasioista. On sitten vielä herkkä ja helposti suuttuva entinen koulukiusattu, joka peilaa kaiken negatiivisen vastakaiun tähän kiusaamiskokemukseensa.

Minä en jaksa narinaa kuunnella ja muutun sitten aina yltiöpositiiviseksi ja etsin narinan kohteesta hyviä puolia. Tämän ystäväni sitten taitaa tulkita hänen vähättelykseen, koska pian on kyyneleet silmissä, kun olen taas loukannut. Mutta kun ihan oikeasti minä en jaksaisi kirota vr:ää puolta tuntia siksi, että juna on 300 km:n matkalla 20 asteen pakkasessa viisi minuuttia myöhässä ja siitä ei edes aiheudu mitään haittaa (" mutta kun olisi voinut aiheutua, entä jos olisi tärkeä tapaaminen sovittu juuri siihen aikaan ja luottaen siihen, että juna on ajoissa, koska junien pitäisi olla ajoissa..." )

Vierailija
15/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita tällä sitä, että joillain on elämässä ihan oikeitakin ongelmia ja niistä saa puhua (vaikka valittaa), vaan sitä, että jotkut valittavat aina oli asiat miten tahansa.

Vierailija
16/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en jaksa narinaa kuunnella ja muutun sitten aina yltiöpositiiviseksi ja etsin narinan kohteesta hyviä puolia.

Tämän hän lie tulkitsee niin, että meillä ei koskaan olisi mitään ongelmia (vaikka tietää mm. mun keskenmenosta). Jotenkin jää aina sellainen ' maku' .

ap

Vierailija
17/17 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap tästä ketjusta! Olikin hyvä muistutus mulle siitä, että mun on muutettava asennettani. Just puhuin äitini kanssa puhelimessa, eikä hänellä ole mielestäni koskaan mitään POSITIIVISTA sanottavaa. Valitti vaan kuinka paljon on tekemistä kun pitää poimia marjat pensaista. Kuitenkin sekä hän että isäni ovat eläkeläisiä ja heillä on kaikki päivät aikaa kerätä niitä marjoja. Toinen valitus koski perunoita ja miten haisevat (??) tänä vuonna ja ovat rumia. Sitten kyseli olenko minä ehtinyt poimia marjoja ja huokaili kun sanoin etten ole ehtinyt (mulla kotona hoidettavana 3 pientä lasta).

Minusta on ihan tosissani tullut enemmän valittava ja nariseva henkilö sen jälkeen kun jäin työelämästä pois kotiin hoitamaan lapsia ja aloin samalla myös nähdä äitiäni enemmän. Oikeesti usein myös ympäröivillä ihmisillä on joko positiivinen tai negatiivinen vaikutus ihmiseen. Oletteko huomanneet? Minulle olisi parempi olla tapaamatta äitiäni kovinkaan paljon koska hän vaikuttaa minuun negatiivisesti.

Olinkohan mä nro 7 tai 8?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme