Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESTOVAIPPAILIJAT!!

Vierailija
17.08.2006 |

Antakaas neuvoja mahdolliselle tulevalle kestoilijalle. Tarkoitus ottaa kestot ainakin osittain käyttöön kertisten ohella. Kertokaa kokemuksianne ja mitä kannattaa hankkia. Haluan mahdollisimman yksinkertaisen systeemin, esim vaippa jossa kaikki olisi samassa paketissa, kai sellaisiakin on?? Onko kaikki kestovaipat ihan älyttömän paksuja, kun olen joillakin vauvoilla sellaisia nähnyt??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta esim Fuzzi Bunz.

Vierailija
2/3 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä tuonne luomuperheet sivulle niin löydät jo paljon tietoa. ja kestovaippainfo- sivuilta löytyy mahdottomasti lisää.

All-in-one (aio) vaippoja toki löytyy, mutta ovat suht kalliita ja niitä täytyy olla paljon, jo senkin takia että eri-ikäisille on eri koot ja myös pitkän kuivumisajan takia (rumpukuivaaja tietysti helpottaa). Minkä ikäinen vauva sulla on?

Meillä on ollut kuori (Bumpy, totswrap tai popowrap) + taiteltava harso, flanelli tai frotee alle vuoden ikäisellä ja n. 8 kk iästä Fuzzi Bunz tai Nature Babies Stuffables, jotka on täyttövaippoja (nepparikiinnitys on hyvä). Siinä on siis kosteussulkukuoren ja fleecekuivapinnan völissä tasku, jonne imu laitetaan. Vaipan paksuus riippuu siitä miten paljon sinne imusysteemejä tunkee. Ohuimpia imukykyynsä nähden ovat microinsertit (jonkinlaista mikrokuitua) ja bambuliinat. Tämmöinen täyttövaippa on hyvä nopean kuivumisen takia, sisus otetaan erikseen aina kuivumaan ja taiteltava liina kuivuu paremmin kuin paksu aio-vaippa. Ne puetaan niin kuin kertavaippa. Jos täyttää valmiiksi päivän satsin, yksittäinen vaipanvaihto sujuu joutuisasti.

Vaipan paksuus riippuu myös siitä, miten usein haluat vaippaa vaihtaa. Fuzzin tyyppiset sopii mielestäni siinä vaiheessa, kun kakat alkaa olla suht kiinteitä. Mulla oli lisäksi riisipaperi ihoa vasten, sillä sai näppäräsi kakat heivattua pönttöön. Riisipaperit kestää muutaman pesunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä etukäteen on ihan mahdoton tietää mikä sopii parhaiten vauvalle. Esim noi Fuzzit on tosi yleisiä mutta meillä ne ei vaan istu :(

Vastasyntyneelle musta helpoin oli kuori + harso taiteltuna sinne sisään + kuivaliina. Jos vauva on superkakkaaja niin alku saattaa tökkiä, mutta kannattaa sitten odotella vähän aikaa että tasaantuu... Niitä newborn-kokoja ei kannata hirveästi ostella sillä meillä ainakin vauva kasvoi niin nopeasti että jäi ostokset harmittamaan.

Itse olen tykännyt yli puolivuotiaalla sisävaipoista + kuoresta. Jonkun verran olen myös tehnyt itse Fuzzi-tyyppisiä vaippoja. Vaipan paksuus riippuu paljon siitä kuinka kauan vaippaa haluaa pitää, itse yritän tehdä aika pieniä paketteja.

Kieltämättä aloittamisessa on vaikeinta se että ei tiedä mitä pitäisi hankkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän