Meille tullaan todennäkösesti tekemään kotietsintä. Onko kellään kokemusta?
Siivoaako ne itse jälkensä vai jääkö kauhea sotku? Minä en ainekaan jaksaisi ruveta toisten sotkuja siivoilemaan!
Kommentit (68)
Voit varmaan soittaa paikalliselle poliisilaitokselle ja kysyä, se on ihan sallittua.
Ainakaan kaappeja ei kannata yrittää lukita, kotietsintää tekevä poliisi saa avata ne pakkokeinoin.
Ne kiskoo laatikostot lattialle, heittelee vaatteet kaapeista lattialle,
kaikki keittiön kaappien sisältö lattialle, hajottaa esineitä repii seiniä yms..kivaa
Joopa joo, jos tietäisit siitä ennakkoon, ei siitä olisi mitään hyötyä.
Kotietsintää harvoin tehdään syyttä suotta. Olisiko sitä siivousta kannattanut ajatella siinä vaiheessa, kun hankit aihetta kotietsinnälle?
Ei ne poliisit mitään sotke, vaatteita ei heitellä tai laatikoita kaadeta. Käyvät kaiken vaan järjestelmällisesti läpi, saat olla paikalla koko ajan ja kotietsinnän raportin saat kirjallisena poliisiasemalta halutessasi.
Vierailija kirjoitti:
Kotietsintää harvoin tehdään syyttä suotta. Olisiko sitä siivousta kannattanut ajatella siinä vaiheessa, kun hankit aihetta kotietsinnälle?
Aijaa, minä luulin että nimetön vihje riittää että tyypillä on vaikkapa huumeita kämpässään ja kyttien on melko helppokin tulla tekemään kotietsintää tämän perusteella Suomessa.
Jos tietää ennalta että tulee kotietsintä niin sehän on tosi hyvä juttu,, heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä luulin että nimetön vihje riittää että tyypillä on vaikkapa huumeita kämpässään ja kyttien on melko helppokin tulla tekemään kotietsintää tämän perusteella Suomessa.
Kyllä siihen nyt muutakin epäilystä tarvitaan, kun vain kenen tahansa soitto. Poliisilla on muutakin tekemistä kun jokaiseen soittoo reagoida kotietsinnän tasoisella toimenpiteellä.
Ei kai tuollaista Suomessa edes tehdä kuin henkirikostapauksissa. Huumeitakin saa ihan laillisesti käyttää ja pitää hallussakin. Onhan meillä korvaushoitokin ja suonensisäisille huumeidenkäyttäjille puhtaat neulat tarjolla.
Riippuu kämpässä olevan tavaran määrästä. Jos on laatikoissa ja kaapeissa kampetta niin kyllä ne vaan sotkee, tai levittää tavarat niin että voivat varmistaa ettei siellä ole mitään, eivätkä kyllä ala mitään viikkaamaan tai laittamaan takaisin. Jos koti on konmaritettu minimiin niin ei ne nyt ihan huvikseen ala sotkemaan jos paikat voi tutkia sotkematta. Käyttäydy asiallisesti niin ovat itse myös luultavasti asiallisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaista Suomessa edes tehdä kuin henkirikostapauksissa. Huumeitakin saa ihan laillisesti käyttää ja pitää hallussakin. Onhan meillä korvaushoitokin ja suonensisäisille huumeidenkäyttäjille puhtaat neulat tarjolla.
Oot vääräs.
Pelkkä epäily riittää...
No tämä on sitten rikos jos rikotaan paikkoja niin voi ottaa poliisin kiinni rikoksesta epäiltynä . Lisäksi ilmoittaa , että ei hyväksy heidän kotietsintälupaa ja tekee rikosilmoituksen kotirauhan törkeästä rikkomisesta .
Joku narkkipissis selitti työkkärille tai sossulle että kaikillehan joskus kotietsintä tehdään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot vääräs.
Pelkkä epäily riittää...
Lukekaapa pakkokeinolain Finlexin sivuilta. Pakkokeinoihin ei riitä pelkkä mutu.
ok