Onko teillä päiviä jolloin ette syö ollenkaan lämmintä ateriaa?
Kommentit (73)
Useinkin.
Syön ruisleipää erilaisilla lisukkeilla.
On, en esim helteellä välttämättä halua lämmintä ruokaa. Tai kipeänä. Ja joskus ei vaan tee mieli.
Useimmat päivät viikosta. Ravinto on ravintoa lämpötilasta viis.
Voin syödä jonkun salaatin ateriaksi ja sen ei tarvitse olla lämmin silloin.
Tosi harvoin. Lapsiperheessä on helpompi tarjota joku ihan kunnon ruoka kuin antaa jotain närpittävää. Lapset tulevat usein pahalle päälle nälkäisinä. Samalla syö itsekin.
Noin viitenä päivänä viikossa en syö lämmintä ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi harvoin. Lapsiperheessä on helpompi tarjota joku ihan kunnon ruoka kuin antaa jotain närpittävää. Lapset tulevat usein pahalle päälle nälkäisinä. Samalla syö itsekin.
Miksi kylmä ateria on sinusta "jotain närpittävää"? Se voi olla ihan kunnon ateria siinä missä lämminkin.
Joka toinen päivä, koska teen ruokaa aina kahdelle päivälle ja toisena päivänä se on jo kylmää. Sen sijaan päivää ilman kypsentämätöntä ruokaa on hyvin harvoin
Mitä merkitystä sillä lämpimyydellä on?
Liian usein se kun on tuhoisaa laihduttamiselle. Kiirettä syytän ja laiskaa minua.
Aika usein silloin kun olen itsekseni. Saatan syödä vähän jotain vihanneksia ja lainata koiralta nakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Liian usein se kun on tuhoisaa laihduttamiselle. Kiirettä syytän ja laiskaa minua.
Kylmä ateria siis lihottaa? Tämä on mielenkiintoinen teoria, olisi kiva tietää mihin se perustuu. Lämmittäminen vähentää kaloreita?
En kyllä koskaan, koska en syö esimerkiki leipää.
Syön lämmintä ruokaa yleensä 1-2 ehkä max 3 kertaa viikossa. Aikuisen pariskunnan mies.
Tarkoitetaanko nyt kirjaimellisesti lämmintä ateriaa?
Teen usein päivälliseksi ruokaisan salaatin, eihän se lämmintä ole, mutta täyttää ja ravitsee aivan hyvin. Joskus teen päivälliseksi esimerkiksi lämpimiä leipiä, munia ja papuja tai jotain muuta "laiskaa" ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kylmä ateria on sinusta "jotain närpittävää"? Se voi olla ihan kunnon ateria siinä missä lämminkin.
Se yksi ateria harvoin riittää lapsiperheessä. Pitää keksiä semmoiset ruuat, ettei tarvitsi hirveän monelle perheenjäsenelle laittaa eri ruokia. Usein lämpimällä ruualla onnistuu tässä suhteellisen vähällä vaivalla. Anteeksi, että olen ruokakulttuurimme vanki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä ateria siis lihottaa? Tämä on mielenkiintoinen teoria, olisi kiva tietää mihin se perustuu. Lämmittäminen vähentää kaloreita?
No jos vaikka paljon leipää, niin kyllä se voi lihottaa.
Eri
Voin olla ilman lämmintä ateriaa.
Eilenkään en tainnut syödä lämmintä ruokaa ollenkaan.
Yleensä kuitenkin syön kun teen ruokaa perheelle mutta periaatteessa en kaipaa lämmintä ruokaa.
Ei kyllä oikeestaan koskaan.