Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä päiviä jolloin ette syö ollenkaan lämmintä ateriaa?

Vierailija
05.05.2021 |

Minulla joskus, aika harvoin

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian usein se kun on tuhoisaa laihduttamiselle. Kiirettä syytän ja laiskaa minua.

Kylmä ateria siis lihottaa? Tämä on mielenkiintoinen teoria, olisi kiva tietää mihin se perustuu. Lämmittäminen vähentää kaloreita?

No, hän varmaan kuvittelee, että lämmittämätön ateria on karkkeja, sipsejä, suklaata, leivonnaisia, piirakoita, jne.... Vaikka lämmittämätön voi olla salaatti, tuorepuuro, voileipiä, hedelmiä, raasteita yms.

Salatti ilman majoneeseja tai öljyisiä kastikkeita.... 

Niin, ja mikähän merkitys sillä lämmittämisellä on terveellisyyden suhteen? Voi se lämminkin olla silkkaa rasvaa. Sulaako lämmitetty ruoka helpommin, tai ravintoaineet (jotka eivät ole kummentamisessa kadonneet) imeytyvät paremmin, tai keho lämpenee lämpimästä ruuasta... tulee täydempi olo, raukea olo... Kylmästä ei kuin piristyy vai ja saa mahanpuruja?1

On olemassa ravintoaineita, jotka imeytyvät paremmin, kun ne on lämmitetty (tosin se vissiin säilyy, vaikka ruoka olisi sen jälkeen jäähtynyt). Muistaakseni esimerkiksi lykopeeni, jota löytyy punaisista kasviksista ja hedelmistä, imeytyy paremmin, jos se on lämmitetty.

Vierailija
42/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön. Mä pidän lämpimästä ruoasta ja jos "ruoka" on esimerkiksi joku voileipä, en jotenkin tajua syöneeni, vaikka kaloreita olisi tullut yhtä paljon kuin lämpimästä ruoasta.

Lämpimän ruuan vaihtoehto ei suinkaan ole leipä. URPO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on päivä, jolloin olen yksin kotona, eikä edes aikuinen lapsi tai mies käymässä, en edes nouse sängystä: syömistä en edes harkitse.

Pukkaako masennusta päälle?

Vierailija
44/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian usein se kun on tuhoisaa laihduttamiselle. Kiirettä syytän ja laiskaa minua.

Kylmä ateria siis lihottaa? Tämä on mielenkiintoinen teoria, olisi kiva tietää mihin se perustuu. Lämmittäminen vähentää kaloreita?

No, hän varmaan kuvittelee, että lämmittämätön ateria on karkkeja, sipsejä, suklaata, leivonnaisia, piirakoita, jne.... Vaikka lämmittämätön voi olla salaatti, tuorepuuro, voileipiä, hedelmiä, raasteita yms.

Salatti ilman majoneeseja tai öljyisiä kastikkeita.... 

Niin, ja mikähän merkitys sillä lämmittämisellä on terveellisyyden suhteen? Voi se lämminkin olla silkkaa rasvaa. Sulaako lämmitetty ruoka helpommin, tai ravintoaineet (jotka eivät ole kummentamisessa kadonneet) imeytyvät paremmin, tai keho lämpenee lämpimästä ruuasta... tulee täydempi olo, raukea olo... Kylmästä ei kuin piristyy vai ja saa mahanpuruja?1

On olemassa ravintoaineita, jotka imeytyvät paremmin, kun ne on lämmitetty (tosin se vissiin säilyy, vaikka ruoka olisi sen jälkeen jäähtynyt). Muistaakseni esimerkiksi lykopeeni, jota löytyy punaisista kasviksista ja hedelmistä, imeytyy paremmin, jos se on lämmitetty.

Kypsennetty, ei lämmitetty. Huomaa ero.

Vierailija
45/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön. Mä pidän lämpimästä ruoasta ja jos "ruoka" on esimerkiksi joku voileipä, en jotenkin tajua syöneeni, vaikka kaloreita olisi tullut yhtä paljon kuin lämpimästä ruoasta.

No mikä se sitten on? Vai eikö äly riitä muuhun kuin haukkumiseen?

Vierailija
46/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siihen ruokaisaan kylmään salattiin kuuluu? 

En ole se, jolta kysyit, mutta vastaan silti. Me söimme pari päivää sitten salaattia, jossa oli salaattipohja, paprikaa, kesäkurpitsaa, punasipulia,mangoa, omenaa, pähkinöitä, kanaa ja kananmunia.

Kokkasitte kanan ja sitten söitte kylmänä? Eikö olisi maistunut paremmin lämpimänä? 

Olimme edellisenä päivänä grillanneet kanaa, joten se oli helppo pilkkoa salaattiin. Mies söi salaatin töiden jälkeen, minä otin oman osuuteni mukaan iltavuoroon evääksi.

47/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silloin tällöin. Ei vain tee mieli normaalia määrää ruokaa. Yleensä olen edeltävänä päivänä syönyt tavallista enemmän. 

Syön sellaisina päivinä esim. mysliä tai jogurttia.

Vierailija
48/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sun ihan pikkusen rauhoittua, kun ei ole kuitenkaan tämän vakavammasta asiasta kyse?

Vierailija
49/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan lämpötilalla ei ole merkitystä. Vain sisältö merkitsee.

Katsoin joskus ohjelman, jossa vertailtiin näitä, esim. keitto vs. kiinteä ruoka ja lämmin vs. kylmä ruoka, ja todettiin, että lämmin ruoka tekee paremmin sen ns. kylläisen olon.

Ruuan lämpötila ei vaikuta kylläisyyteen. Sen tekee vain sisältö.

Vierailija
50/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun olen yksin kotona eli ehkä pari kertaa kuukaudessa. Aamulla saatan syödä kahvin lisäksi voileivän ja omenan. Päivällä kaivan jääkaapista mitä sattunut jäämään ja valkkaan sellaista mitä ei tarvitse edes lämmittää. Tai sitten syön jotain hyvää. Illalla jotain herkkuja. Aivan sama onko lihottavaa koska saan nauttia omasta ajasta ja tehdä sekä syödä aivan mitä haluan. 

T. 5 lapsen äiti

Vierailija
51/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan lämpötilalla ei ole merkitystä. Vain sisältö merkitsee.

Katsoin joskus ohjelman, jossa vertailtiin näitä, esim. keitto vs. kiinteä ruoka ja lämmin vs. kylmä ruoka, ja todettiin, että lämmin ruoka tekee paremmin sen ns. kylläisen olon.

Ruuan lämpötila ei vaikuta kylläisyyteen. Sen tekee vain sisältö.

No, tähän tulokseen siinä ohjelmassa tultiin, ja ne todisteet riittivät mulle.

Vierailija
52/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se, jolta kysyit, mutta vastaan silti. Me söimme pari päivää sitten salaattia, jossa oli salaattipohja, paprikaa, kesäkurpitsaa, punasipulia,mangoa, omenaa, pähkinöitä, kanaa ja kananmunia.

Kokkasitte kanan ja sitten söitte kylmänä? Eikö olisi maistunut paremmin lämpimänä? 

Olimme edellisenä päivänä grillanneet kanaa, joten se oli helppo pilkkoa salaattiin. Mies söi salaatin töiden jälkeen, minä otin oman osuuteni mukaan iltavuoroon evääksi.

Eli vaan söitte ruuantähteet, jotka olite kokanneet kuitenkin päivää aikasemmin. 

Vierailija
53/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai pari viikossa jää väliin. Lievästä keskivaikeaan mt-häiriöitä ja kyllä kaksi peräkkäistä päivää ilman yhtään lämmintä ruokaa vetää mielialaa entistä alemmas.

Vierailija
54/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn 2 x vkossa hakemassa Lidlin hävikkilaatikon. Nyt on pitkään ollut salaattikerä.

Tällöin teen ison salaatin.

Tänään laitoin paprikaa, tomaattia ja kesäkurpitsaa airfryeriin, riisiä ja salaattia.

Aamulla oli puuroa, se oli lämmintä

Vierailija
55/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat päivät viikosta. Ravinto on ravintoa lämpötilasta viis.

Antaisitko esimerkkejä aterioistasi?

Vierailija
56/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn 2 x vkossa hakemassa Lidlin hävikkilaatikon. Nyt on pitkään ollut salaattikerä.

Tällöin teen ison salaatin.

Tänään laitoin paprikaa, tomaattia ja kesäkurpitsaa airfryeriin, riisiä ja salaattia.

Aamulla oli puuroa, se oli lämmintä

Missä proteiini? 

Vierailija
57/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on päivä, jolloin olen yksin kotona, eikä edes aikuinen lapsi tai mies käymässä, en edes nouse sängystä: syömistä en edes harkitse.

On sellainen, vaikea-asteinen.

Vierailija
58/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sellainen, vaikea-asteinen.

No toivottavasti saat itsesi kuntoon lääkkeiden ja terapian avulla. 

Vierailija
59/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaan söitte ruuantähteet, jotka olite kokanneet kuitenkin päivää aikasemmin. 

Mitä sitten? Kylmästähän tässä puhuttiin eikä kypsentämättömästä.

Vierailija
60/73 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Kylmästähän tässä puhuttiin eikä kypsentämättömästä.

No ei mitään. Jotkut vaan sanovat syövänsä kylmän aterian monta päivää viikossa. Mitä järkeä kypsentää ja sitten syödä vaan kylmänä. Jos tähteinä syö, niin ihan ymmärrettävää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä