Kuinka paljon maksaisit "lipusta" häihin? 50€? 100€?
Meillä rahat tiukilla miehe kanssa mutta haluamme juhlavat häät kauniissa paikassa, hyvällä ruoalla ja live musiikilla..Emme pyytäisi mitään häälahjoja, vaan esim. 50€ tai 100€ etukäteismaksun pääsystä häihin.
Mikä olisi tahdikas summa?
Kommentit (106)
Ei ole tahdikasta periä pääsymaksua vierailta, täysin riippumatta summasta.
Näin vieraan näkökulmasta hääjuhlan ”arvo” eli mistä saattaisin olla valmis jotakin maksamaan koostuu ruuasta ja tunnelmasta. Ruoka on liian usein tavallisen lounasbuffetin tasolla, siitä en suostuisi yli 10 euroa maksamaan. Paikasta, musiikista ym tunnelmaan vaikuttavista seikoista voisin maksaa narikkamaksun verran eli noin 5 euroa sillä edellytyksellä, että ne miellyttävät minua.
Pikemminkin pitäisi maksaa vieraille sama summa että viitsii tulla paikalle ja nähdä vaivaa pukeutua ja raahautua paikalle + päälle matkakorvaukset. Riskinä vielä altistua koronalle. Onko teillä hankittuna jo koronavakuutus häille?
0€
Kutsuun voisi siististi muotoilla, että lahjoja ei kaivata, mutta jos haluaa, voi tukea vaikka juhlabudjettia tähän tilille FI 1234 jne.. Kannattaa kutsua vain sen verran kuin on itse valmis maksamaan.
100€ per hlö ja 50 vierasta, niin budjetti on 5000€.
Vaikka tuollaisestakin tilille ruinaamisestakin moni ottaa nokkiinsa. "Kyllä pitää oikea lahja olla"
Itse en haluaisi mitään krääsää.
Ap tässä sinulle ilmainen/edullinen juhlapaikka riippuen toimipisteestä:
Vapaapalokunnan juhlasali
Eikö olisi herttaista käydä pikaisesti maistraatissa ja sen jälkeen mennä kavereiden kanssa piknikille rantaan nyyttäriperiaatteella?
Kyl mää seisovasta pöydästä kympin maksaisin, tai kaks jos kahvin kans olis avec.
En tulisi häihinne, vaikka olisit paras ystäväni. Et sinä kuitenkaan mikään Kim Kardashian ole. Ja en todellakaan fanita kyseistä influenssa-muijaa, mutta tunnustan, että hänessä on jonkinlaista kiinnostusarvoa, joka uppoaa moneen tavikseen.
Sinulla ei sellaista ominaisuutta ole edes suomalaisen wannabe v-bloggaajan verran. Mut hei, leiki somevaikuttajaa ja kysy, jos Swappie sponssaa teille häät... tai edes vanhan käytetyn iPhonen.
”juhlavat häät kauniissa paikassa, hyvällä ruoalla ja live musiikilla”
Onnistuu varmasti, kunhan väkeä ei ole paljon.
Pyytäkää pappi ja pari todistajaa luonnonkauniiseen paikkaan. Juhlavuutta on luonnossa itsessään, ja vaatteilla ja hymyllä saa sitä lisää. Linnunlaulu on livemusiikkia parhaimmillaan!
Kyyditys toki täytyy hoitaa/maksaa, jos on kaukana, ja valokuvaukseen hieman hintaa lisää, jos sen tahdotte.
Sitten ravintolaan, vaikka ihan vain kahden kesken, tai sen mukaan monelleko on vara.
Onnea tulevaan!
Vierailija kirjoitti:
Eikö olisi herttaista käydä pikaisesti maistraatissa ja sen jälkeen mennä kavereiden kanssa piknikille rantaan nyyttäriperiaatteella?
Tai kirkkoherran virastossa.
Vierailija kirjoitti:
0€
Kutsuun voisi siististi muotoilla, että lahjoja ei kaivata, mutta jos haluaa, voi tukea vaikka juhlabudjettia tähän tilille FI 1234 jne.. Kannattaa kutsua vain sen verran kuin on itse valmis maksamaan.
Vaikka tuollaisestakin tilille ruinaamisestakin moni ottaa nokkiinsa. "Kyllä pitää oikea lahja olla"
Kannattaa varautua, että osa maksaa 50 €/hlö, ja osa ei mitään (jos työttömyyttä, pienituloisuutta, ylisuuria asuntolainoja tms.)
Eli 30*50 = 1500. Vaikka tulisikin enempi, niin ei kannata laskea sen varaan, että oikeasti tulee paljoakaan. Eli omien varojen mukaan!
Tuo tapa saisi yleistyä kaikkiin juhliin. Aah kun saisi skipata kaikki kissanristiäiset rahapulan varjolla.
Hääjuhlat voi olla vihkimisen jälkeen vain lyhyempi kahvittelutilaisuus. Hääkakkukahvien tarjoaminen yleensä käy paremmin lompakolle, eikä sinne tarvitse kutsua kovin kaukaisia sukulaisia tuon tilaisuuden kestonkaan perusteella. Silloin, jos keksii vielä halvan paikan ja kahvittajat, rahallinen panostus ei jää valtavaksi. Voitte kutsuun laittaa toki pyynnön, että häälahja toivotaan rahana, mutta itse en pääsylippua ostaisi kenenkään pippaloihin. Korkeintaan maksaisin itse ruokani, jos porukalla mennään ulos syömään, ja siitä on etukäteen varoitettu.
En kyllä latin latia tuolla tavalla kysyttynä. Sitten jollei ole rahaa, niin voi miettiä, mikä on halvin mahdollinen tapa mennä vihille, esim aivan lähipiirin kanssa.
Aina voi esittää lahjatoiveena tilinumeron... silti voi tulla jokunen pahkakello ja chippendale-lusikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0€
Kannattaa varautua, että osa maksaa 50 €/hlö, ja osa ei mitään (jos työttömyyttä, pienituloisuutta, ylisuuria asuntolainoja tms.)
Eli 30*50 = 1500. Vaikka tulisikin enempi, niin ei kannata laskea sen varaan, että oikeasti tulee paljoakaan. Eli omien varojen mukaan!
Juuri siksi: "Kannattaa kutsua vain sen verran kuin on itse valmis maksamaan."
Enin osa varmaan laittaisi sen 25-50€/hlö ja osa tuo väkisin jotain kulhoja ja muuta rojua.
Nolla euroa. Ihan naurettava ajatuskin joutua maksamaan pääsystä häihin.
Vierailija kirjoitti:
0€
Maksan mieluummin 100 € pääsylipun hyvän bändin stadionkeikalle kuin jonkun häihin.
Tuossa sitä on loistava strategia miten menettää kaikki ystävänsä. Miten kehtaatte? Jos ei ole varaa järjestää häitä, ette järjestä häitä. Piste.
0 e. En ikinä, vaikka kuinka läheinen olisi kyseessä, "ostaisi lippua" häihin.
Lahjan annan, mutta arvon päätän itse riippuen kuinka läheinen olen parin kanssa ja mikä on oma taloudellinen tilanteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0€
Maksan mieluummin 100 € pääsylipun hyvän bändin stadionkeikalle kuin jonkun häihin.
Joo pääsylippuajatus on typerä. Kuitenkin ehkä jonkun lahjan viet hääparille, niin mitä väliä se sinulle on, laitatko tilille vai ostat jotain krääsää. On se sitten 10 tai 100€.
Kaikenlaiset lahjalistat on ihan hyvä idea, mutta usein niissäkin on toiveet jotain iittalan kalliita 300€ astiastoja, joihin suurin osa ei ole halukas laittamaan noin paljon kiinni..
Ei, ei ja vielä kerran ei. Jos teillä on oikeasti tiukkaa ettekä vain halua saada halvalla muuten vain ja pakko saada hääjuhla, niin ainut edes semitahdikas tapa on laittaa porukka maksamaan ruokansa. Illalliskortistakaan kyllä harva maksaa 25€ enempää. Menkää vaan porukalla syömään vihkimisen jälkeen ja jokainen maksaa itse.