Kuinka paljon maksaisit "lipusta" häihin? 50€? 100€?
Meillä rahat tiukilla miehe kanssa mutta haluamme juhlavat häät kauniissa paikassa, hyvällä ruoalla ja live musiikilla..Emme pyytäisi mitään häälahjoja, vaan esim. 50€ tai 100€ etukäteismaksun pääsystä häihin.
Mikä olisi tahdikas summa?
Kommentit (106)
En mitään, todella typerä idea. Jos ei ole varaa maksaa häitään, niin sitten jättää pitämättä tai menee maistraatissa ja jättää juhlat väliin.
Santander tai joku muu pikavippi firma varmaan mielellään osallistuu ja auttaa hääjuhlien taloudellisissa järjestelykysymyksissä. muista lukea m y ö s Pienellä painettu teksti.
Häälahjana 20€ vois antaa, jos hääpari pyytäisi vain rahaa, mutta jos sitä nimitettäisiin pääsymaksuksi niin jäisi menemättä.
En penniäkään. Häät on järjestäen tylsää pakkopullaa. Yksi lysti sun prinsessapäiväsi.
Voin tulla jos maksat matkat, ruuat ja 50 € /tunti
Yhtä paljon kuin maksan rannekkeista itselleni ja kaverille.
Hahha. Voisin jotain maksaa siitä, ettei tartte tulla.
Voisin maksaa oman lippuni hinnan jos olis tarkoitus vaikka mennä porukalla festareille tai keikalle ja siinä sivussa vietettäis häitä, ehkä tarjoaisin kaljat hääparille.
Jos on tarkoitus kustantaa parin maistraatti ja heidän syöminen ja juominen niin menkööt keskenään.
Mitä tarjoat vastineeksi?
Häät ovat iso kulu vieraalle jo nyt. Häälahja, matkat, vaatteet (ellei edellisiä ole), usein yöpyminen sekä mahdollinen polttareihin osallistuminen. Jos häitä on ystäväpiirissä ja suvussa useita saman kesän aikana, jää jo keskituloiselta omat isommat kesälomareissut tekemättä. Olisi kohtuullista, että pariskunta pitäisi sen suuruiset häät kuin talous sallii, eikä kaataa kuluja vieraille. Jos ei ole vara pitää lähimmille ihmisille tai ei saa muuta apua häiden järjestämiseen, pitää pienimuotoiset häät.
Nyyttärihäät. Tervetuloa hääjuhliimme, ottakaa omat juomat ja sipsit
Juhlat tulojen mukaan. Jos ei ole varaa isoihin juhliin niin sitten juhlitaan pienemmällä porukalla vaatimatttomasti. Eli tehdään itse tarjoilut, juhlat jonkun takapihalla tai taloyhtiön kerhohuoneella tms.
En maksaisi senttiäkään. Mulle ei tee tiukkaa kiittää kutsusta ja kertoa ettei olla tulossa. Itse asiassa tekisin vain palveluksen, teidän rahat riittää pitemmälle XD Toki jäätte meidän lahjaa paitsi mutta hei, elämä on valintoja.
Mulla on oikeasti semmoinen periaate, että lahjassa on tärkeintä ajatus ja muistaminen. Osta itse yleensä lahjat kirppareilta. Mielestäni puoli vuotta metsästetty tietty lahjansaajan etsimä kahvikuppi tai hopeakoru on paljon arvokkaampi lahjana kuin pikaisesti kaupasta haettu, puhumattakaan vielä nopsemmin tilille siirretystä rahasta.
Käykää vihillä ja menkää ravintolaan syömään ja juomaan ihan kahdestaan, omilla rahoilla tai jos vanhemmat tarjoais?
Jos rahatilanne on huono ja naimisiin olette menossa, niin menette vihille maistraatissa ja se on siinä.
Ei kai kukaan tosissaan edes harkitse mitään pääsylippuja häihin.
Täällä jo mainittiin, että häät ovat aika tylsät juhlat vieraille. Olen myös samaa mieltä, enkä ikinä maksaisi häissä juhlavieraana olemisesta.
Muutenkin minusta ajatus isommista häistä on jotenkin mauton.
Lisäksi, kuka tietää miten tämä korona-aika tästä kehittyy?
Koiran pitäminen on hiton kallista, mutta puoliso koituu vielä tyriimmäksi ja ero maksaa monta sataa. Jätä väliin ja elä haureudessa
No käytännössä vieraat maksaa häät, tosin jälkikäteen. Järjestään kutsuissa on tilinumero. Jopa synttärikutsuissa, joka on aika erikoista.
En latiakaan.
En edes osallistuisi moisiin karnevaaleihin.
Ei ole vieraiden velvollisuus kustantaa teidän juhlaanne, eivätkä ne vieraat ole mikään taikahattu, josta voi nyhtää rahaa omiin tarpeisiin, tänäpäivänä, kun eivät he itsekään ole rahasta tehtyjä.
Provohan tämä mutta kommentoin silti nimittäin ilmiö on todellinen. Tänäpäivänä ihmiset eivät tunnu tajuavan ettei mitään juhlia voi pitää ellei ole varaa. Ei voi ajatella että laittaisi kutsutut vieraat maksamaan omat juhlat.
Niin sitä on ennenkin tehty, pienet kahvittelut kotona pienellä porukalla jos varaa/halua käyttää rahaa ei löydy.