Onko normaalia että lapsi kävelee alle 1-vuotiaana?
Löysin vanhan neuvolakorttini eikä minulla ole lapsia. Haluan tietää olinko superlapsi :D
Kommentit (17)
On. Itse olen oppinut kävelemään 8 kk iässä. Kuten myös lapseni. Riippuu siitä mitä taitoja vauvalla harjotetutaan.
On. Helposti monet kävelee jo 9kk-10kk iässä
Vierailija kirjoitti:
On oikein normaalia, kuten myös yli 1-vuotiaana.
ei tämmönen kelpaa vastaukseksi.. onko kuitenkin parempaa jos alle 1-vuotiaana?
On normaalia. Kävelyn kehittyminen on yksilöllinen prosessi, joillakin riittää koordinaatio aiemmin kuin toisilla.
On normaalia, aika tavallista on noin 10kk-1v4kk kävelyn aloittaminen. Mutta silti voi olla aiemminkin tai myöhemminkin, mutta sanoisin että tuo ikähaitari on se yleisin.
Höh. No minkä ikäisenä hampaat yleensä puhkeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei tämmönen kelpaa vastaukseksi.. onko kuitenkin parempaa jos alle 1-vuotiaana?
Ei ole parempaa eikä huonompaa.
-eri
Suurin osa kävelee 1v +/- 2kk iässä, eli 10kk - 1v 2 kk. Vieläkin aiemmin käveleminen on myös yhtä normaalia kuin se että oppisi kävelemään 1v 6 kk iässä. Vaihteluväli on suuri.
Jos hän on poika niin hänestä tulee mies joka kulkee omia polkujaan Camel bootsit jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy netistä. Jotkut jopa syntyy hammas tai pari suussa.
On. Itse kävelin 9kk ikäisenä ja omat lapseni 7kk 9kk ja 10kk.
Paljon riippuu temperamentistakin. Joskus ne nopeimmin kävelemään alkavat ovat aika hurjapäitä, jotka sitten kaatuilevatkin. Jotkut myöhään oppivat taas ovat sitten tosi varovaisia, eivätkä juuri kaadu. Eli ei se alkamisikä kerro aina motoriikastakaan niin paljon. Ja joka tapauksessa sillä ei ole mitään väliä, kunhan nyt kutakuinkin johonkin normaaliin aikahaarukkaan sopii.
Vierailija kirjoitti:
Eka hammas iässä 0-24 kk.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on yksilöllistä. Esikoinen sai ekan hampaan puolivuotiaana ja kuopus 8kk ikäisenä. Kävelemään molemmat lähti 9kk ikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
On. Itse olen oppinut kävelemään 8 kk iässä. Kuten myös lapseni. Riippuu siitä mitä taitoja vauvalla harjotetutaan.
No ei sitä pikkuvauvaa nyt oikein paljoa voi treenauttaa. On temperamentistakin kiinni, koska uskaltaa päästää irti. Meillä esikoinen oppi yli vuoden ikäisenä, kuopus alle vuoden vanhana. Esikoinen oli "järkevä" taapero, ei karkaillut tai kiipeillyt pienenäkään, pelkäsi autoja, kuopus taas lähtisi heti kun silmä välttää vaeltelemaan autoteille ja kiipeää mihin pääsee.
sit jos teet sävellyksiä nelivuotiaana ja sinfonian 8v niin aletaan puhua superlapsesta