Lonkan seutu ollut kipeä varmaan jo puoli vuotta. Fysioterapeutti kehotti vaan käyttämään voltarenia. Eikö tuolle voi muuta tehdä?
Kommentit (75)
Minulla oli limapussintulehdus, jota oikea hoito helpotti heti.
Jos olen pitkällään saman puolen kyljellä niin tuntuu kipeältä. Myös liike aiheuttaa kipua. Normaali kävely vaikkapa. Ap
Eikö sitä ole tutkittu miksi se on kipeä? Sehän voi olla mitä tahansa bursiitista nivelrikkoon. Mene tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli limapussintulehdus, jota oikea hoito helpotti heti.
Miten hoidettiin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä ole tutkittu miksi se on kipeä? Sehän voi olla mitä tahansa bursiitista nivelrikkoon. Mene tutkimuksiin.
Olen käynyt lääkärissä pari kertaa ja sanonut asiasta. Ei ole tutkittu mitenkään. Fyssari epäili limapussin tulehdusta ja kehotti käyttämään tuota voidetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos olen pitkällään saman puolen kyljellä niin tuntuu kipeältä. Myös liike aiheuttaa kipua. Normaali kävely vaikkapa. Ap
Jos kipu on suoraan reiden ulkosyrjällä, se voi olla limapussintulehdus. Jos kipu on enemmän epämääräisemmässä paikassa ja enemmän pakaran puolella, sillon syy voi olla vaikka missä.
Mun kaverilla todettiin noilla oireilla reuma.
Oletko ylipainoinen ja kuinka paljon harrastat liikuntaa?
Sama. On tutkittu magneettikuvin, mitään ei näy. Fysioterapeutin ohjein venytän ja teen liikeharjoituksia, ei apua. Fysiatri manipuloi SI-nivelen (kyllä, jotkut heistä tekevät sitäkin) ja se auttoi muutamaksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt lääkärissä pari kertaa ja sanonut asiasta. Ei ole tutkittu mitenkään. Fyssari epäili limapussin tulehdusta ja kehotti käyttämään tuota voidetta. Ap
Mitä kumman lääkäreitä tuollaiset on? Mitä ne siis sanoo kun menet ja sanot että lonkka on kipeä jatkuvasti, ja että haluat että tutkitaan mikä siellä vaivaa? Sanooko ne suoraan että eikä tutkita, mene fyssarille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kipu on suoraan reiden ulkosyrjällä, se voi olla limapussintulehdus. Jos kipu on enemmän epämääräisemmässä paikassa ja enemmän pakaran puolella, sillon syy voi olla vaikka missä.
Lonkan limpussin tulehdus tuntuu enemmän pakaran puolella, etupuolen nivusissa ja jopa nilkassa asti. Myös lonkan korkeimmassa kohdassa, suoliluussa. Huom, oma kokemus. Itsellä tämä tällä hetkellä, kipu on kuumottavan repivää.
Reiden bursiitissa kipeänä on reiden ulkosivu, voi myös punoittaa. Itse en pystynyt pukemaan edes housuja kun kipu oli pahimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kumman lääkäreitä tuollaiset on? Mitä ne siis sanoo kun menet ja sanot että lonkka on kipeä jatkuvasti, ja että haluat että tutkitaan mikä siellä vaivaa? Sanooko ne suoraan että eikä tutkita, mene fyssarille?
Ilmeisesti tk-lääkärit on tuollaisia ja omalle kohdalle sattunut. Olen kertonut vaivasta mutta lääkärin tehtävähän se on tutkia. Eikä minun kehottaa siihen. Ap
Kun makaat selälläsi, saatko jalan nostettua kohti kattoa? Jos on ongelmia, niin nivelrikko. Limapussintulehduksessa tuo onnistuu, mutta sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun makaat selälläsi, saatko jalan nostettua kohti kattoa? Jos on ongelmia, niin nivelrikko. Limapussintulehduksessa tuo onnistuu, mutta sattuu.
Onnistuu tuo ongelmitta. Sattuu kyllä jonkin verran. Ap
Testaa jättää gluteiini pois pariksi kolmeksi päiväksi. Sillä on monia vaikutuksia.
Kipu on tuossa ylemmässä kohdassa olisiko suoliluun kohdalla ja se vaikuttaa myös kävellessä niin että saman puolen jalka alkaa tuntua oudolta. Puutumista ja vihlontaa kun kävelee. Ap
Minulla oli ja kuvattiin ja löytyi kulumaa ja joku tulehdus.
Viikon kuuri tulehduskipulääkettä ja nyt on jo ollut vuosia niin hyvä että sen kanssa pärjää.
Odotin vain liian kauan ennenkuin menin lääkäriin että pääsi pahaksi.
Itse en kyllä usko noihin voiteisiin kun olen muutenkin huono lääkitsemään muuta kuin pakon edestä.
Särkeekö lonkkaa makuullaan? Itse kävin jopa kuvauttamassa lonkkani, kunnes sitten sattumalta muusta syystä otin kehpnhuoltoon mukaan kunnon pakaran seudun venytyksiä ja erilaisia. Yhtäkkiä huomasin, että kipua ei enää ollut. Pakaralihakset, siis oli jotenkin kireät. Kannattaa ottaa mukaan myös lonkankoukistajien venytys. Tee päivittäin.