Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako ruma nainen treenata/meikata/puunata itseään?

Vierailija
05.05.2021 |

Tämä suomalaiskansallinen teema kiinnostaa, sillä olen itse kasvonpiirteiltäni ruma suomalaisten kauneusihanteiden valossa. Muuten olen ihan kohtalaisen näköinen (vartalo on sopusuhtainen ja hoikka, hiukset paksut ja pitkät jne.). Tunnen huonoa omaatuntoa jopa siitä, jos laitan hiuksiani, meikkaan tai laitan nätit vaatteet päälleni. Mietin aina, että kaunistautuminen suorastaan korostaa rumuuttani, joten kaltaiseni tulisi pukeutua säkkiin ja tuhkaan. Miten lähestyisin tätä aihetta ja millä tavalla ruma voi laittautua näyttämättä säälittävältä?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko aloittaja itse kuinka egosentrisesti tulkitset tapahtumia ja muita ihmisiä? Ihan kaikki reaktiot johtuvat aina sinusta ja ulkomuodostasi...no oisko sittenkään näin. Pää pois omasta pyllystä ja alat huomaamaan, että muut toimivat omien sisäisten vaikuttimiensa ja tunteidensa mukaan eikä näillä ole välttämättä mitään tekemistä sinun kanssasi. Näet tilanteet omasta tulkintakehyksestäsi käsin ja siksi koet, että sinua tuijotetaan kaikkialla mihin menet. Asut ilmeisesti pk-seudulla eli sielläpäin on niin monen tyyppistä ja tyylistä kulkijaa, että joku perusnaisihminen uppoaa massaan sujuvasti.

Vierailija
42/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet AP varmaan mies, kun kyselet noin tyhmiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko suomalaiset näin urpoja? Valitetaan kun ihmiset eivät huolehdi ulkonäöstään jne. Sitten jos joku niin tekee niin sitä katsotaan kuin halpaa makkaraa...joo...

Vierailija
44/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ton tunteen. Jos kuljen jossain meikattuna ja hyvin puettuna, mulle tulee sellainen olo, että ihmiset miettii "kuvitteleeko toi olevansa jotenkin hyvännäköinen" ja nauraa päälle.

Tämä on totta. Varsinkin hameita ja mekkoja häpeän juuri tuosta syystä. Jännä juttu, että kun kävin Ranskassa, niin siellä ilmapiiri oli aivan toisenlainen eli siellä saa persoonallisen tai erikoisen näköinenkin nainen pukeutua naisellisesti ja se on ihan ok. Suomessa naisellinen ja kaunis pukeutuminen on varattu vain poikkeuksellisen kauniille ja itsevarmoille naisille.

T. Ap

Pukeuduitko itse Ranskassa eri tavalla kuin Suomessa? Minne piilotit vaatteet ja meikit palattuasi kotiin?

Ostin sieltä uusia vaatteita ja käytin niitä lähinnä siellä. Sama on toistunut muissakin maissa, mutta Ranska ja varsiniin Pariisi on ollut se aivan ääripää tässä asiassa.

Kun palasin Suomeen, käytin niitä täälläkin päivän-pari, kunnes tajusin kiinnittäväni huomiota ikävällä tavalla (jotkut naiset katsoivat suunnilleen murhaavasti ja inhoten, ja pari sellaista katsetta riitti lannistamaan minut, kun tajusin näyttäväni lähinnä säälittävältä), joten laitoin ne kaappiin ja palasin tuttuihin nuhjaisiin, harmaansävyisiin vaatteisiini.

T. Ap

Siinähän se tulikin. Moni ihminen on onnellisimmillaan ulkomailla, koska on siellä yleensä lomalla tai edustamassa työnantajaansa, siis vähän vapaampi kuin tavallisesti tai vähän "tärkeämpi" kuin tavallisesti. Kotiin tultua sitten tuntuu vähän nololta olla värikkäät sulat pörhössä arjen keskellä. Kaiken lisäksi juuri sinulle riittää pari katsetta, jotka tulkitset omasta epävarmuudestasi käsin, ja sitten noudatkin kaapista sen beigen villatakin, jonka sisällä on turvallista olla piilossa.

Nyt rohkeutta, nainen! Jos rakastat värejä, käytä niitä värejä äläkä mieti sitä, mitä muut sinusta ajattelevat - he eivät välttämättä ajattele yhtään mitään, vaikka katsovatkin kohti. Jos rakastat hulmuavia helmoja, anna niiden hulmuta. Kun totut värikkäisiin sulkiisi, et enää suostu antamaan niitä pois. Ole oman elämäsi Edna Everage! :)

Vierailija
45/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet AP varmaan mies, kun kyselet noin tyhmiä.

En ole mies, mutta mielestäni tämä aihepiiri hieman jakaa mielipiteitä varsinkin Suomessa.

T. Ap

Vierailija
46/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, se minulla pistää silmään jos huomattavan ylipainoinen henkilö on tuhlannut rahaa kynsiin ja ripsiin jne viimeisen päälle laitettu kaikki, eli ulkonäkö on hänelle selvästi tärkeää. Miksei sitten laihduta kun se parantaisi ulkonäköä paljon enemmän kuin ne kynnet??

Vierailija
47/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, se minulla pistää silmään jos huomattavan ylipainoinen henkilö on tuhlannut rahaa kynsiin ja ripsiin jne viimeisen päälle laitettu kaikki, eli ulkonäkö on hänelle selvästi tärkeää. Miksei sitten laihduta kun se parantaisi ulkonäköä paljon enemmän kuin ne kynnet??

Miksi olla huonokyntinen ylipainoinen, kun voi olla hyväkyntinen ylipainoinen?

Vierailija
48/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ton tunteen. Jos kuljen jossain meikattuna ja hyvin puettuna, mulle tulee sellainen olo, että ihmiset miettii "kuvitteleeko toi olevansa jotenkin hyvännäköinen" ja nauraa päälle.

Tämä on totta. Varsinkin hameita ja mekkoja häpeän juuri tuosta syystä. Jännä juttu, että kun kävin Ranskassa, niin siellä ilmapiiri oli aivan toisenlainen eli siellä saa persoonallisen tai erikoisen näköinenkin nainen pukeutua naisellisesti ja se on ihan ok. Suomessa naisellinen ja kaunis pukeutuminen on varattu vain poikkeuksellisen kauniille ja itsevarmoille naisille.

T. Ap

Kyllä Suomessa on ihan samat vapaudet pukeutua mielensä mukaan kuin Ranskassakin. Sinulla vaan ei selvästi itsetunto riitä. Se ei ole yhteiskunnan vika. Sama ongelma sinulla olisi Ranskassakin todennäköisesti.

Jos sinua yhtään lohduttaa, niin olet paremmassa asemassa kuitenkin kuin ylipainoiset kanssasisaresi. Hoikka kroppa antaa naiselle paljon anteeksi. Jos kasvosi eivät ole epämuodostuneet, et voi olla niin ruma, etteikö ulkoista olemustasi nimenomaan oikeanlaisella ehostuksella hiusmallilla ja vaatteilla voisi parantaa reilusti. Vain läskit ovat rumia pukeutumisesta ja ehostuksesta huolimatta, ja heissäkin on joitain onnekkaita, joilla näillä asioilla on vaikutusta.

Vierailija
49/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sua katsotaan pahasti sen takia, että pälyilet muita ihmisiä hakien merkkejä heidän mahdollisesta halveksumisesta. Katsovat sitten, että mitä tuokin tuossa pälyilee oudosti?

Vierailija
50/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tollainen olo vaikka olen normaalin näköinen. Johtuu huonosta itsetunnosta. ,

Vierailija
51/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP!

Sä saat pukeutua ja meikata juuri niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu!

Jos lohduttaa niin aina kun pukeudun naisellisesti esim vartalonmyötäiseen kesämekkoon (rinnat peitetty, ja helman pituus juuri yli polven) ja korkokenkiin joku iäkkäämpi keski-ikäinen nainen katsoo murhaavasti. Hassua, silloin kun oli vielä ylipainoa kukaan ei ikinä katsonut murhaavasti. Nyt kun olen hoikka ja rinnat isot niin näin tapahtuu. Naamasta olen suht nätti.

Hanki AP itsetunto. Sä elät omaa elämääsi ja sun meikit ja pukeutuminen ei kuulu muille kunhan se ei ole asiatonta. Esim jos pylly vilkkuu paljaana (muualla kuin rannalla bikineissä) silloin ymmärrän jos joku mielensä pahoittaa.

Pitää pukeutua kuitenkin asiallisesti. Yökerhossa toki voi olla jo päällä minimekko ja se on ihan Ok.

Mä tuun aina iloiseksi näistä katkerien naisten viha katseista. Silloin tiedän näyttäväni kauniilta (koska tiedän että en ole pukeutunut asiattomasti esim tissivako EI näy)

Vierailija
52/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Kuka on varannut kauniin ja naisellisen pukeutumisen vain kauniille ja itsevarmoille naisille? Tuo on nyt ihan sinun omaa ajatteluasi, ei se ole mikään fakta. Olen sinä oma itsevarma itsesi ja pukeudu niin kuin tunnet hyväksi. Pää pystyyn!!

Vierailija
53/55 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Ma oon 50 vuotias nainen enka viela ole elamassani tormannyt rumaan ihmiseen. Etta kylla sa aikamoinen pakkaus taidat olla jos oikeasti olet  ruma !

Luulen etta sinulla lahinna on piirteet jotka eivat matchaa yhteen eika kokonaisuus ole harmooninen. se ei todellaan tarkoita etta olet ruma.

Sinulla on oikeus ja velvollisuus huolehtia itsestasi ja kehostasi juuri niin kuin itse haluat. Siisteys ja huoliteltu olemus on aina plussaa vaikka piirteet nyt olisvatkin vahemman mairittelevat. 

Ja sitapaitsi harvaa ihmista hymy rumentaa etta hymya vaan huumeen ja tukka hulmuamaan !

Rakasta itseasi !

Vierailija
54/55 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on yksi elämä. Tee sillä sitä mitä haluat ja ole välittämättä muiden mielipiteistä. Sun meikeillä tai pukeutumisella ei ole kenenkään muun ihmisen elämään yhtään minkäänlaista vaikutusta, joten älä mieti sitä. Vain omaan elämääsi ja omaan mielialaasi voit niillä merkittävällä tavalla vaikuttaa.

Vierailija
55/55 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse usein kauniiksi kasvoiltani kehuttu nainen, enkä ole koskaan nähnyt niin rumaa naista, että olisin kiinnittänyt siihen huomiota. On olemassa vähemmän kauniita ja enemmän kauniita, tavanomaisen näköisiä, persoonallisen näköisiä jne, mutta suorastaan rumaa en ole koskaan nähnyt. Kaikki näyttävät ihmisiltä. Jotenkin luulen, että muut eivätnäe teitä samoin kuin itse näette.