Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako ruma nainen treenata/meikata/puunata itseään?

Vierailija
05.05.2021 |

Tämä suomalaiskansallinen teema kiinnostaa, sillä olen itse kasvonpiirteiltäni ruma suomalaisten kauneusihanteiden valossa. Muuten olen ihan kohtalaisen näköinen (vartalo on sopusuhtainen ja hoikka, hiukset paksut ja pitkät jne.). Tunnen huonoa omaatuntoa jopa siitä, jos laitan hiuksiani, meikkaan tai laitan nätit vaatteet päälleni. Mietin aina, että kaunistautuminen suorastaan korostaa rumuuttani, joten kaltaiseni tulisi pukeutua säkkiin ja tuhkaan. Miten lähestyisin tätä aihetta ja millä tavalla ruma voi laittautua näyttämättä säälittävältä?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, miksi kyselet hölmöjä?

Vierailija
2/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton tunteen. Jos kuljen jossain meikattuna ja hyvin puettuna, mulle tulee sellainen olo, että ihmiset miettii "kuvitteleeko toi olevansa jotenkin hyvännäköinen" ja nauraa päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, missä menee laittautumisen raja ja missä sitten rumuuden raja? Eli kuinka tietyntasoisesti ruma saa maksimissaan laittautua? Vai pitääkö mun vain kulkea likaisissa hiuksissa ja kuluneissa vaatteissa, vaikka olisi varaa käydä toisinaan kampaajallakin ja ostaa uudet vaatteet?

Itse olen koko elämäni vältellyt ainakin mekkoja, hameita, huomiotaherättäviä kuoseja, värejä ja logoja. Eli pukeudun lähinnä mustaan, tumman- ja vaaleansiniseen, beigeen ja harmaaseen. En käytä korkkareita, mutta korollisia tummia kenkiä saatan käyttää. En käytä shokkivärejä hiuksissani, sillä mielestäni sellaiset ovat sopivia vain kauniille jne.

T. Ap

Vierailija
4/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ton tunteen. Jos kuljen jossain meikattuna ja hyvin puettuna, mulle tulee sellainen olo, että ihmiset miettii "kuvitteleeko toi olevansa jotenkin hyvännäköinen" ja nauraa päälle.

Tämä on totta. Varsinkin hameita ja mekkoja häpeän juuri tuosta syystä. Jännä juttu, että kun kävin Ranskassa, niin siellä ilmapiiri oli aivan toisenlainen eli siellä saa persoonallisen tai erikoisen näköinenkin nainen pukeutua naisellisesti ja se on ihan ok. Suomessa naisellinen ja kaunis pukeutuminen on varattu vain poikkeuksellisen kauniille ja itsevarmoille naisille.

T. Ap

Vierailija
5/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, missä menee laittautumisen raja ja missä sitten rumuuden raja? Eli kuinka tietyntasoisesti ruma saa maksimissaan laittautua? Vai pitääkö mun vain kulkea likaisissa hiuksissa ja kuluneissa vaatteissa, vaikka olisi varaa käydä toisinaan kampaajallakin ja ostaa uudet vaatteet?

Itse olen koko elämäni vältellyt ainakin mekkoja, hameita, huomiotaherättäviä kuoseja, värejä ja logoja. Eli pukeudun lähinnä mustaan, tumman- ja vaaleansiniseen, beigeen ja harmaaseen. En käytä korkkareita, mutta korollisia tummia kenkiä saatan käyttää. En käytä shokkivärejä hiuksissani, sillä mielestäni sellaiset ovat sopivia vain kauniille jne.

T. Ap

Ugh. Se oli sarkasmia.

Tahdoin saada sinulle vain läpi, että miksi ihmeessä et muka saisi laittautua?

Oletan, että näet itsesi vain eri valossa kun laittaudut, joka saa itsesi ajattelemaan että se korostaa "rumuuttasi". Asia tuskin näin on. Tai jos on niin, sitten ehkä voisit kokeilla erilaisia tapoja laittautua.

Ei kaikille Kardashian meikit sovi, joillekin hyvin hennot laittautumiset riittää.

Vierailija
6/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Varsinkin hameita ja mekkoja häpeän juuri tuosta syystä. Jännä juttu, että kun kävin Ranskassa, niin siellä ilmapiiri oli aivan toisenlainen eli siellä saa persoonallisen tai erikoisen näköinenkin nainen pukeutua naisellisesti ja se on ihan ok. Suomessa naisellinen ja kaunis pukeutuminen on varattu vain poikkeuksellisen kauniille ja itsevarmoille naisille.

T. Ap

Pukeuduitko itse Ranskassa eri tavalla kuin Suomessa? Minne piilotit vaatteet ja meikit palattuasi kotiin?

Vierailija
7/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta mitäpä se hyödyttää.

Vierailija
8/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETA SENKIN FEMCEL TÄMÄ ON KOLMAS KETJUSI TÄNÄÄN

Vierailija
9/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut ylikiloja mt-ongelmien myötä. Välillä pukeudun hienosti, meikkaan ja laitan hiukset, välillä (useimmiten) näytän kassialmalta. Tarkoitus on laihduttaa ja palata entisiin mittoihin. Muiden mielipiteet ei kiinnosta. Ajattelenhan minäkin heistä yhtä ja toista.

Vierailija
10/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Pukeuduitko itse Ranskassa eri tavalla kuin Suomessa? Minne piilotit vaatteet ja meikit palattuasi kotiin?

Ostin sieltä uusia vaatteita ja käytin niitä lähinnä siellä. Sama on toistunut muissakin maissa, mutta Ranska ja varsiniin Pariisi on ollut se aivan ääripää tässä asiassa.

Kun palasin Suomeen, käytin niitä täälläkin päivän-pari, kunnes tajusin kiinnittäväni huomiota ikävällä tavalla (jotkut naiset katsoivat suunnilleen murhaavasti ja inhoten, ja pari sellaista katsetta riitti lannistamaan minut, kun tajusin näyttäväni lähinnä säälittävältä), joten laitoin ne kaappiin ja palasin tuttuihin nuhjaisiin, harmaansävyisiin vaatteisiini.

T. Ap

Vierailija
11/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ajatellut vaan että niillä kortilla pitää pelata mitkä on annettu. Mulla on hyvä kroppa, en häpeile sitä. Pukeudun kropalleni suotuisasti. En paljastavasti, mutta parhaita puoliani korostaen ja mielestäni tyylikkäästi. Kasvot sitä vastoin on ihan poikkeuksellisen rumat. Ehostan kevyesti. Tarkoitus on vetää huomio kasvoistani kroppaani. Mua ei tosin haittaisi olla näkymätön, mutta tällä naamalla en tule saavuttamaan sitä ikinä. Siksi näin.

Vierailija
12/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa jos haluaa.

Vierailija
13/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa, mutta mitäpä se hyödyttää.

Ei se hyödytäkään, mutta onko siitä lähinnä haittaa? Itse sain jotenkin vttuilevaa kohtelua ja pitkiä halveksivia katseita naisilta liian tyylikkäästi pukeutuneena. Pidettiin ulkomaalaisena, nolona tai jotenkin epäilyttävänä. Just sellaisena "rumat ne vaatteilla koreilee" -tapauksena, joka koettaa leikkiä nätimpää kuin onkaan.

T. Ap

Vierailija
14/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopan kaivaminen itselle on kyllä typerää.

Vierailija
15/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tullut ylikiloja mt-ongelmien myötä. Välillä pukeudun hienosti, meikkaan ja laitan hiukset, välillä (useimmiten) näytän kassialmalta. Tarkoitus on laihduttaa ja palata entisiin mittoihin. Muiden mielipiteet ei kiinnosta. Ajattelenhan minäkin heistä yhtä ja toista.

Mä ajattelen muista lähtökohtaisesti hyvää, joten toivon siksi, että muutkin hyväksyisivät minut. Jos ottaisin rennommin muiden reaktioiden osalta, niin voisin pukeutuakin rennommin muiden mahdollisista reaktioista huolimatta.

T. Ap

Vierailija
16/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopan kaivaminen itselle on kyllä typerää.

Onko nyt siis rumalle ruma vai kaunis pukeutuminen kuopan kaivamista?

Vierailija
17/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille Kardashian meikit sovi, joillekin hyvin hennot laittautumiset riittää.

-esim luonnonkauniille.

Vierailija
18/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oo ruma. Jumalahan loi ihmiset omaksi kuvakseen.

Etsi oma tyyli. Minkälaiset vaatteet, värit, minkälainen hiusmalli sopii sulle? Minkälainen meikki korostaa sun kasvoja? Mikä tuntuu just sulta, ja hyvältä?

Esimerkiksi itse olen todella vaikea käyttämään kamalan räikeitä värejä, enkä tykkää kauheasti mekoista. Sininen, violetti ja musta sopivat mulle parhaiten.

Olen netistä etsinyt ideoita luonnolliseen ja raikkaaseen meikkiin, koska itselleni eivät raskaat meikkivoiteet, sun muut näytä hyvältä. Mulla on sivuilla, ja takana siili, ja sitten päällä sellanen pidempi osa leukaan asti, koska mulla on todella paksu tukka.

Tämän avulla oon vähän niinkuin tehnyt itsestäni sellaisen kun haluan olla, ja toivon että sinä teet samoin. Toivon, että kommentistani oli jotain hyötyä.

Vierailija
19/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kasvat aikuiseksi ja teet ihan niin kuin itse haluat?

Vierailija
20/55 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sammakkokin kaunistuu huolitellusta ulkonäöstä eli kyllä saa!