Terapiassa ei ollut tarpeeksi tilaa vaikeiden tunteiden käsittelemisestä
Kaipasin kovasti mahdollisuutta käydä läpi vaikeista kokemuksia ja niiden herättämiä tunteita. Sen sijaan terapeutti käänsi keskustelun siihen miten voisin siellä ja täällä tehdä sitä ja tätä...
Terapiasta tuli hirveästi paineita suorittaa kaikenlaista. Vaikeiden tunteiden kanssa sen sijaan jäin yksin. Ilmeisesti terapeutin oli vaikea sietää niitä, koska toistuvasti keskustelua yritettiin ohjata siihen miten toimia siinä ja tässä verkostossa...
Yritin kertoa ettei terapia vastaa tarpeisiini, mutta lopputulos ei ollut kovin hyvä. Nyt tuntuu aika kamalalta.
Kommentit (44)
Tilanne oli hämmentävä, koska en ole kokenut minulla olleen ongelmia suorituskyvyn kanssa.
Erikoista, että teet avauksia asiasta viikkotolkulla, mutta et ole kokeillut vaihtaa terapeuttia.
Mikä terapia sulla oli? Ratkaisukeskeinen? Kyllä muuten psykoterapiassa juuri nuo syvemmät tunneasiat pitäisi olla keskiössä
T. Terapeutti
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että teet avauksia asiasta viikkotolkulla, mutta et ole kokeillut vaihtaa terapeuttia.
Viikkotolkulla? Tajuatko olevasi suositulla keskustelupalstalla? Usein samat aiheet toistuvat, mutta kirjoittajia voi olla useita.
Terapian suuntaus oli todennäköisesti sinun tarpeisiisi vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikkotolkulla? Tajuatko olevasi suositulla keskustelupalstalla? Usein samat aiheet toistuvat, mutta kirjoittajia voi olla useita.
Mutta harvoin aivan samat sanankäänteet 😘
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa...?
Eri
Twrapiat on ihan huuhaata. Ja alalle hakeutuu lähinnä omaa päätään selvittämään asiakkaisiin vaikeita tunteitaan projisoiden. Tehköä oma terapianne omassa päässänne luovalla työllä.
Piirtäkää maalatkaa runoilkaa jne
Terapiassa ei vaikeiden tunteiden kanssa ole mitään hyötyä, käyntikerrat saattavat pahimmassa tapauksessa jopa pahentaa asiakkaan oireilua. Hyvän ja ammattitaitoisen terapeutin löytäminen vaatii itseltä paljon etsimistä ja selville ottamista ja kun sellaisen löytää, ovat jonot hyvin pitkät. Noin yleisesti ottaen, ovat kunnalliset terapeutit ihan yhtä tyhjän kanssa, ammattitaitoa ei juurikaan ole tai sitten he ovat vasta terapeutinkoulutuksensa alkuvaiheessa, jolloin heidän ei pitäisi sallia edes vastaanottaa oireilevia asiakkaita, tilanne on vaiettu, mutta erittäin vahingollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei... en tiedä mistä puhut.
Terapialajeja on useita erilaisia. Olet ehkä ollut niin. ratkaisukeskeisessä psykoterapiassa
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Ratkaisukeskeinen_psykoterapia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin tunnustaa. Minä se olen, joka on kirjoittanut tämän palstan kaikki viestit. Päivästä, kuukaudesta, vuodesta toiseen. Ikävä rikkoa illuusiosi, että meitä olisi täällä useampia, kun on vain sinä ja minä. Minä kirjoittamassa ja sinä tarkkailemassa kirjoitustyyliä.
T. Marjatta
Itse kävin kognitiivisessa terapiassa ja siellä tosiaan terapeutti oli pääosassa. Valitteli minulle mm raha-asioitaa ja halusi itse esiintyä ja puhua. Koomista, ellen olisi todella tarvinnut apua.
Nää ns terapeutit on tuiki tavallisia heppuja joilla on kova tarve päästä laillisesti kurkkimaan toisten päähän. Älkää luottako. Ks vastaamo. Ja muut thln juoruä mmä t....
Rukoilkaa ja käykää katsomassa orpoja ja les kiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin kognitiivisessa terapiassa ja siellä tosiaan terapeutti oli pääosassa. Valitteli minulle mm raha-asioitaa ja halusi itse esiintyä ja puhua. Koomista, ellen olisi todella tarvinnut apua.
Kuinka pitkään jaksoit tuota? Löysitkö paremman terapeutin tilalle?
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen avaus oli äskettäin. Jos sulla on ratkaisukeskeinen terapia niin vaihda toiseen. Kyllä terapeutti pystyy käsittelemään vaikeita tunteita , siksihän hän on auttamassa sinua. Oletko sanonut terapeutille asiasta , ei hän ole ajatustenlukija.
Haluaisitko kertoa, mitä terapeutti sanoi ottaessasi asian puheeksi? Oliko kyseessä Kelan hyväksymä psykoterapeutti?
Entä etsitkö toista psykoterapeuttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samantyyppinen avaus oli äskettäin. Jos sulla on ratkaisukeskeinen terapia niin vaihda toiseen. Kyllä terapeutti pystyy käsittelemään vaikeita tunteita , siksihän hän on auttamassa sinua. Oletko sanonut terapeutille asiasta , ei hän ole ajatustenlukija.
Eli ku joskus on ollut jonkuntyyppinen avaus niin siitä aiheesta ei saisi sitten enää kukaan muu kirjoittaa? Sulla taitaa olla paljon aikaa kytätä palstalla, etkö käy töissä? Pidätkö kirjaa aiheista ruutuvihkoosi?
Siis kävitkö ihan psykoterapiassa vai jossain kunnallisen mt-polilla?
Onko muita, joille on käynyt näin terapiassa?