Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käyttää maskia koska kärsin ahdistuksesta ja paniikista

Vierailija
05.05.2021 |

Tuntuu, että en saa maskin kanssa henkeä ja paniikkihöiriö iskee.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä käytä. Aika harvassa on sellaiset paikat Suomessa, missä olisi PAKKO käyttää. Se on suositus.

Vierailija
2/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö on huuhaata ja huomionhakemista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole vieläkään tottunut, asennekysymys...teet niin kuin pyydetään

Vierailija
4/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä. Tuo on ihan hyvä terveydellinen syy olla käyttämättä.

Voit suojata itseäsi ja muita ottamalla rokotuksen. Jos et vielä kuulu rokotettaviin niin kohta kyllä.

Vierailija
5/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla paitsi että käytän koska "pakko" ettei tule kovin inhotuksi lähikaupassa. Siellä hoidan ostokset nopeasti tuskan hiki otsalla pyörtymisen partaalla.

Vierailija
6/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla paitsi että käytän koska "pakko" ettei tule kovin inhotuksi lähikaupassa. Siellä hoidan ostokset nopeasti tuskan hiki otsalla pyörtymisen partaalla.

Mä en ole vielä kertaakaan käyttänyt kaupassa maskia, eikä ole kukaan ilmaissut inhoaan. Voit aivan hyvin lopettaa maskin käytön, ihan huuhaatahan se muutenkin on.

Vierailija
7/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä olen lakannut maskin käyttämisen, kun ahdistus oli kasvanut sellaisiin mittoihin, että oli jo ihan sama. Maskista sain myös mascnea, eli kasvojen iho meni finneille ja näppylöille.

Nyt hengenahdistus on väistynyt, koen oloni normaaliksi. Onneksi paikkakunnallani on erittäin vähän tartuntoja, joten muutkin ovat alkaneet luopumaan maskeista.

Käy sääliksi kaikkia asiakaspalvelijoita eli henkilökuntaa myymälöissä. Heidän on pakko pitää ahdistavia rättejä naamalla. Tai niitä hassuja visiirejä, joista on hyvin vähän hyötyä estämään viruksen leijailu.

Vierailija
8/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS maskin käyttö vaikuttaa hapenottokykyysi, niin voi saatana... MENE LENKILLE. [TYYNYKARJAISU]

Mutta olet oikeasti vain valehtelija jolla on auktoriteettiongelma. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
9/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mä olen lakannut maskin käyttämisen, kun ahdistus oli kasvanut sellaisiin mittoihin, että oli jo ihan sama. Maskista sain myös mascnea, eli kasvojen iho meni finneille ja näppylöille.

Nyt hengenahdistus on väistynyt, koen oloni normaaliksi. Onneksi paikkakunnallani on erittäin vähän tartuntoja, joten muutkin ovat alkaneet luopumaan maskeista.

Käy sääliksi kaikkia asiakaspalvelijoita eli henkilökuntaa myymälöissä. Heidän on pakko pitää ahdistavia rättejä naamalla. Tai niitä hassuja visiirejä, joista on hyvin vähän hyötyä estämään viruksen leijailu.

Ihan painajaista käyttää maskia töissä 7,5h. Iso vaateliike jossa huono ilma muutenkin, tuntuu ettei saa happea ja hiki virtaa. Naama kutittaa ja nokka vuotaa, yhtä helvettiä. Otan sen aina heti pois jos ei ole asiakkaita. Miten jengi kehtaa valittaa maskeista, jos käyttää sitä vain kauppareissun ajan???

T. Myyjä

Vierailija
10/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS maskin käyttö vaikuttaa hapenottokykyysi, niin voi saatana... MENE LENKILLE. [TYYNYKARJAISU]

Mutta olet oikeasti vain valehtelija jolla on auktoriteettiongelma. Kasva aikuiseksi.

Aloittajan ongelma ei taida olla se, että maski vaikuttaisi hänen hapenottokykyynsä. Ongelma on se, että se tuntuu vaikuttavan.

Mikäli henkilöllä on alttius paniikkikohtauksille, näinkin ’pieni’ ahdistuksen tunne voi laukaista kohtauksen. Eihän paniikkikohtauksessakaan hapenotto esty, mutta se tuntuu siltä.

Vierailija
11/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla on aika paha paniikkihäiriö ja ahdistuksia. Oli saanut kohtauksen ensimmäisellä kerralla maski päällä . Harjoitteli sitten pari viikkoa maskin käyttöä. Ensin käytti kotona pieniä aikoja, sitten kävi pihalla ja sitten kävin pari kertaa hänen kanssa kokeilemassa kaupassa. Nyt käyttää ihan normaalisti mutta se vaati harjoittelua. 

Itsellä oli nuorempana paniikkihäiriö mutta pääsin siitä kun ahkerasti vaan tein rentoutus- ja mielikuvaharjoituksia ja työstin itse ja terapiassa syitä mistä ahdistus johtui. Se vaati kovaa työtä mutta oli se sen arvoista. Nyt voin elää ihan normaalia arkea ja käydä mieleisessä työssä ilman pelkoa paniikkikohtauksista. 

Vierailija
12/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kokeillut erilaisia maskeja ja ne kertikset on pahimpia. Kuparimaski paras vaihtoehto, mutta niitä ei myydä enää missään. Kangasmaskeista ei ole hyötyä. Toivottavasti päästäis kohta näistä eroon.

T. 9

Vierailija
13/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se maskihan vain auttaa paniikkikohtauksessa, ihan niinkuin paperipussi tai kädetkin. Se on sun päässäsi, käännä se niin, että se on keino estää kohtaus ja kappas! voit käyttää maskia.

Vierailija
14/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkillä saan hyvin happea koska en lenkkeile maski päällä. Maskia käytettäessä hapensaanti on vähäisempää koska maski on hengitysaukkojen edessä.

- ei ap

Vierailija
15/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriö on huuhaata ja huomionhakemista. 

Älä viitsi jauhaa paskaa. Paniikkihäiriö on ihan todellinen asia ja se on niin v itt uma in en tunne, että toivon sydämestäni sinunkin saavan nauttia siitä.

Vierailija
16/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole vieläkään tottunut, asennekysymys...teet niin kuin pyydetään

En tee. L am pa at tekee.

Vierailija
17/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan painajaista käyttää maskia töissä 7,5h. Iso vaateliike jossa huono ilma muutenkin, tuntuu ettei saa happea ja hiki virtaa. Naama kutittaa ja nokka vuotaa, yhtä helvettiä. Otan sen aina heti pois jos ei ole asiakkaita. Miten jengi kehtaa valittaa maskeista, jos käyttää sitä vain kauppareissun ajan???

T. Myyjä

Noh, hieman armoa ☺️ Periaatteessa minä voisin sanoa, että miten sinä myyjänä kehtaat valittaa väliaikaisesta tilanteestasi kun on olemassa ammatteja, joissa suojaimia joudutaan käyttämään aika.

Onhan se ihan normaalia, että ihminen peilaa asiaa omasta näkövinkkelistään eikä aina mieti kenellä kaikilla asiat ovat vielä huonommin.

Vierailija
18/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aggressiivinen vaahtoaminen asiasta, mille sinä et mahda mitään on lapsellista käytöstä. Kasva aikuiseksi. Se, että vauva itkee, ei ole mikään syy muille tehdä yhtään mitään. Ja sinä olet se pikkuinen vauva.

Vierailija
19/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se paniikki laannu kun huomaat että saatkin henkeä ihan hyvin?

Vierailija
20/59 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla oli paha ahdistus en päässyt mihinkään kotoa . Sulla onnistuu ulosmeno . Se on hyvä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi