Haluaisin lemmikiksi banaanikärpäsen
Mistä niitä saa ja paljonko maksaa? Osaako joku sanoa, paljonko banaanikärpäsen elättäminen maksaa?
Vinkkejä banaanikärpäsen hoitoon? Pitääkö saada liikuntaa ja tykkääkö se leikeistä? Kiintyykö banaanikärpänen ihmiseen ja kauanko on odotettavissa oleva elinikä ja pitääkö käydä paljon eläinlääkärillä?
Kommentit (23)
Satiainen on paljon ihmisläheisempi.
Banaanikärpäsistä en osaa sanoa, mutta mulla ois kihomatoja sulle. Kiinnostaisko?
Meillä näkyi aina entisaikaan maaseudulla liikkuvan lehmänpaskan päällä jotain banaanikärpäsen näköisiä, olivat sellaisia kullanruskeita.
Oi ihanuus! Sille voisi jutella ja sitä olisi kiva kutitella leuan alta ja opettaa vaikka istumaan ja antaa tass.. käpäl... koipea. Kyllä lemmikit on mukavia.
Muista hommata sille kaveriksi sokeritoukka! Se ei tykkää olla yksin...
Jätä kasa banaaninkuoria ja pesuvati kosteahkoa multaa keittiön pöydälle.
Mun veljeltä voit hakea ilmasiks. Tai osta banaani ja unohda se syömättä keittiön pöydälle ja puolikas kalja tai kokistölkki. Elävät näillä jopa 2 viikkoa. Varmasti syövät myös kädestä jos osaat olla tarpeeksi liikkumatta xD
Mä en kyllä tajuu mistä ne tulee. Kun kämpäs ei niitä ole ni mistä se eka tulee?
En suosittele ottamaan, jos ei sitten ole valmis uhraamaan päivittäin tarpeeksi aikaa sille! Se on elävä olento, muista se !
Vierailija kirjoitti:
Banaanikärpäsistä en osaa sanoa, mutta mulla ois kihomatoja sulle. Kiinnostaisko?
Säilyykö minigrip-pussissa kirjekuoressa postitettuna? Onko totta että maistuvat laihalta kanan nahalta?
Vierailija kirjoitti:
Muista hommata sille kaveriksi sokeritoukka! Se ei tykkää olla yksin...
Saalistin oikeasti 2cm pitkän kuningatarsokeritoukan. Luin että elävät vuoden syömättä mutta kuoli noin viikossa muovimukin pohjalle ja heitin sen roskiin
Kyllä ne kiintyvät omistajaansa. Joskus voi käydä niin, että julkisella paikalla banaanikärpänen, joka on kotoa asti ollut piilossa jossain vaatteen laskoksessa, ilmestyy pyörimään ympärillä. Se saa näyttämään tosi siivottomalta ja homssuiselta. Mutta se on pieni hinta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Voiko banaanikärpäsen ottaa, vaikka olisi banaanille allerginen? Saan kauhean syyhyn banskusta.
Kun ostat yhden, saat kotiisi miljoona sen kaveria. En tiedä miten ne tempun.
Korona on siis lisännyt myös banaanikärpästehtailua! Älkää hyvät ihmiset ottako banaanikärpästä mistä vaan, vaan selvittäkää ne taustat! Ootte vastuussa siitä koko sen loppuelämän, muistakaa se. Rescue-banaanikärpäsen voi olla ongelmallisia.
Kyllähän monessa kodissa nyt tuotetaan paljon biojätettä ja etätöissä voi pitää seuraa banaanikärpäselle koko päivän. Mieti miltä siitä tuntuu, kun olet taas koko päivän poissa kotia, syöt lounaan ulkona ja pikku ystäväsi ei ymmärrä, mitä tapahtui.
Mun banaanikärpänen hävisi jonnekin. Ukko oli pitänyt ovea auki vaikka sanoin sille 100x, et on huolellinen nyt kun perheessä on uusi lemmikki. Toinen vaihtoehto on, et ukko pisti hänet "vahingossa" roska-astiaan, kun hän tykkäs tosi paljon pörrätä roskispussissa.
Onkohan mun mies psykopaatti, kun tuntuu et se ei tykännyt Banniinasta. Oi Banniina Bubu Banaaninen, olit aatelia banaanikärpästen.
ministeri mikkonen harrastaa satiaisia vaihtaa niitä ministeri tyttöjen ja avustaja poikien kanssa. turpeella isompi invaasio olisi hallittu mutta nyt kun sekin tuli kiellettyä pitää ne annikalle latassa antaa
Me tutkittiin niitä lukion bilsan tunnilla ja open mukaan ne oli ostettu yliopiston biologian laitokselta. Kysy sieltä, myyvätkö niitä ja myyvätkö yksityishenkilöille.