Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin yh-äiti vuokrannut AUTOTTOMANA kesämökin viikoksi

Vierailija
04.05.2021 |

Hänellä siis kolme lasta ja ovat menossa kesällä viikoksi vuokramökillä. Heillä ei ole autoa niin matkustavat bussilla mökkipaikkakunnan läheiseen kaupunkiin, käyvät siellä ruokaostoksilla ostamassa viikon ruokaostokset ja menevät sitten TAKSILLA sinne mökillä.
Kuulostaa kyllä tosi hankalalta reissulta, missä tuossa on nautinto? Sitten on viikon siellä mökillä, josta ei ole nähnyt mitään muuta kuin jotain netissä olleita kuvia eikä mitään mahdollisuutta käydä vaikka pari kertaa jossain muualla kuin siellä mökillä.

Lisäksi tuo ruokaostosten raahaaminen. Olen jo aiemmin ihmetellyt, että miksi ei ole hankkinut ajokorttia ja autoa, olisi lapsiperheessä tosi hyödyllinen, niin on sanonut, että ei ole rahaa.
Kyllä nyt varmaan jokainen saisi jostain sen verran säästettyä, että saisi auton itselleen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ehdottomasti tarjotua seuraksi lomalle. Eivät millään tule pärjäämään ilman sun neuvoja, kuulostaa niin älyttömän hankalalta reissulta!

Vierailija
22/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hienosti tehty kun lapset pääsee mökille. Voi olla lapsille elämys matkustaa noin. Ei minullakaan yyhoona ole varaa autoon mutta välillä voi ajella taksilla. Ja ovathan he siellä viikon niin ei tuo minusta hankalaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilin nuorena vuokramökeillä ilman autoa. Vuokrasin vain sellaisia mökkejä, joissa vuokra-isäntä/emäntä suostui tulemaan paikalliselle bussipysäkille minut hakemaan ja viemään takaisin.

On hieno kokemus olla jossain umpimetsässä viikko täysin rauhassa. Muistelen kaiholla noita aikoja. Nyt kun on vaimo ja lapsi, lähinnä vaimo haluaa kaikenlaisia mukavuuksia kuten auton, jota en helsinkiläisenä itse haluaisi pitää.

Vierailija
24/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas mode lykkää 10 ylä peukkua vaikka annan 1 ala peukun.SIIS MIHIN TÄÄ PALSTA PERUSTUU???????????

Vierailija
25/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ryypätä, kun on kuljettaja.

Vierailija
26/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on ollut juntille pillua ohjelmassa puutteessa eläviä suomessa riittää tommosella väljällä on hyvä harjotella

Vierailija
27/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ekaa kertaa reilaamassa, kun olin 17 v. Ja reilasin 5 vuotta joka kesä. Monta maata rinkka selässä. Kk kerralla.

Onpa vaikeaa käydä kaupassa, nostaa ostokset autoon ja mennä kyytiin.

Vierailija
28/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma auto on melkoinen rahasyöppö. Jos ei muuten tarvitse autoa, tuollainen kesämökkiviikko kannattaa hoitaa vaikka taksilla.

Eihän esim. pääkaupunkiseudulla omaa autoa edes tarvita. Ihmiset käyttää rahansa muuhun, koska julkinen liikenne toimii. Ei ole mieltä seisoa jonoissa ja metsästää maksullista parkkipaikkaa!

Vierailija
29/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä että se yh on fiksumpi kuin sinä.

Pitääkö selittää?

Vierailija
30/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vaikeaa siinä taksilla ruokaostosten viemisessä viikoksi on? Itse kävin just pyörällä kaupassa, oli vähän liikaa kuormaa, mutta selviän kyllä niillä useammankin viikon.

Autoon ei enää ole varaa, kun entisestä aika jätti. En tosiaan jaksaisi enää huolta ja rahanmenoa jostain kotterosta. Ja jos kerran kesässä tarvii niin tosiaan ajaa taksilla.

Mutta taidatkin itse olla se äiti, ja nyt pelkäät että joku ihmettelee.

Vierailija
31/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kääks!

Tiedätkö että se taksi muutaman kerran vuodessa on hurjasti halvempaa kuin se oma auto

Samoin olen laskenut.

T. Taksilla mökille myös

Vierailija
32/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse säästän joka päivä kun mulla ei ole autoa.

Autovakuutus ( on paljon joka vuosi ), katsastusmaksu, bensat, huollot, mahdolliset korjausmaksut jotka voivat olla satoja euroja.

Julkisia käytän ja polkupyörää.

Pystyn hallitsemaan kustannuksia.

Hki- Tre väli n. 7 euroa.

Vierailija
33/34 |
04.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikki pystyvät kyllä ostamaan auton, niitä myydään parilla sadalla eurolla, mutta vakuutukset, verot, huolto, renkaat, polttoaineet maksavat useampi satanen kuussa ja vuodessa puhutaan tuhansissa euroissa.

Mitä luulet ap. , kuinka paljon tuo yh-äiti saa ajaa kesäloman aikana taksilla, mitä hän käyttäisi vuodessa auton pakollisiin kuluihin.

Vierailija
34/34 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on tosi järkevää. Miksi pitää kallista autoa jos sitä harvoin tarvitsee. Mulle auto aiheuttaa niin paljon harmia, että jos en tarvitsisi sitä välttämättä työmatkoihin, niin ajaisin myös taksilla kun tarvii. Meidän mökkipaikkakunnalla se taksikuski auttaa vielä kantamaan vesikanisterit ym painavat ostokset taksilta mökille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi