Voinko tienata yli 170€ myymällä äitiyspakkauksen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just sieppaa kun mikään ei riitä vaikka jotain annetaan ihan ilman mitään vastinetta.
Sieppaa miksi? Kela on katsonut parhaaksi lahjoittaa 250 euron arvoisen paketin, miten se on sinulta pois jos joku haluaa myydä sen ja pitää rahat?
Siten että veroistani sen olen maksanut. Voisi edes esittää kiitollista eikä miettiä miten voisi lyödä enemmän rahoiksi minun verorahojeni kustannuksella.
Äitiyspakkauksen saajatko ei maksa veroja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just sieppaa kun mikään ei riitä vaikka jotain annetaan ihan ilman mitään vastinetta.
Sieppaa miksi? Kela on katsonut parhaaksi lahjoittaa 250 euron arvoisen paketin, miten se on sinulta pois jos joku haluaa myydä sen ja pitää rahat?
Siten että veroistani sen olen maksanut. Voisi edes esittää kiitollista eikä miettiä miten voisi lyödä enemmän rahoiksi minun verorahojeni kustannuksella.
Sinun lapsesi syrjäytyy ja jää työttömäksi, joten yhteiskunta joutuu maksamaan hänen koko elämänsä.
Kyllä jotkut niitä ostaa esim. itse olen ostanut paljon menneiden vuosien äitiyspakkauksen tuotteita, mutta rahoiksi et niillä lyö. Menneiden vuosien vaatteissa on ollut kivoja ja laadukkaita vaatteita, joita olen ostanut muutamalla kymmenellä sentillä kirpparilta. Uusista äp makuupusseista kallein oli 3e. Toppahaalari 2e.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit ihan vapaasti esittää Kelalle sellaista muutosta, että äitiyspakkaukset annettaisiin tästä lähtien vain lainaan. Nyt ne annetaan omaksi, ja omaisuudellaan saa ihan jokainen tehdä mitä haluaa, myös myydä.
Saa, mutta näin vapaassa maassa se saa myös minua ihan vapaasti ärsyttää.
Saa tietysti. Minä en vaan tajua miksi se ärsyttää. Kela on valmis tukemaan perhettä reilu 200 euron arvoisella pakkauksella. Joku perhe, joka ei ole oikeutettu pakkaukseen haluaa maksaa siitä esim. 220 euroa. Pakkaukseen oikeutettu perhe taas haluaa mieluummin 220 euroa kuin pakkauksen. Missä tässä nyt on tarkalleen ottaen se ongelma? Kelan rahoja menee tasan yhtä paljon kuin siinäkin tapauksessa, että perhe pitäisi pakkauksen itse, mutta nyt kaksi perhettä saa sen mitä haluavat - toinen rahaa ja toinen pakkauksen. Miksi tämä on sinulle ongelma?
Otin äitiyspakkauksen rahana ja ostin kirpparilta edellisten äitiyspakkausten vaatteita erittäin halvalla. Olen sitä mieltä ettei jokainen lapsi tarvitse laatikollista uusia vaatteita, jotka on teetetty lapsilla. Kirpparit on täynnä todella hyviä ja halpoja lastenvaatteita. Kannattaa ajatella taloudellisesti ja luontoystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiyspakkauksen saajatko ei maksa veroja?
Aloituksesta päätellen ei, vähän sellainen kutina että kyseinen vauva tulee elämään 18-vuotiaaksi asti Kelan armosta.
Ai, minä kyllä myin omani ja olen ihan hyvätuloinen. Luultavasti olin maksanut moneen kertaan omat ja naapurinkin pakkaukset.
Itse ostin kirpparilta eurolla ihan uuden äp-makuupussin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voit ihan vapaasti esittää Kelalle sellaista muutosta, että äitiyspakkaukset annettaisiin tästä lähtien vain lainaan. Nyt ne annetaan omaksi, ja omaisuudellaan saa ihan jokainen tehdä mitä haluaa, myös myydä.
Saa tietysti. Minä en vaan tajua miksi se ärsyttää. Kela on valmis tukemaan perhettä reilu 200 euron arvoisella pakkauksella. Joku perhe, joka ei ole oikeutettu pakkaukseen haluaa maksaa siitä esim. 220 euroa. Pakkaukseen oikeutettu perhe taas haluaa mieluummin 220 euroa kuin pakkauksen. Missä tässä nyt on tarkalleen ottaen se ongelma? Kelan rahoja menee tasan yhtä paljon kuin siinäkin tapauksessa, että perhe pitäisi pakkauksen itse, mutta nyt kaksi perhettä saa sen mitä haluavat - toinen rahaa ja toinen pakkauksen. Miksi tämä on sinulle ongelma?
Ajatellaanpa vähän vastaavaa tilannetta, henkilöä joka käy hakemassa leipäjonosta kassin ainoastaan myydäkseen sen sisällön eteenpäin saadakseen viinaa. Onko sekin mielestäsi OK? Molemmissa tilanteissa kassi tai pakkaus on annettu tiettyyn tarkoitukseen, ei ylimääräisenä tulonsiirtona.
Kannatta myydä, niin saa kelasta sitten uuden paketin tai rahat ostaa vauvalle tarvikkeita. Ymmärtävät jos sanoo, että meni elämiseen vaikka olisi mennyt kaljaan rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaanpa vähän vastaavaa tilannetta, henkilöä joka käy hakemassa leipäjonosta kassin ainoastaan myydäkseen sen sisällön eteenpäin saadakseen viinaa. Onko sekin mielestäsi OK? Molemmissa tilanteissa kassi tai pakkaus on annettu tiettyyn tarkoitukseen, ei ylimääräisenä tulonsiirtona.
Typerä kommentti. Äitiyspakkauksen voi valita myös rahana. Mitä väliä sillä sinulle on, ottaako saaja rahana vai pakkauksen, josta myy tavaraa?