Naapurin äiti oli rakentanut "prinsessateltan" pihaan nyt kun oli näin lämmin ilmakin, tyttöni kutsuttiin mukaan, poikaani ei
Oli järjestänyt ns. prinsessapiknikin. hieno pinkki teltta, röyhelöineen kaikkineen. 3- ja 5-vuotiaat tyttöni pyydettiin mukaan mutta 7-vuotiasta poikaani ei. Poika sanoi myöhemmin minulle että hänkin olisi halunnut voileipää ja kekseja. Ei kehdannut sanoa kun kaikki muut olivat mekoissa ja pinkki teltta. Minä vuonna tästä värien sukupuolittamisesta päästään eroon (??)
Kommentit (36)
Oikein teki naapurisi. Olisit itse antanut pojalle herkkuja.
Rakenna sinä teidän pihalle hieno avaruusteltta kuuraketteineen ja tarjoiluineen ja ompele lapsille astronauttipuvut. Poikasi voi kutsua sinne sitten omia kavereitaan.
Miesten syrjintä alkaa nuorista. Olisit antanut pojallesi evästä.
Olisitko voinut kysyä naapureilta pääseekö teidän poikakin mukaan? Monesti näistä asioista selviää ihan rehellisesti puhumalla.
Olisit sanonut naapurille että poikasi on oikeasti tyttö.
Oikein teki, eihän poikasi ole prinsessa.
Miksi 7-vuotias edes haluaisi mennä jonnekkin prinsessatelttaan 3-vuotiaiden kanssa?
Varmaan se naapurin äiti luuli ettei pikkuisen vanhempaa veljeä kiinnosta osallistuminen tai prinsessajutut. Kerro sille että poikasi olisi halunnut mukaan, niin tietää kysyä ensi kerralla. On myös niitä vanhempia jotka loukkaantuu jos lapsia pyydetään mukaan "väärän" sukupuolen juttuihin.
Miksi pojan olisi pitänyt päästä sinne mukaan? Jokainen saa kutsua kenet haluaa.
Olisitte voineet pukea pojan rupisammakoksi.
Mitä ihmettä teltan pinkki väri liittyi siihen ettei sun poikaas kutsuttu mukaan. Koita edes keskittyä ensin näihin noloihin ja kuluneisiin trolleihin ennenkuin täpinöissäs näpyttelet mitään tänne. Nolo.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 7-vuotias edes haluaisi mennä jonnekkin prinsessatelttaan 3-vuotiaiden kanssa?
Se ei varmaan saa kotona voileipiä eikä keksiä. Saako mitään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisitko voinut kysyä naapureilta pääseekö teidän poikakin mukaan? Monesti näistä asioista selviää ihan rehellisesti puhumalla.
No eikä tarvinut. Älytöntä mennä pilaamaan suurella vaivalla järjestetyt prinsessajuhlat jonkun kateellisen pojan takia. Antakoot vanhemmat pojalle herkkuja itse. Ei kaiken kivan tarvitse olla sukupuolineutraalia.
Miekka kouraan ja kruunu päähän, prinssi Rohkea saapuu pinkkiin prinsessasatuun! Ei pojalle tarvitse olla avaruusaluksia, pitää vain osata ottaa leikkiin sopiva rooli jos mukaan haluaa, eikä sen pojan tarvitse mekkoon pukeutua, ellei itse niin halua.
Vaikka lapsia kohdellaan sukupuolineutraalisti, älkää nyt unohtako että useimmille myös sukupuoli on osa identiteettiä.
Apn poika on myös vanhempi kuin rinsessat.
Käkeäkö kasvatat? Anna lapselle ruokaa kotona, niin ei tarvi kadehtia muiden ruokia.
Naapurin äitinä olisin iskenyt pojalle luudan käteen ja sanonut, että menes lakaisemaan linnan pihaa renki!
AP on katkera ja siirtää katkeruuden lapsiinsa.
Toivottavasti naapurit ei ole enää teidän kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Oman elämänsä Danny.
Millainen keli Porvoossa on? Porissa paistaa aurinko, mutta tuulee ikävästi.