En saanut kutsua häihin, loukkaantuisitko tilanteessani?
Miehen kaveripariskunta (miehet ovat myös nykyisin samassa työpaikassa) menee naimisiin tänä vuonna. Olen tavannut kaverin ja tulevan vaimonsa, mieheni on pariskunnan molempien osapuolten kaveri.
Kutsu häihin saapui, mutta kutsu on selvästi kohdistettu vain miehelleni (tyyliin kutsumme sinut Matti, ilmoitathan xx.xx mennessä, pääsetkö mukaan) eli kutsu ei ole meille molemmille/koko perheelle. Olemme mieheni kanssa naimisissa ja meillä on vauva. Mietin, eikö enää ole tapana kutsua vakiintuneita pariskuntia häihin?
Loukkaantuisitko, jos vastaavassa tilanteessa et saisi kutsua häihin? Miksi/miksi et?
Ap
Kommentit (42)
Jokainen kutsuu häihinsä kenet tahtoo. En todellakaan loukkaantuisi jos minua ei kutsuttaisi häihin, jos olisin hääparin "joskus tavannut", vaikka puoliso kutsuttaisiinkin.
Olin itse vieraana häissä, joissa hääparille tuntemattomat avecit oli jätetty kutsumatta. Häät oli ihanat, intiimit, ja kaveriporukat saivat olla "rauhassa" keskenään ilman että tarvitsi koko illan vaivaannuttavasti yrittää tutustua tuntemattomiin aveceihin.
Itse en myöskään näe miksi kutsuisin omiin häihini ihmisiä, joita en ole koskaan tavannut. Tutut pariskunnat ovat tietysti asia erikseen. Ja totta kai laatisin vieraslistan niin, ettei kukaan jäisi yksin.
Kaikesta voi pahoittaa mielensä jos siltä tuntuu. Tunteenne ovat sallittuja ja vain teidän oma asia.